Ga naar inhoud

rdlanenga

Leden
  • Aantal Items

    85
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Over rdlanenga

  • Verjaardag 10-02-1971

Contact Mogelijkheden

  • Website URL
    http://www.speelhetspelletje.nl

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Bedum
  • Auto
    Kia Joice 2.0 uit 2002 LPG-G3
    Nu +/- 271.500 km op de teller
    Straks: Seat Ibiza ST 1.2 TDI Style

Recente Bezoekers van dit Profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

rdlanenga's Prestaties

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente Badges

10

Reputatie

  1. rdlanenga

    Afscheid

    Mede forum genoten, Ik zal afscheid van jullie gaan nemen... Mijn Kia Joyce moest weer voor de jaarlijkse APK. Gelijk een grote beurt erbij... Komen er nog extra kosten bij voor een gebroken voorveer, nieuwe banden en nog wat kleine dingetjes..., weer een nota van 900 euro. (als je m'n vorige topics leest http://www.kiaclub.n...ger-joice-2002/ zie je dat ik dit jaar al duizenden euro's aan de auto besteed heb) Uit de garage weggereden hoor ik echter een geluidje dat er voor de APK en de beurt er nog niet in zat... Ben hiermee weer terug geweest naar de garage, nou, het was niet duidelijk wat het was, maar niet gevaarlijk, dus of ik ermee door zou willen blijven rijden en het even aanzien. Nou vooruit..., ik wist dat ze ziekte bij het personeel hadden in de garage. Uiteraard mocht ik ermee terugkomen als ik het toch niet vertrouwde... Een week later toch maar weer heen want het geluid was erger geworden. De garage heeft het onderzocht. Kia-garage Weesepoel in Ten Boer had de kosten voor het onderzoek hiernaar op zich genomen. Helaas viel het eufel niet onder de garantie van de beurt..., Het bleek dat een motorsteun vervangen moest worden. Weer een 125 euro. Ik was het nu zo zat. Iedere keer weer die dure reparaties... Ik weet niet waar ik aan toe ben en welke onverwachte kosten ineens voor m'n neus kunnen opduiken... Dat kan ik niet hebben. Misschien is het volgende maand wel de versnellingsbak..., of een uitlaat of weet ik veel wat allemaal... Ik heb maar eens een goede berekening gemaakt van m'n kosten voor de auto... Ik rij per maand 4000 kilometer. De Joyce rijdt 1 op 7 op LPG-G3. Prijs ongeveer 70 cent per liter. Ik tank per maand dus € 400,00 Sinds de aanschaf van de auto zit ik gemiddeld per maand aan reparaties en onderhoud op € 200,00 Wegenbelasting € 95,00 Voor deze 700 euro per maand kan ik volgens mij ook wel wat anders rijden... Ik heb me georiënteerd en ben tot de volgende slotsom gekomen bij een andere auto: 4000 km op diesel a € 1,30 per liter. Verbruik (volgens de fabriek 1 op 30) realistisch is 1 op 25. is dus € 208,00 4 jaar garantie. Onderhoud (€ 260 per keer) is 1,5x per jaar, is dus per maand € 35 Aflossing en rente van de lening hiervoor € 280 Tot 2014 is die wegenbelastingvrij, daarna € 90 per maand. Totaal kom ik nu op € 525,00 aan kosten per maand. (verzekering heb ik er even buiten gelaten, want die zijn voor beide auto's ongeveer hetzelfde...) En dan ben ik na 5 jaar van de lening af, dus dan kom ik op ongeveer 300 euro per maand. (wegenbelasting is er dan weer bij) Ik heb mijn Kia Joyce dus maar ingeruild en over 2 weken mag ik mijn nieuwe bolide ophalen. Net op de valreep voor 1 juli op m'n naam gekregen, dus dat scheelde 800 euro extra belasting... M'n eerste spiksplinternieuwe auto ooit... Vanaf dan zal ik rondrijden in een Seat Ibiza ST 1.2 TDI Style, zwart metallic, met alle luxe extra's erop en eraan (Business Pakket). En een betrouwbare VW-motor Ik zal wat moeten inleveren aan ruimte ten opzichte van de Joyce, maar deze station heeft ook lekker veel ruimte. En heel wat meer zekerheid in dat hij me niet zomaar laat staan met allemaal extra kosten van dien. Ik bedank m'n beschermengel die het mogelijk heeft gemaakt dat ik de financiering rond kreeg. Ik ben superblij met deze beslissing. Een goede betrouwbare auto tegen minder kosten in de maand... Maar tsja, geen Kia dus... H A P P Y
