Jump to content

Roest onder de motorkap

Rob D

Recommended Posts

Ik rijd tijdelijk een Kia Rio van mijn garagebedrijf, in afwachting van mijn nieuw te leveren Kia Ceed.

Puur uit nieuwsgierigheid keek ik vanmiddag onder de motorkap van deze, nog geen 8 maanden oude Rio, met ongeveer 7000 kilometer op de teller.

Tot mijn grote verbazing zag ik rond de motor een soort draagbalk die behoorlijk verroest was. Is dit normaal of wat kan dit zijn?

Hebben meer mensen dit?

[ATTACH]1629[/ATTACH]

[ATTACH]1630[/ATTACH]

[ATTACH]1631[/ATTACH]

post-3034-1297853186,18_thumb.jpg

post-3034-1297853186,6_thumb.jpg

post-3034-1297853187,06_thumb.jpg

Dit is het uitlaatspruitstuk en dat roest idd tamelijk snel. Blijkbaar heeft deze auto ook nog niet veel lange afstanden gereden, zodat het spruitstuk eens goed heet gestookt wordt.

Guest Jantje

dat een uitlaat spruitstuk gaat roesten is logisch, ze kunnen helaas niet ingespoten worden met een beschermende laag vanwege de grote hitte die daar vrijkomt.

Inderdaad gewoon normaal. Best kans dat wanneer je bij je nieuwe Cee'd na een maand rijden gaat kijken dat hij ook al helemaal bruin is. Doe je niks tegen en kwaad kan het ook niet.

Dank allemaal, ik had het alleen bij mijn Peugeot 307 HDI nog nooit gezien.

Waarschijnlijk omdat het uitlaatspruitstuk helemaal afgedekt is door een hitteschild :wink:.

Bij de Rio zit er zoals je op de foto kan zien ook een hitteschild (die grijze plaat) maar hij bedekt niet volledig het uitlaatspruitstuk.