ErikM Geplaatst 25 Juni, 2010 Geplaatst 25 Juni, 2010 Ik mag aannemen dat na aankoop van je auto, en dus ook navigatie, de updates voor een redelijke termijn onderdeel uitmaken van de service en aftersales. Feit is dat de geleverde software hier en daar niet helemaal naar behoren functioneert en dat de kaarten in sneltreinvaart verouderen. Je hoeft daarvoor slechts de route amsterdam - maastricht te volgen om te weten dat er nog voldoende verandert aan de wegen. Dit staat nog los van eventuele straten en huisnummers die de kaarten niet kennen. Gewoon afwachten tot de updates er zijn. Waarschijnlijk is Q2 een eerdere indicatie maar in werkelijkheid blijft het altijd dat het komt wanneer het komt. Mocht het zo zijn dat hiervoor geld wordt gevraagd, kan je je altijd nog beroepen op je garantie. Toch? Quote
corn0057 Geplaatst 26 Juni, 2010 Geplaatst 26 Juni, 2010 (aangepast) De wegen in nederland veranderen zo snel dat het bijna niet bij te benen is voor de kaarten makers, ook zijn zij afhankelijk van het aan leveren van deze gegevens door gemeente's en provincie's. Bij ons staan de straatnamen van een wijk in aanbouw al helemaal in het systeem, terwijl de doodlopende straten nog gewoon als doorgaande wegen op alle navigatie system staan, ook bij tom tom trouwens. Ik denk daarom ook niet dat een verouderde kaart onder de garantie zal vallen, het zou wel een stuk service zijn van KIA om de eerst komende update na aanschaf van een nieuwe auto gratis aan te bieden. 26 Juni, 2010 aangepast door corn0057 Quote
Richard Limburg Geplaatst 26 Juni, 2010 Geplaatst 26 Juni, 2010 ..........Ik denk daarom ook niet dat een verouderde kaart onder de garantie zal vallen, het zou wel een stuk service zijn van KIA om de eerst komende update na aanschaf van een nieuwe auto gratis aan te bieden. Laten we het hopen, meedere navi systemen als je ze koopt hebben laatste kaart garantie. Quote
rednAS77 Geplaatst 26 Juni, 2010 Geplaatst 26 Juni, 2010 Ik ga er niet vanuit dat deze aankomende update "service" is. Als je kaarten voor een systeem koopt zijn ze altijd al "oud". Hoewel ik wel vind dat een als je een auto in februari 2010 krijgt met kaarten uit 01.2009, deze behoorlijk achterhaald zijn. Quote
Richard Limburg Geplaatst 26 Juni, 2010 Geplaatst 26 Juni, 2010 Dat bedoel ik, ik had (met nadruk op had) een tomtom, heb deze reeds verkocht omdat ik nu dit systeem in de wagen heb, daar had ik z'n kaart updat bij. kreeg elke 3 maanden nieuwe kaarten. Ik hoop dat hun ook met zo iets komen.Maar ik blijf vinden dat de eerste eigenlijk voor rekening KIA is. Quote
Smart Geplaatst 26 Juni, 2010 Geplaatst 26 Juni, 2010 Dan moeten we ons daar sterk voor maken richting Kia. Ik wil die pen straks wel oppakken hoor! Eerst maar eens contact leggen met Kia NL en van daaruit bezien wat straks de mogelijkheden zijn. Samen staan we sterk(er)! Quote
Richard Limburg Geplaatst 26 Juni, 2010 Geplaatst 26 Juni, 2010 Ja zou mooi zijn, en ik denk dat iedereen wel sterk wil zijn, daar er toch het een en ander aan ergernissen zijn de een en ander Quote
DeOS Geplaatst 28 Juni, 2010 Geplaatst 28 Juni, 2010 Laten we het hopen, meedere navi systemen als je ze koopt hebben laatste kaart garantie. Laatste kaart garantie houdt in dat je recht hebt op de meest recente kaart die voor je navigatie beschikbaar is. Voor de navigatie in de Cee'd is dat op dit moment een versie van januari 2009. Neemt niet weg dat ik het natuurlijk wel met je eens ben . Zie ook mijn posts: Navigatie Kia Cee'd SW Se7en ergernissen . Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.