  2. Zeker weten, schandalig !!! De ANWB zou je dochter wel horen te helpen. Een collega van mij heeft dit eens via zijn blog aanhangig gemaakt waar de ANWB inhoudelijk op gereageerd hadden. Hij had ditzelfde ook per brief aan hen gestuurd en ook hierop had hij schriftelijke reactie gekregen met inhoud van diezelfde strekking: Reactie ANWB: "Alleen als de tweede auto op naam van uw partner staat, heeft u Wegenwacht met Partnervoordeel nodig. Rijdt u beide in dezelfde auto, die op uw naam staat, dan mag uw vrouw op uw pasje geholpen worden mits ze het pasje en het kentekenbewijs op uw naam bij zich heeft." (Bron: http://www.rienhonnef.net/blog/2012/01/beste-anwb/comment-page-1/#comments ) Groet, Richard
  3. Bedankt voor het medeleven. @xtra40: wanneer kan ik de motorolie het beste opnieuw vervangen? Na hoeveel kilometer ongeveer? Wordt de olie niet gefilterd door een oliefilter? Moet die dan niet juist vervangen? Of ook vervangen?
  4. Ik hoop dat die er voorlopig even weer tegen kan..., zeker nu ik deze investering heb gedaan... Het blijft altijd de vraag wanneer je afscheid van een oude auto moet nemen..., je investeert en investeert... en op een gegeven moment gaat er weer iets stuk... Wanneer worden de kosten te hoog en pak je je verlies van de investeringen en ga je voor een andere auto...? Of is dit net die laatste tegenvaller en rijdt die hierna weer een langere tijd probleemloos door...? Het is altijd een gok... Als ik nu optel wat ik in totaal voor de auto heb betaald in de 3 jaar dat ik er in rij... 7.000 aanschaf en 6.000 onderhoud en reparaties... Totaal 13.000. (en ik heb er 120.000 km mee gereden.) Daar had ik een zuinige nieuwe auto voor kunnen kopen..., met 7 jaar garantie... Maar tja..., dat is achteraf geredeneerd met de wijsheid van heden... Maar ik moet sowieso een grote auto hebben... Ik ben gescheiden en heb 4 kinderen. Mijn nieuwe vriendin heeft 2 kinderen (waarvan 1 volwassen is). Ik zit dus wel aan een grote auto vast voor 7 a 8 personen... Daarnaast denk ik niet dat ze gezien mijn huidige situatie zo happig zullen zijn om mij geld te lenen (daar komt langzaam aan wel weer verbetering in hoor, maar dat heeft even een paar jaren nodig). Ik zal het nu voor een andere auto moet het hebben van m'n spaargeld, maar zoals je kan lezen is die spaarpot ook even weer leeg... Daarnaast kost geld lenen ook weer geld en verhoogt het je vreemd vermogen op de balans, terwijl er een auto tegenover staat die in waarde afneemt..., dat is even niet wijs voor mij... Als ik wat anders had gewild, dan had ik dat voor december moeten doen. Ik ben nu gewoon aangewezen op deze auto. En ik ben ook afhankelijk van die auto, want ik moet m'n 4 kinderen dagelijks op 3 locaties afleveren voor school en crèche voordat ik naar het werk kan. Hiervoor rij ik dagelijks ongeveer 40 km, dat kan ik niet op de fiets met 4 kinderen of met het openbaar vervoer doen... Sinds het bovenstaande akkefietje bid ik nu dagelijks ook voor de auto, opdat die ons mag blijven brengen waar we heen moeten.
  5. Hoi Bigwade, Ik zou het wel na willen laten kijken..., maar na http://www.kiaclub.n...ger-joice-2002/ (post #8 ) is het geldpakhuis even weer tot de bodem leeg en de geldboompjes willen nog niet bloeien... Groet, Richard
  6. Heerlijk als een auto rijdt..., maar als die niet start of er lampjes gaan branden, of als de motor begint te hikken.........., de grootste nachtmerrie... Na bovenstaande reparatie reed de auto weer als een zonnetje..., de naaimachine onder de klep ratelde weer zoals die hoorde... Ik ben de garage Weesepoel ook erg dankbaar voor hun goede inzet en daarnaast... Zoals aangegeven hadden ze me gezegd dat de reparatie maximaal 1000 euro zou gaan kosten... Uiteindelijk kreeg ik de factuur toegestuurd..., totale kosten voor de reparatie € 1.650 euro !!! ECHTER: zoals afgesproken brachten ze slechts 1.000 euro in rekening en was de rest als korting verrekend. Helemaal TOP !!!!!!! Dus nogmaals: Kia Garage Weesepoel: :adanku: :adanku: Tot zover was alles weer aardig..., maar auto's zijn auto's... Twee weken later..., toen het zo