KIAsportage2005 Posted March 19, 2010 Posted March 19, 2010 Beste Kia kenners, mijn schoonvader is in het bezit van een sportage 2.0 CRDi (diesel automaat) nu is er sinds een tijdje de centrale deurvergrendeling kapot. Toen wij bij de dealer kwamen vertelde ze ons doodleuk dat ze hem niet uit kunnen lezen of dat het probleem daar niet in zit. nu was ik de auto aan het poetsen en vond ik links naast het stuur in het paneel waar de deur tegen aan komt een vakje met zekeringen en ook 1 zekering met S/Roof & D/Lock dit was een 20 A zekering en die was doorgebrand, nu heb ik deze vervangen en deed de centrale deurvergrendeling het wel voor een keer of 3 en nu ligt de zekering er weer uit nu de vragen voor diegene die het weet wat kan het probleem zijn? wat betekend s/roof? en kan er evt een 30A zekering om het euvel te bestrijden ( dat deze te weinig is afgezekerd?)?? ik hoop dat iemand mij kan helpen groetjes Arjen Quote
Alex VB Posted March 19, 2010 Posted March 19, 2010 S/Roof is sunroof. Of te wel het beroemde opendak.. Tevens het advies de bedrading te laten nakijken. Als een 20A zekering springt dan is er ergens kortsluiting. Quote
KIAsportage2005 Posted March 19, 2010 Author Posted March 19, 2010 oke ja ik heb geen sunroof dus die kan geen kortsluiting maken dat is alweer beter, maar zostraks toch stiekem even een 30A zekering geprobeerd maar ook die vliegt er meteen uit. tsja zijn er nog bepaalde punten die er bekend om staan om sluiting te maken of is het gewoon een kwestie van de grote zoek truc? want als het iets kleins is wilde ik het zelf wel proberen maarja ik ga niet de halve kia uit elkaar slopen en het dan nog niet vinden trouwens kan het er mee te maken hebben als de achterklepvergrendeling kapot is dat hij daarover sluiting maakt? want die doet het om de een of andere vage reden ook niet het lijkt wel alsof de veer van de handgreep kapot is hij komt niet terug als je hem in knijpt maar dat is pas veeeeeeel later gekomen maar goed.. nog tips of trics zijn altijd welkom gr Arjen Quote
Recommended Posts