Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verwarming defect ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Deze week constateerde ik met een rit vanuit Brabant naar Rijswijk dat het verwarmingssysteem kuren vertoond. In alle standen ( ontwasemen, airco, autostand e.d.) blijft het systeem hete lucht geven ondanks dat de temperatuur op b.v. 17,5 graden staat. Ook indien ik de verwarming uit zet blijft er een hete lucht uit de roosters komen. Als het systeem uit staat beslaan de ramen vrij snel met als gevolg dat de blower of ontwaseming even aan moet, alleen krijg je dan weer het effect dat je in een sauna zit !

Nou heb ik al een paar keer gelezen dat de centrale unit die achter het middenpaneel zit ( die ook vlgs mij de airbags en andere functies aanstuurt) ontregeld kan zijn, het klokje vertoond nml. ook al kuren en tot een half jaar geleden ging ook tijdens het rijden het lampje en geluidsignaal af van de gordels. Sinds een half jaar is dit euvel weg, klokje doet het dan weer wel en dan weer niet.

Voordat ik bij een KIA garage het verwarming syteem laat nakijken ( met de daarbij horende hoge kosten) wil ik weten of er iermand dezelfde problemen heeft gehad of nog heeft en wat er eventueel nog aan te doen is.

Rijd een Sorento 2.4 Xclusive van april 2005 met 84.000 op de teller.

Valt dit eventueel onder garantie ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst

Hoi Pimvo,

Deze winter is het mij opgevallen dat mijn Sorento 2.4 ex juist erg langzaam verwarmd waardoor ontwasemen ook een eeuwigheid lijkt te duren. Maar als ie eenmaal warm is dan moet ik bijna de airco aanzetten omdat het dan zo warm wordt. Mij was verteld dat meer grote auto's met climatecontrol hier last van hadden dus ik heb het maar voor lief genomen. Ook heb ik af en toe last dat het geluidsignaal blijft piepen terwijl mijn gordel dan goed vastzit.

Misschien geen direct antwoord op jouw vraag maar het zou dan ook aan de centrale unit kunnen liggen. Kan ik deze dan laten inregelen?

• 3 weken later...
Geplaatst
Hoi Pimvo,

Deze winter is het mij opgevallen dat mijn Sorento 2.4 ex juist erg langzaam verwarmd waardoor ontwasemen ook een eeuwigheid lijkt te duren. Maar als ie eenmaal warm is dan moet ik bijna de airco aanzetten omdat het dan zo warm wordt. Mij was verteld dat meer grote auto's met climatecontrol hier last van hadden dus ik heb het maar voor lief genomen. Ook heb ik af en toe last dat het geluidsignaal blijft piepen terwijl mijn gordel dan goed vastzit.

Misschien geen direct antwoord op jouw vraag maar het zou dan ook aan de centrale unit kunnen liggen. Kan ik deze dan laten inregelen?

Hoi Randall,

Probleem is opgelost, het motortje dat de schuif aanstuurt voor de verwarming lag los onder het dashboard, de schroefjes waren waarschijnlijk los getrilt. Ik vond nml. 2 van deze schroefjes (koperkleurig) onder de passagierstoel maar wist niet waar die vandaan kwamen. Net toch maar eens gekeken waar de verwarmingsinstal. zich bevind, toen zag ik dat achter het middenconsole (dus onder het dashboardkastje op de aandrijfastunnel) een zwart kastje los lag. Hierop zit een palletje wat de schuiven van de verwarming regelt, deze weer vast gezet en de verwarming is weer ok

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...