Guest Boschr Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Beste Sorento collega's Hebben jullie ook die brief gehad van GasFx van Kia Nederland? En is er al iemand die met de dealer hierover contact heeft gehad. Of is het aangekondigde telefoontje al ontvangen namens Kia Nederland? Veel vragen, weet ik maar, Dealer zegt tegen mij dat ze niet blij zijn met deze actie. De Sorento 2,4i zou niet gemaakt zijn om op gas te rijden (heb dat in het algemeen al eens eerder gehoord en vind ik zelf een LOZE KREET). Maar dealer zegt dat zij problemen ervaren in motormanagementlampjes die om de haverklap zou gaan branden. Ze noemden nog meer nadelen zoals waterslangen die ingebouwd moeten worden die stuk gaan, beduidend minder inruilwaarde, etc. Kortom, vaak naar de werkplaats voor herstel (welliswaar tegen garantie uitgevoerd) maar ik heb geen zin om telkens naar de dealer te moeten, 1 keer per jaar is prima want ik rijdt niet zo heel veel (wel genoeg om die benzineslurpende Sorento (1 op 6,5 op zijn best) op G3 te laten rijden. Nou twijfel ik of mijn dealer wel positief genoeg staat tegenvoer LPG in de Sorento. MAAR KAN IK DIT ALLEMAAL ZOMAAR NEGEREN? Heb nu een afspraak voor 4 April bij een andere dealer maar zou iemand mij iets kunnen vertellen over G3 in de Sorento? Wacht met smart op ervaringen en adviezen. Quote
Guest Herman Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Kijk eens in de Topic LPG op Sorento. Al enkele gebruikers die op LPG rijden. Ik heb er met mijn dealer over gesproken en die zei dat er NIETS aan de hand was. Quote
Guest Boschr Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 Had de topic LPG al gezien maar probeer zoveel mogelijk info te verkrijgen. Grootste punt is; Rijdt ik door op benzine (probleemloos, geen extra werkplaatsbezoeken, Sorento doet altijd zijn (of is het haar) werk. OF LPG, lekkerder gevoel bij afrekenen volle tank maar onbetrouwbare auto ervoor terug. Daar zit ik in ieder geval niet op te wachten maar met de tegenwoordige benzineprijzen wordt ik ook niet blij. Alternatief, Sorento inruilen? Quote
Timo Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 Inmiddels alweer een paar maanden op gas. Geen enkel probleem tot nu toe. Zelfs een ritje zwitserland open neer geen probeleem toch 1050 km enkele reis. Ook de garage nog niet bezocht dus. Het valt dus allemaal wel mee. En het blijft lachen bij de pomp. Timo Quote
Guest Herman Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 Mijn auto gaat op 10 april naar de dealer voor LPG G3 inbouw. Geen GasFX maar een systeem wat zij al vaker in hebben gebouwd met een (behoorlijk) grotere tank, 95 liter ipv 83 liter. Kost iets meer dan de GasFX, maar krijg er alles bij zoals: klepsmeersysteem, bandenreparatieset, leenauto. Mijn dealer ziet totaal geen "beren op de weg". Ook behoudt ik mijn volledige garantie. Toch niet onbelangrijk. Totaal prijs ? 2750.00 incl. Sorento inruilen dus geen alternatief! PSje: Mijn dealer is KIA dealer van Zantvliet in Beverwijk. Quote
erietman Posted April 11, 2006 Posted April 11, 2006 Volgens mij zijn dealers over het algemeen niet geneigd om auto's op gas om te zetten. Volgens mij heeft het meer te maken dat ze dit uit besteden en er verder weinig aan verdienen en zo de moeite niet willen nemen. Ik geloof er niet meer in dat de auto's op LPG slechter zouden rijden of vaker bij de garage zouden staan. Trouwens mijn Sorento zal volgende week worden voorzien van LPG. De praktijk moet uitwijzen wat de resultaten zijn. Quote
Guest Herman Posted April 11, 2006 Posted April 11, 2006 Ik verwacht mijn auto elk moment terug met LPG installatie. Zal z.s.m eerste bevindingen posten. Dealer deed overigens totaal NIET moeilijk. Eerder behulpzaam. Quote
Guest Herman Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Zojuist auto opgehaald. Er is een Prins VSI LPG systeem ingekomen. Dit is de modernste Prins installatie. Er is nogal wat veranderd de afgelopen jaren..... "Vroeger" startte de motor altijd op benzine om na een paar seconden over te schakelen op gas (daarvoor zelfs nog gas choke, maar dat herinneren alleen 35+ ers zich nog). Nu start de koude motor op benzine, loopt eerst warm tot ? 50 graden C en schakelt over op LPG. De warme motor wordt tegenwoordig weer gewoon op LPG gestart. Mocht er iemand zijn die verdere gegevens wil hebben, stuur maar PB of e-mail. Quote
Recommended Posts