heerlijk begon te vriezen... Ik kom thuis op een zaterdag, parkeer de auto. Zondags kom ik weer bij de auto en wil de deur open doen... Werkt de centrale deurvergrendeling niet..., ik verder kijken... Helemaal geen stroom..., niks, nakkes, nada... Ik de ANWB Wegenwacht gebeld en laten komen. De man herkende mij al van een jaar eerder..., toen was m'n dynamo kapot en was hij ook bij de joice geweest. Nu was zijn conclusie weer dat de dynamo kapot was. Hij gaf 12 V i.p.v. de 14 V die hij hoort te geven. In hoge toeren gaf die wel 14 V, dus even een stukje rijden in hogere toeren en de accu zou weer vol zitten... Maar zijn advies was wel binnenkort naar de garage te gaan voor een andere dynamo. Vervolgens een lange rit in hoge toeren gereden voor een familiebezoek. Toen ik daar later de dag voor de zekerheid even keek of ik nog stroom had was die weer schoon leeg. Starten met startkabels lukte niet, hadden we met 3 auto's en verschillende kabels geprobeerd... (het sneeuwde buiten ondertussen erg hard en was ijzig koud), dus de Wegenwacht weer gebeld... Die constateerde dat de dynamo nog helemaal goed is, maar dat de accu kapot is. Hij kon gelijk een accu ophalen en erin zetten en excuses voor het prutswerk van zijn collega. Zo gezegd, zo gedaan. Met de nieuwe accu reed die weer als dat naaimachine-zonnetje... Dus..., opgelost zou je denken... Volgende morgen startte die perfect. Naar het werk gereden, geparkeerd..., en na het werk......... nieuwe accu leeg... Pfff......., dan baal je..... ANWB Wegenwacht weer laten komen..., en ik heb gelijk een vervangende leenauto van de wegenwacht geëist. Met als toelichting het bovenstaande verhaal over zijn collega's. Als die hun werk goed hadden gedaan was ik al bij de garage geweest, maar hun nieuwe accu had het probleem blijkbaar verhuld. Deze wegenwachter had volledig begrip voor mijn situatie en hij was een ECHTE kenner !!!! Met zijn hulp gestart en gelijk wist hij wat het was, niet door metingen of wat dan ook, maar door z'n gehoor en z'n reuk. Hij hoorde de dynamo en hij rook de dynamo. Daarna heeft hij alsnog wel alles uitgebreid doorgemeten en kwam op dezelfde conclusie dat het de dynamo was. Vervolgens de auto m.b.v. zijn reserve/werk-accu naar de garage gereden... Uiteraard Weesepoel Ik had Weesepoel al gebeld toen ik nog op de W.W. stond te wachten en hij had mij geadviseerd de auto daar te laten brengen. Het was al ver na sluitingstijd, maar de baas stond zelf nog op mij te wachten zodat de auto binnen geparkeerd kon worden. (Dus nogmaals: Kia Garage Weesepoel ) De Wegenwachter had vervolgens in de garage nogmaals alle tests doorlopen en aan Weesepoel laten zien. Wat dat betreft, dit was een topper-wegenwachter !!! Deze wegenwachter belde mij 's avonds nog op omdat hij mijn oude accu er nog bij gezocht had omdat hij het niet terecht vond dat ik een accu geleverd had gekregen als dat niet nodig was geweest, hij deze aan de stroom had gelegd en hem had doorgemeten, maar ook die was echt wel dood... Kia Garage Weesepoel had de volgende dag de auto alweer gerepareerd. Wat ik wel vreemd vind is dat ik nu in 3 jaar tijd 3x een nieuwe dynamo heb... januari 2010, december 2010 en januari 2012. Uiteraard heb ik dit ook bij de garage neergelegd. Ik heb iedere keer een gereviseerde dynamo en die krijgen vanuit de leverancier maar 3 maanden garantie..., pfff... Blijkbaar hebben ze er zelf ook weinig vertrouwen in... Maar de garage vond dit niet kloppen en heeft eigenhandig mij 12 maanden garantie gegeven op deze dynamo. (Dus nogmaals: Kia Garage Weesepoel ) Maar ja..., wat de oorzaak is waardoor iedere keer de diode van de dynamo kapot gaat..., dat is helaas een raadsel... Al met al... De halve auto is zo'n beetje vernieuwd..., dus ik hoop dat ik nu een flinke tijd mag rondrijden zonder dat er verder iets met de auto aan de hand is... Ik heb nu in december en januari € 2.300 aan reparaties aan de auto uitgegeven (terwijl de echte kosten zelfs € 3.000 waren...) voor een auto van 10 jaar met 255.000 km op de teller... Als ik dit in november had geweten..., dan had ik met inruil en het geld dat ik nu voor die reparaties heb betaald, zou ik al bijna een nieuwe hebben gehad... Gelukkig rijdt hij nu weer helemaal goed... En áls die rijdt, dan is de joice een heerlijke auto !!!!!
