Gast FirstVenga Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 Hoi forumleden Nu er al aardig wat Venga rijders op dit forum actief zijn, zou ik aan hen willen vragen of zij al cijfers hebben voor wat beterft het benzineverbruik. Zelf heb ik nu een paar keer getankt en heb het idee dat het verbruik nog al hoog is. Nu weet ik dat de motor in het begin wat meer zal verbruiken. Zijn er onder jullie die weten hoeveel kilometers je gereden moet hebben voordat het verbruik minder wordt. Groeten Harrie First Venga Quote
Remko .me Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 Geen idee.. eerst reed ik 1 op 12... zit nu op mijn 3e tank en rij nu 1 op 14,6.. Lijkt iets zuiniger te worden, komt ook omdat je de auto onder controle krijgt. Ik verwacht dat hij 1 op 17 of zelfs 1 op 18 of 19 wel kan halen in de zomer maanden. In deze periode van het jaar is de auto gewoon heel erg duur en rijden de meeste 1 op 12/11. De venga is dus nu erg zuinig voor zijn soort.. Ook gezien ISG dat nu niet werkt, e.d. Mijn Picanto kon 1 op 21 rijden... en hij gebruikte in de wintermaanden altijd 1 op 13.. dus er is hoop voor de Venga dat hij zelfs 1 op 20 kan aantikken bij HEEL zuinig rijden volgens afspraken en boekjes Quote
Alex VB Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 Vergeet ook eventjes de weersomstandigheden niet te noemen.. Als het koud is en zoals een paar keer de afgelopen dagen/maand erg koud gaat je verbruik ook omhoog. Een motor die als het koud is ook 0 gr Celcius is heeft meer energie nodig om op bedrijfstemperatuur te komen, wat er voor zorgt dat het verbruik omhoog gaat. Quote
Smart Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 Geen idee..eerst reed ik 1 op 12... zit nu op mijn 3e tank en rij nu 1 op 14,6.. Lijkt iets zuiniger te worden, komt ook omdat je de auto onder controle krijgt. Ik verwacht dat hij 1 op 17 of zelfs 1 op 18 of 19 wel kan halen in de zomer maanden. In deze periode van het jaar is de auto gewoon heel erg duur en rijden de meeste 1 op 12/11. De venga is dus nu erg zuinig voor zijn soort.. Ook gezien ISG dat nu niet werkt, e.d. Mijn Picanto kon 1 op 21 rijden... en hij gebruikte in de wintermaanden altijd 1 op 13.. dus er is hoop voor de Venga dat hij zelfs 1 op 20 kan aantikken bij HEEL zuinig rijden volgens afspraken en boekjes Dat ga jij niet redden om nog zuiniger te gaan rijden dan de fabrieksopgave, die onder de meest ideale omstandigheden is behaald. Dus 1 op 16/17 is volgens mij het maximale wat je eruit zou kunnen slepen. Quote
Remko .me Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 I will proof it.. zeiden ze bij de picanto ook gna gna Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.