Remko .me Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Hoi Allemaal, Mijn vriendin heeft een Ford Ka, ze wilt hier parkeersensoren op maken. (Van die plak dingen). Moeten aangesloten worden op de achterlichten. Ik kan het niet zo goed vinden voor haar, kan iemand helpen dit te vinden? Op het internet of in de winkel. Alvast bedankt! Groetjes, Wij. Quote
Dave(nga) Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Op een ford kaatje??!! Is het een verlengde ford ofzo? Misschien een achterruitcameraatje een idee als ze het toch zo graag wilt? Quote
Remko .me Posted May 2, 2010 Author Posted May 2, 2010 (edited) haha nee vrouwen he... maar piepers he Ik snap het wel hoor.. ooit in de nieuwe ka gereden? probeer maar is in te parkeren Edited May 2, 2010 by Chrones Quote
Guest Jantje Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Wat kan je nou niet vinden dan? Je moet het zo aansluiten dat het aangestuurd wordt door dezelfde + draad als waarmee je achteruitrijlichten gaan branden. Quote
Remko .me Posted May 2, 2010 Author Posted May 2, 2010 Ja dat snap ik, maar waar vind je die setjes? Ik kan ze niet vinden hoor... online of in een winkel en welke winkel dan? Quote
Remko .me Posted May 2, 2010 Author Posted May 2, 2010 Wij zoeken van die opplak sensoren, niet dat je ze moet inbouwen door te boren... ik ben bang dat dit niet echt goed gaat als ik dat ga doen. Quote
Tazteam Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Dit lijkt mij ook wel een simpele maar doeltreffende oplossing: Verkrijgbaar via www.autostyle.nl Even op het plaatje klikken voor iets meer duidelijkheid. ParkingSensor EU Licenseplate+3 sensors/buzzer Universele achteruitrijdradar in een EU nummerplaathouder + 3 sensoren + buzzer Universeel LH 0812 45.00 EUR Quote
Guest Jantje Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 je krijgt toch sowieso bedrading naar die sensoren toe.. dus gaten boren moet je sowieso lijkt mij.. Quote
Tazteam Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 je krijgt toch sowieso bedrading naar die sensoren toe.. dus gaten boren moet je sowieso lijkt mij.. Maar dit kabeltje kan je uit het zicht laten vallen achter de kentekenplaat. Lijkt mij dat dit iedereen wel kan..................of zijn sommige mensen toch zo onhandig??:oops: Quote
scorpioshuma Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Wij zoeken van die opplak sensoren, niet dat je ze moet inbouwen door te boren... ik ben bang dat dit niet echt goed gaat als ik dat ga doen. En waar laat je de draden dan ?? Laat je die over de bumper lopen ?? Ken wel setjes die in de nummerplaat verwerkt zitten, maar dan heb je gelijk nog maar 2 sensoren ipv 4. Quote
Guest Jantje Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Maar dit kabeltje kan je uit het zicht laten vallen achter de kentekenplaat.Lijkt mij dat dit iedereen wel kan..................of zijn sommige mensen toch zo onhandig??:oops: ja sommige mensen zijn echt onhandig Quote
Remko .me Posted May 2, 2010 Author Posted May 2, 2010 je krijgt toch sowieso bedrading naar die sensoren toe.. dus gaten boren moet je sowieso lijkt mij.. Je kan het bij je lampen plakken, draad loopt dan via je kofferbak.. zie je niks van. Twee sensoren is goed hoor, hoeft echt niet meer te zijn... je laat ze bij je lampen zitten, dus niks te zien dan. Quote
Remko .me Posted May 2, 2010 Author Posted May 2, 2010 Alleen nu dan nog vinden... die opplaksensoren vind je nergens alleen inbouw en dat vind ik echt te eng om zelf te doen.. Ik wil gewoon die opplak, en dan op achterlicht aansluiten. Quote
Guest Jantje Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 ik betwijfel of die sensoren wel echt effect hebben als je ze bij een ka bij de achterlichten opplakt.. is mijn inziens een beetje hoog Quote
Remko .me Posted May 2, 2010 Author Posted May 2, 2010 ja... lastig hoor... zouden jullie zomaar durven boren? Inbouw is knetter duur rond de 700 euro.. terwijl je die setjes koopt voor 60 euro. Quote
Tazteam Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 ja... lastig hoor... zouden jullie zomaar durven boren? Inbouw is knetter duur rond de 700 euro.. terwijl je die setjes koopt voor 60 euro. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders een keer een afspraak maken en bij mij in Breda even monteren, boren durf ik wel. (zo ook in mijn spiegels bij een 2 weken oude Picanto:wink:) Quote
Smart Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 @Chrones Deal zou ik zo zeggen! Sowieso parkeersensoren scoren........! Quote
Remko .me Posted May 2, 2010 Author Posted May 2, 2010 Ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders een keer een afspraak maken en bij mij in Breda even monteren, boren durf ik wel.(zo ook in mijn spiegels bij een 2 weken oude Picanto:wink:) Haha zou kunnen! :D Sliedrecht! Ik vraag me 1 ding af... je hebt de bumpers, maar in je kofferbak heb je alleen maar staal... hoe ga je naar die bumper toe... kun je toch niet zomaar doorheen boren? Quote
Guest Jantje Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Haha zou kunnen! :D Sliedrecht!Ik vraag me 1 ding af... je hebt de bumpers, maar in je kofferbak heb je alleen maar staal... hoe ga je naar die bumper toe... kun je toch niet zomaar doorheen boren? als het goed is zitten er her en der doorvoer gaten in je bodemplaat. Afgedekt met rubber dopjes etc. Quote
Remko .me Posted May 2, 2010 Author Posted May 2, 2010 als het goed is zitten er her en der doorvoer gaten in je bodemplaat. Afgedekt met rubber dopjes etc. Ahh oke... aardig werkje nog wel dus.. en die dopjes mogen eruit blijven gaat dat niet lekken? Quote
Guest Jantje Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Ahh oke... aardig werkje nog wel dus.. en die dopjes mogen eruit blijven gaat dat niet lekken? daar maak je gaatjes in en voer je de kabels doorheen. Daarna kit je het voor de zekerheid af. Je wil natuurlijk geen water in je auto hebben! Quote
Remko .me Posted May 2, 2010 Author Posted May 2, 2010 Haha, tis ook maar een Ford ka he... hahaha Spannend zeg.. ik ga morgen is kijken naar zo'n setje voor haar... ik hou jullie op de hoogte en anders ga ik bij Taz koffie drinken in het gezellige Breda! Quote
Remko .me Posted May 2, 2010 Author Posted May 2, 2010 Hey Smart.. don't be too smart! Gelukkig hebben wij een echte auto (ze leest gelukkig niet mee!) Quote
Guest Jantje Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Haha, tis ook maar een Ford ka he... hahahaSpannend zeg.. ik ga morgen is kijken naar zo'n setje voor haar... ik hou jullie op de hoogte en anders ga ik bij Taz koffie drinken in het gezellige Breda! Uhm... Juist bij een FORD zou ik hem goed water dicht maken Hey Smart.. don't be too smart! Gelukkig hebben wij een echte auto (ze leest gelukkig niet mee!) Jullie hebben inderdaad 1 echte auto.. en dat is de kia haha Quote
Recommended Posts