  7. Hoi Sjaak, Goed te horen dat er meerdere Joice rijders zijn die zo tevreden zijn met de auto. Je pluspunten sta ik helemaal achter (m.u.v. starten en lopen, maar dat is gewoon mijn pech geweest deze winter (lees mijn andere topic)... Nu kan die weer jaren mee (in ieder geval 1 jaar) en start en loopt die hopelijk wel telkens weer ) Je minpunten: ik rij hem op g3-lpg, daar lust die hem ook hartstikke goed, maar goedkoper... Ik rij normaal ongeveer 1 op 8. Ik heb een keer een caravanvakantie gehad van Groningen naar Luxemburg, daar kreeg die een droge keel van want hij reed 1 op 5. Qua warm worden van de auto: ik krijg hem niet warm, alleen als ik stil sta of in stadsverkeer met veel verkeerslichten, dan wil die wel een beetje opwarmen. Laatst (vorige week) van Groningen naar Den Haag geweest..., ik vertrok in Groningen met -17 graden. Pas in de file voor de rotonde bij Joure kwam er even een beetje warme lucht uit de ventilator en daarna in de file bij Amsterdam kon ik weer ontdooien... Voor de rest van de rit was het net een vrieskist... Voor het achteruit rijden heb ik parkeersensoren in laten bouwen. Daar heb ik nog geen dag spijt van gehad!!!!! Dat is echt een uitkomst bij deze auto. En wat je zegt over die 2 achterste plekken klopt..., dat zijn echte kinderplekken... Veel plezier met je joice !!! Groet, Richard
  8. Ik heb m'n Joice ( ) vandaag weer mogen ophalen... en hij rijdt weer als een zonnetje... :clap: Kia Garage Weesepoel : :adanku: :adanku:
  9. Ja, Bedum is behoorlijk ver... Voor de keren dat ik van Bedum naar het hoofdkantoor in Den Haag moet rij ik jaarlijks ongeveer 15.000 kilometer. Dat is wat velen jaarlijks in totaal nog niet eens rijden Zoals je zegt..., ik ben er inderdaad ingerold. Ik zat op een afdeling waar we support leverden voor externe partners van KPN. Denk aan de andere operators (Vodafone, Ben, Telfort,...) voor het nummerbehoudproces, externe serviceproviders (Debitel, AH, Medion,...) die zelf abonnementen verkopen, maar gebruik maken van het KPN netwerk, SMS content providers die betaalde smsjes/abonnementen versturen. Toen mobiel internetten werd opgezet (10 jaar geleden met imode) hadden ze het contact met deze externe partijen en alle processen daaromheen bij onze afdeling belegd en zijn we na een poosje met een klein groepje afgescheiden en als eigen afdeling hiermee doorgegaan. Dit is verder uitgegroeid met de content van het gewone internet en sinds enkele jaren de TV erbij. Dus ja, er inderdaad ingerold...
  10. Zal ik ook maar..., deze heb ik ook nog niet voorbij zien komen... Ik werk bij KPN, afdeling Content Provider support. Content Providers zijn voor ons de partijen die voor TV de TV-zenders (RTL, Discovery, NOB,...) en video's (Videoland, Studio 100,...) aanleveren en voor internet en mobiel internet de webpagina's met interessante informatie voor onze klanten (ANWB, Telegraaf, ANP, Game sites, erotiek sites,...). Wij zijn hun support ingang voor vragen, technisch en administratieve aansluitingen, rapportages, facturatie en uitbetaling. Daarnaast doen we kwaliteitsbewaking, kwaliteitscontrole en beheren we delen van de verschillende portals waarin we de content aanbieden naar de eindgebruikers. Hoe moet je dit in de praktijk zien? Naast de rapportages die we opstellen zitten we de hele dag tv te kijken, de verschillende kanalen zappen, controleren of de video's die aangeboden worden werken, of de programmagids het goed doet, of uitzending gemist gevuld staat met de juiste programma's. We zitten te internetten en kijken op de websites die wij beheren of alles het doet en of alle nieuwsartikelen goed en actueel zijn, of de linken allemaal werken, dit voor de verschillende computerconfiguraties, want iemand met een 10 jaar oude desktop met xp wil net zo goed zonder storing kijken als de Apple gebruiker, of