Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Deze middag heb ik de motorkap van mijn Sorento voor de eerste keer geopend.Alles ziet er netjes uit.Wat mij opviel:achteraan links,achter het luchtfilter staat een"WEBASTO Thermotop C standheizung" ???????Hierover kan ik niets terug vinden in het instructieboekje.Is dat soms een systeem dat het interieur en motor opwarmt voor vertrek 's winters.Raar dat hierover niets vermeld staat in het boekje.Ik vind ook geen bedieningsknop op het dashbord.Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Geplaatst

In Duitsland is het (weet het niet zeker) wettelijk vastgelegd dat iedere nieuwe auto van standverwarming voorzien moet worden. De theorie: een verbrandingsmotor stoot de meeste vervuilende stoffen uit als 'ie koud is, terwijl het systeem met een standkachel eerder op bedrijfstemperatuur zal zijn. Wat echter NIET wil zeggen dat 'ie ook aangesloten is.

Vrienden wonen in Bremen en hebben een jonge V70 gekocht. Met dus die standaard 'Standheizung'. Volgens de Duitse Volvo dealer kost het ruim 900 Euro om de software in te laden waarmee 'ie ook geactiveerd wordt. Dit om in ieder geval het geld voor de verplichte montage terug te verdienen.

De Nederlandse Volvo dealer upload voor nog geen 80 Euri de software en viola, je hebt een koopje!

Ik zou er eens mee naar een NL Kia dealer gaan, maar er zijn idd 3 opties: Of het is een jonge (grijs geimporteerde) Duitser;

Of de NL eigenaar heeft er een standkachel in gezet;

Of Kia verrast ons met een presentje; in dat geval duik ik morgen direct onder de kap...

Geplaatst

Las net onder je andere topic dat het om een Executive uitvoering gaat. Die is / wordt idd in Duitsland gevoerd. Dus de kans is groot dat het om een (jonge) geimporteerde Duitser gaat.

Geplaatst

Wat ik uit dat topic haal is dat het om een nieuwe gaat. Diesel uitvoering.

Kan het zijn dat de Webasto unit een toevoeging voor de kachel is? Mijn huidige auto (Mercedes) heeft dat ook omdat het te lang duurt voor de motor op bedrijfstemperatuur komt. Deze unit zorgt dan evengoed voor snel een acceptabel klimaat.

Ik neem aan dat er geen verschil in de Belgische en Nederlandse uitvoering zit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...