mcm Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 Hallo " vrienden" Na wat neusen hier schoot me weer een vraag te binnen. Ik ben zelf vanaf juni 09 in het bezit van een soul cvvt x-ecutive. helemaal blij mee. Ben 1 keer naar de dealer geweest vanwegen een vreemd geluid, wat later de kunststof afwerkings plaaten in de wielkas bleken te zijn.(opgelost natuurlijk ) Maar ik heb onder de motorkap een "strook" piepschuim zien zitten. Tussen de voorbumper en de radiator zit van links naar rechts een brede strook.Ik vroeg me af of dit er zit van wegen de verscheping,of dat het er hoort te zitten ivm indeuking van de bumper. Zouden jullie eens bij jullie onder de motorkap willen kijken of dat bij jullie ook het geval is? Ik wacht rustig af. tot de volgende keer. Quote
Peterrrrr Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 Zit volgens mij zelfs in elke auto tegenwoordig ! Mooie Soul btw Quote
mcm Posted March 5, 2010 Author Posted March 5, 2010 hehe.... kom eindelijk terug op jou reactie.... mbt dat piepschuim verhaal.... jammer dat jij er eenigste bent die er op gereageerd heeft... maar toch bedankt ervoor... tjsaa zovaak koop ik ook niet een nieuwe auto.... dus vandaar dat ik niet wist hoe en waarom... goed, tot de volgende keer maar weer Quote
Relena Posted March 5, 2010 Posted March 5, 2010 Ik zal eens kijken of dat bij ons ook is. Laat het je horen. Groetjes, Relena Quote
lojo Posted April 10, 2010 Posted April 10, 2010 Misschien een late reactie, maar bij mijn KIA SOUl (1 maand oud)zit er inderdaad ook een strook van een soort grijze piepschuim tussen radiator en bumper. Ik kan het nut van deze strook piepschuim niet thuis brengen.Waarschijnlijk een ding dat in het productieproces zijn nut heeft gehad. Heeft iemand anders soms een idee over het nut van deze strook piepschuim? Groeten lojo Quote
Rio-man Posted April 10, 2010 Posted April 10, 2010 Die strook zogenaamde piepschuim zit er voor de (voetgangers)veiligheid. De bumper knalt zo niet direct tegen het staal erachter aan, maar vormt zo een soort "kussen" die de impact van de klap moet verminderen. Het zelfde idee als een airbag zegmaar. Of je knalt direct met je hoofd tegen het stuur aan, of je wordt opgevangen door de airbag en veert zo rustig tegen het stuur aan. In de praktijk zijn dit natuurlijk fracties van seconden, en zul je, als je geschept wordt door zowel een auto met als een auto zonder dat schuimrubber, je er behoorlijk wat pijn aan overhouden, maar het is dus voor de voetgangersveiligheid, en daarbij ook direct de Euro Ncap score. Gewoon lekker laten zitten dus! Met de kap dicht zie je het toch niet. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.