je nu Internet Explorer, Firefox of andere browser gebruikt. Daarnaast zitten we op de meestgebruikte mobiele telefoons de mobiele startpagina's van KPN te bekijken, de gelinkte sites te bekijken, filmpjes bekijken, spelletjes testen, app's testen... Al met al kort samengevat zitten we tv te kijken, te internetten en op de mobiele telefoon spelletjes te spelen We horen vaak dat mensen jaloers op ons zijn... Ik rij in een Kia Joice uit 2002 op LPG-G3. Dit omdat ik van mijzelf 4 kinderen heb en de ruimte dus wel kan gebruiken. Nadat ik gescheiden ben heb ik een prachtige vriendin mogen krijgen die ook 2 kinderen heeft. De ruimte die een Joice (7-zitter) biedt is hiermee zelfs nog krapjes... De keuze voor LPG is omdat ik een kleine 50.000 kilometer per jaar maak.
  11. En weer een dikke pluim voor de garage. Maandag a.s. heb ik afspraak (nu woensdag), maar de auto begint onregelmatig te lopen en ik had vanmorgen een brandlucht in de auto. Ik ben naar de garage gegaan en ze hebben gelijk de planning omgegooid en een leenauto mee, zonder enig probleem. [FUN ] maar een Picanto ( ) mee als je een Joice ( ) gewend bent... :shock: :shock: :shock: [ /FUN]
  12. Ja, leuk filmpje Wist je dat je dit ook met je Joice kan doen:
  13. Hoi betominice en Crum, Bedankt voor jullie antwoorden. Naar ik van jullie begrijp is het logisch om dit zo te vervangen en dat de prijs een goede deal is. @Crum: Ik heb 3 weken geleden een beurt + distributieriem laten doen. Toen ik 100 meter weg reed ging het motor-controlelampje knipperen. Vandaaruit is gebleken dat dit probleem er is. De prijs van 1.000 euro is dus puur voor deze reparatie. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn garage; Kia-garage/dealer Weesepoel in Ten Boer. Ik ben voor dit probleem 3x terug geweest. De eerste keer hebben ze tot na sluitingstijd zitten te zoeken naar het probleem en hebben het toen voor 1 dag "verholpen" met een nieuwe bougie. De tweede keer hebben ze ondanks zeer grote drukte toch gelijk naar mijn auto gekeken en hebben ze een nieuwe bougiekabelset erop gezet waarop die 1 dag geen problemen vertoonde. De derde keer hebben ze 3 dagen lang m'n auto onderzocht en zijn ze erachter gekomen dat de zuiger lekt. Voor al dit onderzoeken en de gebruikte onderdelen hebben ze me helemaal niks in rekening gebracht en wel een leenauto meegegeven. Ik ben dus zeer blij met deze garage, maar 1.000 euro is voor mij erg veel geld en ik moet dus wel scherp blijven, vandaar mijn navraag hier. Gelukkig komt de garage ook nu hiermee weer goed uit de bus :clap:
  14. Net garage aan de telefoon gehad. 1 zuiger moet gereviseerd. Ze gaan verder wel alle nog goede kleppen (16 klepper) vervangen (had het over 11 en 16 euro per stuk) omdat ze allemaal 10 jaar oud zijn en de anderen ook elk moment kapot kunnen gaan. Klinkt dit logisch bij jullie? Hij had het ook nog over een plaat die erin zit en mogelijk naar een specialistisch bedrijf moet wat dan ongeveer een 250 euro zou gaan kosten. Dat zou blijken op het moment dat ze aan het repareren zijn... (zoals jullie wel lezen ben ik onbekend met de techniek) Ik heb een prijsgarantie gekregen dat het niet meer dan 1000 euro gaat kosten allemaal, mogelijk wel minder. Klinkt dit fair in jullie oren??? Groet, Richard
  15. Hoi, Mijn joice begon de laatste weken wat kuren te vertonen na het starten, stotterend rijden, lampjes die dagelijks knipperen... Dus naar de garage toe en na de derde keer terugkomen zijn ze er achter gekomen dat één zuiger lekt. Deze zal gereviseerd moeten worden. Heeft iemand een idee hoe duur dat ongeveer is? Het volledig door de garage laten uitvoeren, want op technisch gebied ben ik analfabeet met 2 linker handen. De garage gaf aan dat het 600 á 700 kost. Is dat reeël? Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden als 1 zuiger gereviseerd is? Die gelijk vervangen moeten worden? Als 1 zuiger nieuw is, volgen de anderen dan ook snel? Of staat dat los van elkaar? Alvast bedankt voor de antwoorden, Richard
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...