Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Sorento 2.4i Adventure

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Probleem met de cruise control is wel opgelost :D

Nu ??n dag na reparatie...probleem met cruise control ook weer terug :(

• Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een pech allemaal met de Sorento.

Wat gaat in jouw geval de dealer of Kia Nederland eraan doen, want zoveel mankementen aan zo'n jonge wagen zou eigenlijk toch niet moeten kunnen.

Ik hoop toch dat de auto weer 100% in orde gaat komen, zodat je weer zorgeloos kunt genieten, en zeker nu het mooie weer eraan gaat komen en met de boot op pad kan gaan.

Sterkte en succes.

Philip

Geplaatst

Hoi Herman,

Wat vervelend allemaal te lezen joh, dat je zo aam 't klooien bent met je Sorento.

Op zo'n manier is de lol er snel af.

Moed houden en bij je dealer of bij de importeur er als een bok op de haverkist op blijven zitten dat algehele reparaties snel en vakkundig worden uitgevoerd.

Hopelijk behoort al deze ergernis snel tot het verleden en kan je weer zorgenloos gaan genieten van je mooie bak.

Heel veel succes!

Barry

Geplaatst

Ik ga daar gewoon van uit....

Hoop dat de unit snel binnen is kunnen ze ook nog een keer naar de cruise control kijken.

Het is inderdaad wel lastig, maar dealer doet vooralsnog gewoon zijn best.

Geplaatst

Fijn te lezen dat je in ieder geval (nog) alle medewerking, steun en begrip van je hebt.

Ik zal voor je duimen dat alles snel geleverd, gemonteerd zal zijn en het voor alle partijen gewenste resultaat zal opleveren.

Toy, toy toy!

Groeten,

Barry

• 2 weken later...
Geplaatst

Afgelopen dinsdag, koude start..... Lampje 4WD Low blijft knipperen.

Schakelaar staat gewoon in de auto stand. Wat nu? Moet toch naar mijn werk. Op de gok de 40 kilometers gereden en direct om 8 uur de dealer gebeld.

Op zijn advies de zekering van de 4WD er maar uit gehaald en alleen achterwielaandrijving tot de onderdelen binnen zijn.

Donderdagmiddag telefoontje dat de onderdelen binnen zijn. Vrijdag de 28e wordt het spul gemonteerd.

Ga er vanuit dat het wel goed komt...

Geplaatst

Tsja, spullen waren binnen, auto was er....

Begin van de middag telefoontje.... of ik wel HEEL zeker wist of de 4 wielaandrijving ooit gewerkt heeft. Er zit namelijk een verkeerde schakelunit achter de versnellingsbak :shock:

Ook al is die unit niet de goede, hij heeft ooit gewerkt of ik ben een wel heeeeel goede chauffeur :lol: Hij heeft ooit gewerkt dus. De film van de beginners cursus nog eens nageplozen en ik zie de voorwielen toch af en toe echt harder slippen dan de acherwielen.

Helaas was deze schakelunit niet besteld, dus nog langer met alleen achterwielaandrijving rijden.

Nu wel bij de dealer aangegeven dat ik wil dat dit probleem volgende keer de wereld uitgeholpen wordt. Ik krijg wel braaf elke keer een leen Picanto mee, maar als ik met een Picanto uit de voeten kon, had ik wel een Picanto gekocht.

Wordt (wederom) vervolgd.....

Geplaatst

Gaat langzamerhand een gebed zonder einde worden.

Ik hoop toch daadwerkelijk voor je dat de juiste onderdelen een keer binnen gaan komen, want elke keer voor de kat zijn viool :wink: , naar de garage te moeten en een leenauto mee te krijgen schiet ook niet op.

En ik kan mij echt wel voorstellen dat de Picanto niet echt een vervanger is voor de Sorento, maar bij gebrek aan beter....................

Ik zou zeggen: houdt je hoofd koel, ondanks de hoge temperatuur, en ga ervan uit dat ooit nog goed zal komen.

Sterkte

Philip

• 2 weken later...
Geplaatst

Vrijdag 18 augustus de Sorento wederom ter reparatie aanbieden.

Ik kreeg een telefoontje van de dealer dat ze hem begin September wilden hebben, er wilde namelijk een techneut van KIA Nederland bij zijn omdat ze er toch niet zeker van zijn wat het is :roll:

Ik heb aangegeven dat ik begin september op vakantie ga, en dat ik min of meer eis dat de 4 WD naar behoren werkt na de volgende reparatie.

Omdat de techneut van KIA in augustus op vakantie is, bestellen ze maar wat extra onderdelen en hopen het probleem zelf op te kunnen lossen.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Zoals ??n van de lezers (terecht) opmerkte via de e-mail dat ik niet veel meer aan het dagboek heb gedaan, bij deze dan het vervolg.

De auto 18 augustus bij de dealer ter reparatie aangeboden.

Ze hadden me wel verteld dat ze wat extra onderdelen zouden bestellen om het probleem te tackelen, alleen bij het ophalen van de auto zag ik dat ze "gewoon" de hele aandrijflijn hebben vervangen.

Het probleem is WEL opgelost. Zoals ik al eerder heb vermeld, kan ik mijn garage geen enkel verwijt maken over hun inzet en de manier waarop ze met mijn klachten zijn omgegaan.

Vanaf 18 augustus rijd ik in ieder geval probleemloos rond. :)

Kilometerstand: 22500

• 2 maanden later...
Geplaatst

Zow...vandaag heeft de auto tweede onderhoudsbeurt gehad.

Ik heb wel verzocht of ik hem deze keer aan de onderkant "oliedicht" terug kon krijgen. Helaas is dit weer niet gelukt.

Bij de eerste beurt heb ik al aangegeven dat ik steeds een oliefilm op mijn achterklep heb....nu is bekend waarom: lekkende krukas keerring.

Toch knap dat ze dat al na 9 maanden vinden...en natuurlijk de onderdelen niet op voorraad, dus auto WEER terug.

Heb nu bij de dealer aangegeven dat ik graag een voorstel wil om de auto terug te laten nemen. Ik ben er klaar mee.

Wordt ongetwijfeld vervolgd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...