Venga1 Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Zouden de Venga eigenaren wat willen uittesten? de parkeer sensoren !! Ik heb het idee dat de parkeer sensoren niet te vertrouwen zijn. Het lijkt of de sensoren de ene keer later reageren als een andere keer. Is er een manier om de sensoren op een betrouwbare manier te testen? Hebben meer mensen het idee dat de sensoren niet altijd het zelfde werken? ik hoor het graag!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pombal12 Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Test ze proefondervindelijk: Contact aan (motor uit), versnelling in de achteruit. Portier open laten (opdat je 't 'piep-piep-piep' kunt horen) Achter de auto lopen, bewegen, wapperen met van alles... Op die manier krijg je een goed indruk van wat het k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Zouden de Venga eigenaren wat willen uittesten?de parkeer sensoren !! Ik heb het idee dat de parkeer sensoren niet te vertrouwen zijn. Het lijkt of de sensoren de ene keer later reageren als een andere keer. Is er een manier om de sensoren op een betrouwbare manier te testen? Hebben meer mensen het idee dat de sensoren niet altijd het zelfde werken? ik hoor het graag!! En zorg ervoor dat er , in deze tijd, geen ijs of andere troep opzit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vengasg Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Zouden de Venga eigenaren wat willen uittesten?de parkeer sensoren !! Ik heb het idee dat de parkeer sensoren niet te vertrouwen zijn. Het lijkt of de sensoren de ene keer later reageren als een andere keer. Is er een manier om de sensoren op een betrouwbare manier te testen? Hebben meer mensen het idee dat de sensoren niet altijd het zelfde werken? ik hoor het graag!! Het lijkt of de sensoren de ene keer later reageren als een andere keer. Ook bij mijn Venga reageren de sensoren wel eens verschillend: een snelle reactie als er wat "hards" in de vorm van een auto of een gebouw wordt genaderd. Een wat tragere reactie als er iets als een heg of conifeer wordt genaderd. Maar het systeem reageert altijd op tijd! Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga OK Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Heb nu een tijdje goed gekeken in de achteruitrijcamera naar het moment dat de signalen van de sensoren binnen komen / danwel wijzigen van toon. Ik moet zeggen dat dit gedrag zeer goed reproduceerd. Bij de kleurovergangen op het beeldscherm wijzigt ook de toon van de sensoren. Heb dit bekeken bij fileparkeren met auto's er achter, bij het achteruit inrijden van de garage (detectie naar zij is ook goed, deursponning van 2,5 meter wordt ook gezien) en voor een gaashek. Elke keer de zelfde werking. Groet, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted March 12, 2010 Author Share Posted March 12, 2010 Heb nu een tijdje goed gekeken in de achteruitrijcamera naar het moment dat de signalen van de sensoren binnen komen / danwel wijzigen van toon.Ik moet zeggen dat dit gedrag zeer goed reproduceerd. Bij de kleurovergangen op het beeldscherm wijzigt ook de toon van de sensoren. Heb dit bekeken bij fileparkeren met auto's er achter, bij het achteruit inrijden van de garage (detectie naar zij is ook goed, deursponning van 2,5 meter wordt ook gezien) en voor een gaashek. Elke keer de zelfde werking. Groet, Peter Dank voor deze steek in mijn mooie ogen. Het doet nog pijn Ik heb het over mijn meer dan mooie parkeer sensoren, ga jij direct over je super de luxe achteruit rij camera praten en dat je je auto ook nog eens in een garage plaatst ... ZUCHT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Mier Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Vraagje over de sensoren achter. Heb hier ergens gelezen dat deze ook piepen op de trekhaak die achter de wagen zit, maar volgens mij zou dit toch niet kunnen,aangezien dat een dood stil object is wat dus niet beweegd tov de sensoren. Gr Mat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Een stilstaande auto is ook een dood object. Het heeft te maken met het feit dat de sensoren iets registreren achter de auto en daardoor gaan piepen. Dat heb ik in ieder geval zelf ook meegemaakt. Het zij zo, doe er je voordeel mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted March 12, 2010 Author Share Posted March 12, 2010 Ik had vanavond ook zo'n mooi dood object achter de auto. Ik parkeerde achteruit in. Dit totdat de parkeersensoren begonnen te piepen. Ik dacht nog: Nee dit kan echt niet, ik ben veel te ver van de auto achter mij vandaan. Ik ben toen toch maar gestopt om te kijken. En gelukkig maar want de auto in het parkeervak achter mijn auto had een fietsen drager op zijn trekhaak. Die had ik totaal niet gezien!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Mier Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 (edited) Ja, een auto achter je is ook een dood voorwerp, maar niet tov de sensoren dit veranderd en daardoor zal hij gaan piepen,maar een trekhaak veranderd dus niet van de sensoren, dus hij zal dan in mijn ogen dus niet piepen. Het gaat dus wel om je eigen trekhaak en of de sensoren hier op reageren Of vergis ik mij ergens in? Edited March 12, 2010 by De Mier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Mier Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Hier heb je dus iets benaderd en zo dat je sensoren hun werk deden. Is dus iets anders als de senoren tov de trekhaak, dit veranderd dus niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rdlanenga Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 ja, moet je wel reageren als de parkeersensoren beginnen te piepen... mijn vrouw dacht dat het niet kon dat er iets achter stond, dus reed ze gewoon door... (had ze nou maar even in de spiegel gekeken..., maar nee) deuk in de auto van de buren en 5 stappen van de schadevrije jaren kwijt en de premie dit jaar met 50 euro omhoog. Volgend jaar zitten we weer op het maximum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 RELAX! Ontspan eens op http://www.speelhetspelletje.nl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rdlanenga Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 HAHAHA FUN :yinyang: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts