Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

wie weet welk navigatie systeem de cee'd heeft?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoewel onze nieuwe Cee'd 7 nog niet voor de deur staat toch alvast een vraag die ik niet goed kon terugvinden op het forum hier:

Welk type navigatie heeft de cee'd aan boord?

het is een lg-navteq las ik maar navteq maakt alleen maar kaarten. dus blijft over een lg type ..... ?

Ik kan op de nieuwsgroepen heel wat navteq kaarten downloaden, hoewel ik ook las dat er in april een update voor dit systeem komt, inclusief nederlandse stem maar weet dus niet of in deze update ook kaartmateriaal bijzit.

de kaarten die te downloaden zijn:

klik

Geplaatst

Ik denk dat het goed is vanaf nu bij de aankoop te eisen van de dealer dat zij zorgen voor de laatste update van de Navteq bij aanschaf van een originele inbouwnavigatie. De auto zal tenslotte geleverd gaan worden in het 2e kwartaal van 2010.

Geplaatst

Dat klinkt als een goed idee Smart, maar als er geen recentere kaarten voor dit systeem beschikbaar zijn dan de kaarten die standaard worden meegeleverd dan schiet je er niks mee op.

Het is erg vervelend, maar dealers kunnen niet toveren.

Geplaatst
Dat klinkt als een goed idee Smart, maar als er geen recentere kaarten voor dit systeem beschikbaar zijn dan de kaarten die standaard worden meegeleverd dan schiet je er niks mee op.

Het is erg vervelend, maar dealers kunnen niet toveren.

Daar heb je gelijk in. Maar ik doelde ook meer op de update in het 2e kwartaal van 2010. Dat men ervan bewust is dat deze eraan staat te komen en dat je dan niet met een verouderd systeem wordt geconfronteerd. Maar als je een auto koopt, mag je met zo'n kostbaar systeem verwachten dat de kaarten up-to-date zijn.

Geplaatst (aangepast)
Daar heb je gelijk in. Maar ik doelde ook meer op de update in het 2e kwartaal van 2010. Dat men ervan bewust is dat deze eraan staat te komen en dat je dan niet met een verouderd systeem wordt geconfronteerd. Maar als je een auto koopt, mag je met zo'n kostbaar systeem verwachten dat de kaarten up-to-date zijn.

Smart heeft hier een goed punt.

Om straks goed te kunnen vergelijken als jullie de Cee'd's geleverd krijgen, hierbij de gegevens van de Navigatiesoftware en kaarten van mijn auto (Venga) die geleverd is eind Januari 2010. Je vind deze gegevens als je de Settings knop (afbeelding tandwieltje) lang indrukt:

ID: (Uniek nummer van nummers en letters)

Software version: 4.2.2

Navigation version: 2009.11.12

Map database version: 109 AER

Firmware version: 1.0.5_YN

Als jullie de auto's geleverd krijgen moet dit dus NIET overeenkomen, anders heb je geen update tov levering Q1 2010 (productie Q4, 2009).

Met mijn dealer heb ik afgesproken dat de software update met de Nederlandse stem nog een restpunt is van de levering. Ik woon in Nederland dus mag ik verwachten dat de geleverde Nav Nederlands spreekt. Dus hier ga ik niet voor betalen.

Jullie nog even geduld gents...

Peter

aangepast door Venga OK
Venga vervangen voor Cee'd....
Geplaatst
Arme dealers..... Maken geen schijn van kans tegen zo'n forum als dit.....:)

Ik krijg bijna medelijden.........maar niet heus:mrgreen::wink:

Geplaatst

Met mijn dealer heb ik afgesproken dat de software update met de Nederlandse stem nog een restpunt is van de levering. Ik woon in Nederland dus mag ik verwachten dat de geleverde Nav Nederlands spreekt. Dus hier ga ik niet voor betalen.

Peter

Mijn dealer gaf zelf al aan bij de levering (25-02-2010) dat er medio april 2010 een update van het systeem aankomt. Dealer zal mij dan bellen om het systeem te updaten (gratis).

Heb zelf trouwens meer problemen met de kwaliteit van de bluetooth verbinding. Ik krijg veel klachten dat ik zeer slecht te horen ben aan de andere kant van de lijn.

Geplaatst

Volgens mij bedoelt de dealer een update om de problemen met het audio-/navisysteem op te lossen, zoals de bluetooth connectieproblemen en NL-taal. Niet zozeer een update van de navigatiesoftware. Maar ik kan er ook zomaar helemaal naast zitten.:|

Geplaatst
:2guns::gunsmilie::gunsmilie:

Tis ook een vorm van afreageren natuurlijk.....

art_kia_sign_cnn.jpg

Geplaatst
Volgens mij bedoelt de dealer een update om de problemen met het audio-/navisysteem op te lossen, zoals de bluetooth connectieproblemen en NL-taal. Niet zozeer een update van de navigatiesoftware. Maar ik kan er ook zomaar helemaal naast zitten.:|

Klopt zoals je omschreven hebt. Er is niet gesproken over het updaten van de kaarten , alleen het oplossen van de problemen van het systeem

Geplaatst
Klopt zoals je omschreven hebt. Er is niet gesproken over het updaten van de kaarten , alleen het oplossen van de problemen van het systeem

Idem bij mij.

Peter

Geplaatst

ID: (Uniek nummer van nummers en letters)

Software version: 4.2.2

Navigation version: 2009.11.12

Map database version: 109 AER

Firmware version: 1.0.5_YN

Ik heb dezelfde software in mijn cee'd die geleverd is op 25-02-2010

Geplaatst

Hallo,

Wij hebben vorige week ook onze eerste Kia gekocht: Cee'd seven business uitvoering.

Ook tegen ons is verteld dat er in april een update komt voor het nav systeem met Ned stem.

Wij gaan ervan uit dat KIA Ned. hiervan ons tijdig op de hoogte zal stellen.

Grtz marillion

• 2 weken later...
Geplaatst

Zelf net een Cee'd SW besteld. Dealer heeft ook aangegeven dat de April update uiteraard erop zal staan of mocht deze er nog niet zijn erop gezet zal worden achteraf.

Ik krijg mijn kia op 5 mei. Op zich is dat Q2. ik zal de site in de gaten houden om te zien of de kaarten in de navi up to date zijn bij levering.

Mocht de nieuwe kaarten 5 mei er al zijn dan verwacht ik ook dat die erin staan uiteraard :wink:

Geplaatst

Volgens mij wordt alleen de software van het systeem geupdate, waardoor er inderdaad NL gesproken wordt en menu in NL zal zijn. Ik heb nergens gelezen dat er al nieuwe kaarten zijn/komen.

Indien er nieuwe kaarten komen, kan ik me commercieel gezien niet voorstellen dat de mensen die de Cee'd/Venga reeds in bezit hebben gratis nieuwe kaarten krijgen. Krijg je normaal ook niet.

Enige dat ik medio april verwacht is dat het systeem NL is en mogelijk wat problemen betreffende bluetooth opgelost zijn.

Geplaatst
Ik heb nergens gelezen dat er al nieuwe kaarten zijn/komen.

Op de navteq site staat: als je zoekt op kia

Kaartupdates voor uw auto zullen beschikbaar zijn in Q2 2010

Alleen wanneer in Q2 is dus nog de vraag.

bron: http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/nl_NL/-/EUR/ViewStandardCatalog-Browse?CatalogCategoryID=CQ8KCghBGXEAAAEdH6MIISUe&ShowAllProducts=YES&PersistNavigationMenu=YES

• 2 maanden later...
Geplaatst
Hoewel onze nieuwe Cee'd 7 nog niet voor de deur staat toch alvast een vraag die ik niet goed kon terugvinden op het forum hier:

Welk type navigatie heeft de cee'd aan boord?

het is een lg-navteq las ik maar navteq maakt alleen maar kaarten. dus blijft over een lg type ..... ?

Ik kan op de nieuwsgroepen heel wat navteq kaarten downloaden, hoewel ik ook las dat er in april een update voor dit systeem komt, inclusief nederlandse stem maar weet dus niet of in deze update ook kaartmateriaal bijzit.

de kaarten die te downloaden zijn:

klik

NAVTEQ maakt volgens mij wel zelf navigatiesystemen onder de naam Navigon. Dit merk is buiten NL overigens veel groter dan TomTom.

Eigenlijk hoopte ik er ook op dat die navi in de Cee'd ( & Venga ) daar ook vandaan kwam.

Geplaatst

Kaartupdates voor uw auto zullen beschikbaar zijn in Q2 2010

Alleen wanneer in Q2 is dus nog de vraag.

Kwartaal 2 is zo goed als voorbij. Kaarten zullen er dan wel snel aankomen. ben alleen benieuwd wat die update gaat kosten?:-(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...