Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allen,

Ik ben erg aan het dubben over de motorisering van mijn toekomstige Venga. Dat het een Venga in executive uitvoering gaat worden staat wel vast, maar ik twijfel over de motor. Ik rij ong 38000 per jaar en dan zou je denken aan een diesel (wat ik nu ook rij), maar als ik de vergelijkingen maak en alle kostenposten meeneem, kom ik toch uit op de benzine-uitvoering!

Ik vergelijk dan de 1.4 met de 1.6 diesel.

Een goedkopere diesel komt niet in aanmerking, want die vind ik te traag en de meerprijs van 4000,00 doet de balans dan snel uitslaan in het voordeel van de 1.4 die ik (proefgereden) echt prima vind rijden.

Wat mij nu toch doet twijfelen, is het verbruik van de 1.4. Ik las een test in Autoweek waarbij het verbruik > 8 liter was (1 op 12.5) :(

Kijk, dan is de diesel wellicht toch weer interessanter

Ik heb nog geen verbruiksgegevens gelezen voor de 1.6 diesel. Heeft iemand die voor mij?

En ik heb ook interesse in rij-ervaringen met de 1.6 diesel

John

Posted (edited)

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=4047

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3753

Kijk beide posts even.. ik heb een Kia Venga 1.4 benzine en rij gemiddeld 1 op 16,5 momenteel...

Dan rij ik vrij zuinig..

Ik denk deze zomer wel de 1 op 17 of 17,5 te halen... :)

Ligt puur aan je rijstijl en hoe meer km je rijdt hoe zuiniger hij lijkt te worden.

Ik kan alleen rijervaringen met je delen over de 1.4.. ik heb met de demo toen der tijd ook in de 1.4 gereden

Edited by Chrones
Guest Jantje
Posted
Hallo allen,

Ik ben erg aan het dubben over de motorisering van mijn toekomstige Venga. Dat het een Venga in executive uitvoering gaat worden staat wel vast, maar ik twijfel over de motor. Ik rij ong 38000 per jaar en dan zou je denken aan een diesel (wat ik nu ook rij), maar als ik de vergelijkingen maak en alle kostenposten meeneem, kom ik toch uit op de benzine-uitvoering!

Ik vergelijk dan de 1.4 met de 1.6 diesel.

Een goedkopere diesel komt niet in aanmerking, want die vind ik te traag en de meerprijs van 4000,00 doet de balans dan snel uitslaan in het voordeel van de 1.4 die ik (proefgereden) echt prima vind rijden.

Wat mij nu toch doet twijfelen, is het verbruik van de 1.4. Ik las een test in Autoweek waarbij het verbruik > 8 liter was (1 op 12.5) :(

Kijk, dan is de diesel wellicht toch weer interessanter

Ik heb nog geen verbruiksgegevens gelezen voor de 1.6 diesel. Heeft iemand die voor mij?

En ik heb ook interesse in rij-ervaringen met de 1.6 diesel

John

Ga dan eerst eens bij de dealer een proefrit aanvragen met een auto met de 1.6 diesel motor. Veel verschil qua verbruik zal er niet zitten tussen de ceed sw en de venga en de manier waarop de motor reageert ook niet. Maar er zal toch vast wel ergens een 1.6 diesel venga staan..

Posted

Bedankt Chrones en Jantje.

Ik heb al proefgereden in een 1.6 diesel (in een Ceed, weliswaar) en die rijdt ook goed. Ik bedoelde echter of er al iemand is met een redelijk aantal kilometers achter de rug met een 1.6 diesel, die wat verbruiksgegevens heeft uit de praktijk. Een een proefrit is maar een kort moment natuurlijk, dus ik ben altijd nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen.

trouwens, ook jammer dat er geen andere (lichtere) bekleding mogelijk is, afgezien van de zgn mocca-brown versie.

• 3 weeks later...
Posted
Kia gaat voor de nieuwe sportage een roadshow organiseren... bij de meeste dealers komt er gedurende twee dagen (vanaf begin mei) een sportage in de showroom.

Volgens mij geen echte relevante info voor dit topic:!: