Guest Paul van Gils Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Ik ben bezig met de aanschaf van een trekhaak voor onder mijn Pikantje. Heeft al iemand zelf een trekhaak gemonteerd ? ? ? Via via en met autohobbyclubkorting kom ik compleet op 147,00 euro Maar dan zit er de gewone opknijpbare elektra bij ( 3,50 euro ) Als je de orginele met stekkertjes neemt kost het 38,00 euro extra. Volgens de leverancier is het geen probleem en kan je het ouderwetse systeem zo gebruiken. Quote
Patrick Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Heeft iemand zelf al eens een trekhaak gemonteerd? Of is dit door de uitsnede in de bumper, beter om het te laten doen? Patrick Quote
Voss Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Ik heb het zelf gedaan bij een audi A4. Het is niet echt moeilijk hoor,alleen als je het nog nooit gedaan hebt neemt het veel tijd in beslag.(ben 5 uur bezig geweest). Als het goed is zit er een duidelijke beschrijving bij (tekening). En de uitsparing die uit je bumper gesneden moet worden staat ook op de tekening met de afmetingen. Ook ik had zoiets van Hmmm als ik maar goed gemeten heb,toch nog maar een keer meten Maar het is uiteindelijk toch goed gelukt. Veel succes. Quote
Patrick Posted May 25, 2006 Posted May 25, 2006 Ik heb toch maar even een afspraak gemaakt om het te laten doen.... Quote
Tazteam Posted May 25, 2006 Posted May 25, 2006 Bij de Pica een trekhaak monteren is simpel. Eerst demontage van achterbumper, zo'n 14 schroeven. Dan de binnenbekleding los achter de achterlichten, voor de kabels. Montage van trekhaak dmv 4 bouten waarvan de draadgaten al in het chassis zitten. Kabels naar binnen voeren naar achterlichten, stekkers uit elkaar halen, dan de stekkers van de kabels van trekhaak erin. Kleine gleuf maken in acherbumper dmv stanleymes oid. Achterbumper weer terug monteren. Gereedschap nodig: sleutel 19, kleine fittingschroevendraaier, kleine kruisschroevendraaier, stanleymes, boormachine met boor 10, ronde vijl om gat groter te maken(voor kabels) Het duurt ca 2 uur om alles te demonteren en monteren. En..................je moet een klein beetje handig zijn. Philip Quote
Recommended Posts