ludo Posted February 25, 2006 Posted February 25, 2006 Dit is de eerste keer, dat ik middels deze site reageer. Mijn KIA Sportage model 2005, heb ik sinds begin januari van dit jaar. Nu ben ik een techneut, dus je kijkt gemiddeld wat kritischer naar hoe en wat. Nu vind ik dat het verwisselen van een lampje van de koplamp unit een belangrijk onderdeel. Het boekje geeft aan het zelf te kunnen uitvoeren. Helaas! De koplamp unit komt niet meer dan 15 mm naar voren meer niet! KIA Nederland heb ik een vraag hier over gesteld (ook een voorstel dit zelf eens te proberen) Op dit punt is het nu behoorlijk stil geworden, en ik wacht al meer dan twee weken op antwoordt! Ook een KIA dealer in Zoetermeer zit met het zelfde probleem. Ook zei dachten dit even te doen: niet dus. Ik wacht ook hun reactie af. Verder heb ik KIA Nederland met nog meer vragen "bestookt". Ze zeggen blij te zijn met iemand die meedenkt om een beter instructie boekje te verkrijgen. Maar of dit werkelijk zo is, ik weet het niet. Mijn overige vragen zal ik denk ook op dit forum plaatsen. Het gaat hierbij om de onduidelijkheden uit het instructieboekje. KIA heeft op dit punt nog wel wat te leren. Ludo Quote
xHansx Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Ik heb dezelfde ervaringen Ludo, Ik heb sterk de indruk dat de KIA importeur de nadruk van zijn aktiviteiten legt op verkopen en de afters sales onderbelicht en ondergeschikt maakt. Dit kan mogelijk te maken hebben met de sterke groei van de verkopen en dat de after sales organisatie niet of onvoldoende is meegegroeid om adequaat te kunnen reageren op vragen en reacties van dealers en klanten. Ik vind het dit een slechte en ondoordachte zet van KIA, want de tevreden KIA rijders van vandaag zijn de KIA kopers van morgen. Ik heb ook meerdere malen vragen gesteld aan KIA en de antwoorden zijn 9 van de 10 keer onder de maat. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de KIA importeur niet deelneemt op deze actieve KIA clubsite. KIA kan zo goed beoordelen wat er leeft onder de KIA rijders en af en toe een bericht plaatsen om een vraag te beantwoorden van de KIAclubleden of onrust weg te nemen. Ik heb nu de indruk dat ze nog niet eens het bestaan van dit forum weten, laat staan dat ze erin participeren, Ik zie wel op de site dat de KIA importeur de site sponsort of steunt; ik ben benieuwd in welke vorm ze dat dan doen, groet van Hans Quote
scorpioshuma Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Niet alleen vanuit KIA Nederland, ook vanuit de dealers is er nauwelijks enige interesse lijkt het wel. Op het Amerikaanse forum wordt er aktief meegesproken door een paar dealers, die ook met tuning voorop lopen. Ze hebben zelf een behoorlijk aangepaste Spectra (Cerato) en geven ook ondersteuning als er problemen zijn en schuiven niet alles af op de niet standaard onderdelen. De dealers vergeten dat positieve klanken over hun shop tot betere verkopen leiden en tot meer klandizie in de garage. Maar ja wie zijn wij om dit allemaal beter te weten, daar moet je toch manager of minister voor zijn ? Dave Quote
Recommended Posts