Roeland Geplaatst 1 Maart, 2010 Geplaatst 1 Maart, 2010 Hoi Heeft iemand toevallig de handleiding (of er ervaring) met de afneembare trekhaak (met slot) voor de KIA Cee'd 5 deurs (2010 model) Ik krijg de trekhaak er wel op , maar het slot lijkt niet te werken. Ik kan namelijk onafhankelijk van de stand van het slot de trekhaak er af halen.. We hebben geen handleiding bij de dealer erbij gekregen. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt! Groeten Roeland Quote
Smart Geplaatst 1 Maart, 2010 Geplaatst 1 Maart, 2010 (aangepast) Is het een Brink (Thule) trekhaak? Zo ja, kijk anders eens op hun site, daar kun je gebruiksaanwijzingen downloaden. Ik weet toevallig dat voor de Kia Venga ook standaard een Brink trekhaak wordt gemonteerd. Link: http://www.brink.eu/kabelset.php?tid=2&lid=2&moid=13275&artnr=498600&cblnr=720464 Ik zie jouw bouwjaar 2010 er zo niet bij staan, maar de gebruiksaanwijzingen komen vrijwel overeen met de oude modellen Brink trekhaken. Het gaat om het principe van afsluiten. Ik heb zelf ook jarenlang afneembare Brink (tegenwoordig Thule) trekhaken gehad, voor verschillende type auto's, met zo'n blauwe draaiknop en klein oranje/rode sleuteltjes. En wat jij aangeeft heb ik gehad met mijn laatste Brink afneembare trekhaak; afsluiten met een sleutel, maar de kogel kan er gewoon afgehaald worden. Oplossing: nieuwe kogel! Overigens is de service van Brink zeer goed. Heb ik zelf mogen ervaren. Suc6 ermee! 1 Maart, 2010 aangepast door Smart Quote
Roeland Geplaatst 1 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 Maart, 2010 Het is inderdaad een Thule trekhaak. en na een nog wat rommelen met iets meer brute kracht zat hij vast Bedankt voor de moeite in ieder geval! Quote
hankpeters Geplaatst 1 Maart, 2010 Geplaatst 1 Maart, 2010 Het is inderdaad een Thule trekhaak.en na een nog wat rommelen met iets meer brute kracht zat hij vast Bedankt voor de moeite in ieder geval! hoi, die brute kracht die je moet gebruiken is normaal. zo weet je zeker dat hij vast en gesafed zit. er komt niogal wat kracht op een trekhaak. zoals je weet veiligheid voorop. groetjes Hank Quote
HiHans Geplaatst 19 April, 2021 Geplaatst 19 April, 2021 Door de Kia dealer heb ik een trekhaak met afneembare kogel laten monteren op mijn Kia Niro Er zat een zeer beknopte handleiding bij met wat tekeningen die alleen te begrijpen zijn als je weet wat je moet doen. (waardeloos dus voor de eerste keer gebruik) Wel staat er op de handleiding een type nummer A40V Na wat zoeken blijkt dat het een Westfalia trekhaak is (met een KIA dop) Op de site van Westfalia heb ik een goede handleiding gevonden waarvan pagina 58 en 59 relevant zijn. Handleiding Westfalia A40V trekhaak met afneembare kogel 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.