Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Sorento 2.4i Adventure

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vrijdag 17 februari was het zover. De auto kon opgehaald worden. 's Morgens een SMSje ontvangen van de dealer met alle gegevens die nodig zijn voor de verzekering (netjes).

DSCF1541.jpg

In de namiddag bij dealer aangekomen. Auto stond al buiten, gelukkig was het droog. Snelle blik in de auto, ugh verkeerd interieur. Wij zouden hem krijgen met Metal Grain ipv Hout. Stond klaar met het houtdesign.

Niet dat we dat nu het meest belangrijk vinden maar toch jammer. Dealer heeft wel voorgesteld eventueel de Metals nog te plaatsen, vonden wij toch ook weer wat te ver gaan, zeker gezien het feit dat bij de Metal uitvoering minder delen beplakt worden dan met het hout. Wordt het een mengelmoesje.

DSCF1549.jpg

Zoals op bovenstaande foto zichtbaar zat wel de radio MP3 speler er netjes in. Samen met de Xenon koplampen en trekhaak de enige bijbestelde opties.

DSCF1544.jpg

Na afhandeling papieren en inruil auto was het tijd om te gaan.

Hierbij werd direct bewezen dat de startblokkering naar behoren functioneerd. Sleutel omdraaien, startmotor lopen...en het bleef stil....

heeeeeeeel stil. :o

Bleek de monteur vergeten te zijn de sleutels in te lezen. Kan gebeuren.

E?n minuut later was de eerste sleutel ingelezen. 20 minuten later nog steeds maar ??n sleutel ingelezen. De reserve sleutel laat dus nog even op zich wachten, er moet een nieuwe besteld worden. :shock:

DSCF1550.jpg

DSCF1548.jpg

Maar goed. We gaan! De eerste stop, de benzinepomp. Bij de afleveringskosten hoort brandstof ter waarde van 25?. Kun je dus direct gaan tanken (alvast om te wennen? :lol: ) anders halen we huis net.

Toch wel schrikken 72 euro benzine. :? Kom net uit een diesel vandaan.

SMSje van mijn vader. Snelheidscontrole tussen Heemskerk en Beverwijk. Was dus even vanuit Brabant naar Heerhugowaard gereden om auto te komen kijken.

De dozen van de radio en de Xenon lampen netjes achterin de auto, inclusief de H7 lampen (wie doet een bod haha). Dat er eerst maar eens uit.

DSCF1540.jpg

Nu op zaterdag de eerste 150 kilometer erop. Vanmorgen naar mijn werk gereden via de vaste route. Hier kon ik dus duidelijk het verschil merken tussen de snelheid van mijn E 320 CDI en de Sorento. Maar snelheid wen je aan, ik hoop ook in dit geval. Qua comfort en wegligging niets te klagen. Ik zit nu een stuk hoger en dat vindt mijn rug toch wel erg prettig.

Ik zal mijn ervaringen (hopelijk alleen maar goede) regelmatig hier neerzetten. Ik heb gezien in dit forum dat er toch wel redelijk ervaren gebruikers zijn die proberen anderen altijd met raad bij te staan.

NB.: Foto's worden geplaatst als ik heb uitgevonden hoe dat werkt.

• Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Herman,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Hopelijk vele veilige en plezierige kilometers ermee en dat de klachtenregen die je soms op dit forum leest over de Sorento jou maar bespaard mag blijven.

Geniet ervan en houd ons op de hoogte van je ervaringen!

Groeten,

Barry

Geplaatst

Vandaag voor het eerst getankt. Gemiddeld verbruik op de eerste tank : 1 op 8,4. Niet slecht. Had het vooral in het begin erger verwacht. Taoch al een stukje 160 gereden en af en toe wat ijverig opgetrokken.

Geplaatst

Ben ik onderweg van mijn werk naar huis.... rijd langzaam in de file....

<boink> eentje die vergeet te remmen. Ben ik ff blij met mijn trekhaak... geen schade

Geplaatst

Ja hoor, klapte er eentje bij je achterop?

Zeker weten dat je, ondanks je trekhaak, geen schade onderhuids hebt?

Zo zie je maar, ben je zelf trots en zuining, er rijden altijd klootviolen rond die het voor ons weten te verknallen.

Voorzichtig en kijk uit!!

Barry

Geplaatst

Yep...reed er een achterop. Niet zo hard hoor...weet zeker dat er niets beschadigd is. Hij vond het wel vreemd dat ik uitstapte om te kijken?

Rare jongens, die Volvo rijders.

Geplaatst

Herman en ik wilde je net nog veel veilige KIAmeters toewensen ! Wat een sukkel die meneer Volvo !!!!

