Rio-man Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Eigenlijk al sinds ik de Pride heb, valt het me op dat de achtervering extreem slap is. Bij het afrijden van een drempel met redelijke vaart schommelt de auto rustig 3 tot 4 keer heen en weer voor de auto weer stabiel rijd. Hebben alle Prides Wagon dat, of moeten er nieuwe schokbrekers onder? Ik vind het namelijk knap vervelend rijden zo. Vrijdag gaat hij voor de APK, dus ben benieuwd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProudKiaDriver-NL Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Ben bang dat je schokbrekers hun beste tijd hebben gezien. Als het probleem niet bij de schokbrekers ligt, kun je eens informeren of er hulpveren bestaan voor dit model. Vooral voor auto's met LPG achterin is dat bijna een "must". We horen het graag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted February 17, 2010 Author Share Posted February 17, 2010 Ik heb voor 6 maart de APK geregeld, en we gaan het wel zien. Wat kosten die hulpveren ongeveer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Vering van de Pride is idd behoorlijk soepel vanachter, juist daarom kan je met een klerevaart over drempels heen (tijdens onze proefrit in 2000, drong de verkoper er zelfs op aan om zo snel mogelijk over een drempel te gassen ). Als je auto blijft naschommelen zijn hoogst waarschijnlijk je schokdempers kapot en zal je eerst deze moeten vervangen voor je aan hulpveren e.d. begint te denken. Ik heb trouwens na montage van gasinstallatie deze gemonteerd: http://www.niveauplus.nl/levelplus/producten/4/1315_kunststofringen_2st/ Ideaal tegen het doorhangen en een relatief goedkope oplossing! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
16_v Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 twee nieuwe schokdempers plus gelijk hulpveren is het beste voor een pride. mad heeft hulpveren geen idee hoe duur ze zijn maar ze zijn leverbaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProudKiaDriver-NL Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Je zult bij een goede banden installateur moeten navragen. Mijn Volvo 240GL was in 1987.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts