Ben van Bokhoven Geplaatst 22 Januari, 2006 Geplaatst 22 Januari, 2006 Wie kan mij helpen met het antwoord op de volgende vraag? Ik ga ik februari met mijn Sorento voor de eerste keer met caravan naar de wintersport. Ik ben verplicht sneeuwkettingen bij mij te hebben. Als ik ze moet gebruiken leg ik dan op alle vier de wielen een ketting of alleen op e de voor- of achterwielen. Ik ga er vanuit dat als ik kettingen moet gebruiken de weersomstandigheden zodanig zijn, dat ik de aandrijving op alle vier de wielen permanent inschakel. Alvast bedankt voor de reactie. Quote
Kia Fan Geplaatst 23 Januari, 2006 Geplaatst 23 Januari, 2006 Als je de kettingen echt gaat gebruiken (moet het wel heel erg worden....) dan moet je deze monteren om de achterwielen! Dit is namelijk in eerste instantie het aangedreven wiel. Voorwielen kan ook maar dan moet je de vierwielaandrijving op 4wd LO zetten. Je rijd dan in de lage gearing. Nu kan je hiermee niet harder dan een 30-40 km per uur rijden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.