Veel plezier met je wagen ! Heerlijk he elke morgen opstaan en dat je dan weer mag gaan rijden in je auto !

Geplaatst

Mwah...de hele week 's morgens om 4 uur opgestaan. Denk ik toch niet als eerste aan de auto. Al is ie nog zo nieuw.

Geplaatst

Vrijdag middag. Kei mooi weer. Op de terugweg van proberen sneeuwkettingen te scoren kon ik het niet laten....

Er zijn zoveel bouwplaatsen in onze wijk ik moest gewoon de Sorento uitproberen. Dus op het eerste de beste rustige bouwterrein...... de Sorento tot aan zijn assen in de bagger gejaagd :oops:

even 10 minuutjes fijn gespeeld in die hele grote zandbak! :lol:

Ging goed, heb geen vergelijking omdat ik met vorige auto's nog nooit van de gebaande wegen ben afgegaan. Sterker nog... Ik vraag me af of uberhaubt de voorwielen wel hebben meegedaan. Als de 4-WD geactiveerd wordt kun je dat nergens terug zien? Geen lampje op dashboard of iets dergelijks?

Ik heb ook niet gevoeld dat er het een en ander omschakelde ofzo.

Wel gewoon overal doorgeheen gekomen, maar misschien redde hij dat wel met alleen de achterwielen.

Al met al...toch leuk...en hij is er tenslotte voor gemaakt.

Zal de 1 op 8,4 wel niet halen met deze tank :roll:

Geplaatst

Dan wil ik je de 19e weleens in het echt aan de gang zien gaan in de zandbak bij Nijmegen :wink::wink:

En dan maar eens zien hoe vuil dat de Sorento echt kan worden.

Philip

Geplaatst

Oooooh dat gaat wel lukken ben ik bang :oops:

En vuil? De Sorento krijgt morgen zijn eerste wasbeurtje. Stuivend zand laat rare sporen na haha.

Voor de liefhebber: ADVENTURE badge. Zoals Taz Team zijn X-Treme badge maar dan in adventure uitvoering. Gevonden in het handschoenenkastje.

@ Hellen: Volgens mij moet je die dus volgens de dealer makkelijk kunnen krijgen.

Geplaatst

2e tankbeurt. Verbruik 1 op 7.3 :shock:

De koets gelijk even gewassen (was daar vorige week niet aan toe gekomen). Gelijk puntje voor de garantie :( Hij is zo lek als een mandje.

Er loopt een forse straal water aan de binnenzijde van het achterraampje.

Een scharnier wat niet goed is afgedicht?

In ieder geval nu de hele binnenkant volledig dichtbeslagen. Is niet goed voor luchtvochtigheid in de auto.

Geplaatst

Nu, na twee weken Sorento rijden, begin ik toch wel aardig aan de snelheid (of traagheid) van de auto te wennen. Ga nu al vanzelf niet meer op de linkerbaan voor het stoplicht staan :lol: .

Al met al heb ik geen problemen kunnen ontdekken met de Climate Control of de andere bekende problemen. Het enige wat ik tot nog toe gevonden heb is het lekke achterraampje.

De sleutel die besteld moest worden vanaf de aflevering is nog steeds niet binnen, toch al 2 weken onderweg! Hoop dat het met eventueel te vervangen onderdelen beter gaat.

Vraagje: Heeft er iemand door de dealer de vaste trekhaak laten monteren? Ik heb er namelijk geen "klem" op om de beveiliging van de aanhanger rem op te haken. Vergeten, of hoort hij er niet bij?

Geplaatst

De reden waarom wij een 4 wheel drive hebben gekocht is de volgende:

Vorig jaar hebben wij, na een aantal jaren kleine bootjes geprobeerd te hebben, een wat grotere boot gekocht.

Al de voorgaande jaren hadden wij de Mercedes ervoor wat geen problemen opleverde.

Nu met de nieuwe boot was het de bedoeling met de vakantie's enzo deze boot ook mee te nemen. Qua gewicht mag de Mercedes het makkelijk trekken....MAAR!!!...

Achteruit op een trailerhelling moest ik soms tot aan de achterwielen het water in rijden, en de Mercedes is een achterwielaandrijver. Af en toe best spannend dus. Ook in Italie aan het Gardameer een trailerhelling die zo steil was, dat met de voet op de rem de auto (achteruit) naar beneden bleef glijden. Ging gelukkig net goed.

Mijn broer was daar ook bij met de Freelander en hebben omgekoppeld. Op een gegeven moment de Freelander vast in het grind. Kwam er niet meer uit met de 4 wheel drive. Zal mij benieuwen met de Sorento.

DSCN6078.jpg

DSCN6079.jpg

DSCN6080.jpg

Mijn "speeltje" afgelopen vrijdag uit de stalling gehaald om hem voor het eerst achter de Sorento te hangen en weg te brengen voor een voorjaarsbeurtje.

Helaas vandaag alweer er achter moeten hangen om hem weer op te halen. Een beurtje niet meer nodig. Motor stuk gevroren. :(

Maar terug naar de Sorento, de auto speelt met de aanhanger. Niet merkbaar dat het gewicht erachter zit, en dan moet ik zelfs de kogeldruk nog opnieuw instellen. Ook het verbruik niet buitensporig veel hoger. De tank waarmee ik de boot heb opgehaald en doorgebracht toch 1 op 8 meegereden.

De reden dus waarom wij zijn overgestapt naar een 4 wheel drive.

Heb er alle vertrouwen in dat ik met een meer gerust gevoel de helling op en af ga. :cool:

Geplaatst

Hoi Herman,

Dat ziet er mooi uit joh, maar jammer van die motor. Moet er toch weer een nieuwe of gereviseerde komen.

Misschien een leuk idee voor een Club-bijeenkomst in de zomer, in plaats van terreinrijden met de Sorentos en Sportages, allemaal waterski?n achter die mooie boor van jou (hahaha).

Is het wat denk je?????

Fijn dat je zo tevreden bent over de Sorento. Je leest ook wel eens andere verhalen op het forum.

Nog veel plezier en tot aanstaande zomer tijdens het Herman-KIA- waterski-evenement!

Groeten,

Barry

Geplaatst

Leuk idee Barry!!!!

Moeten we eerst even een help Herman de zomer door aktie op richten.

Nieuwe motor in de boot kost klap geld en heb net nieuwe auto gekocht he.

Was even vieze tegenvaller, had inderdaad gehoopt deze zomer met auto en boot op vakantie te gaan. Zit er even niet in.

Gelukkig was/is mijn vader bereid (hier bekend als jonge235) te kijken hoever de schade aan de motor reikt en te zien of we dit op een low-budget manier op kunnen lossen.

Anders wordt het toch zomer 2007.

Edit: Waar water is = zand, waar water en zand is = modder

• 2 weken later...
Geplaatst

Na een maand gewacht te hebben op de bestelde reserve sleutel, afgelopen vrijdag dealer maar even gebeld (ook ivm vraag over LPG).

Kon gelijk langs komen, er was een handige monteur aanwezig die iets via de computer wilde proberen.

Bij aflevering is 2 man 15 minuten bezig geweest de sleutel aan het werk te krijgen, deze monteur was in 20 seconden (tijd ruim genomen) klaar.

Geplaatst

Zo zie je maar, een beetje geduld, en een beetje vertrouwen in de monteurs van Kia, komt het toch allemaal wel goed.

Veel plezier met je reservesleutel :shock::?:lol::?:wink::roll:

Philip

Geplaatst

Reservesleutel is toch een essentieel onderdeel van de auto!

Zeker daar mijn vrouw "elke" keer mij om mijn sleutels moest vragen.

Zij heeft er tenslotte ook al ??n keer in gereden.

Geplaatst

Tsja stuur me maar het bos in.

KIANL2006138640480.jpg

Ik heb hieraan toch wel erg veel plezier beleefd. Verrast over de mogelijkheden van de auto.

Weet nu eigenlijk wel zeker dat de 4 WD mode naar behoren werkt :lol:

KIANL2006140640480.jpg

De vering zal ook wel lekker los gekomen zijn.

Binnenkort ga ik naar "De Kuil" in IJmuiden (tip van clublid).

Vrij toegankelijk, niet te moeilijk.

Zal de fotocamera meenemen. Dit zit overigens vlak bij mijn dealer.

Zal hij het vreemd vinden als ik met de auto onder de blubber bij hem aankom? :shock::?:lol:

Kan hem natuurlijk ook uitnodigen mee te gaan, hij moet toch weten wat hij verkoopt.

Geplaatst
Reservesleutel is toch een essentieel onderdeel van de auto!

:x kun je toch met je garantie een nieuwe auto krijgen met twee sleutels.

:oops: ik had even niet terug gelezen,het is dus al voor elkaar las ik :oops:

Geplaatst

Via Speurders dit frontje op de kop weten te tikken:

17629680_2.jpg

Volgende week maandag wordt hij gebracht :D

Zal na montage foto van het resultaat plaatsen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...