Rob D Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Ik rijd tijdelijk een Kia Rio van mijn garagebedrijf, in afwachting van mijn nieuw te leveren Kia Ceed. Puur uit nieuwsgierigheid keek ik vanmiddag onder de motorkap van deze, nog geen 8 maanden oude Rio, met ongeveer 7000 kilometer op de teller. Tot mijn grote verbazing zag ik rond de motor een soort draagbalk die behoorlijk verroest was. Is dit normaal of wat kan dit zijn? Hebben meer mensen dit? [ATTACH]1629[/ATTACH] [ATTACH]1630[/ATTACH] [ATTACH]1631[/ATTACH] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Dit is het uitlaatspruitstuk en dat roest idd tamelijk snel. Blijkbaar heeft deze auto ook nog niet veel lange afstanden gereden, zodat het spruitstuk eens goed heet gestookt wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 dat een uitlaat spruitstuk gaat roesten is logisch, ze kunnen helaas niet ingespoten worden met een beschermende laag vanwege de grote hitte die daar vrijkomt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Inderdaad gewoon normaal. Best kans dat wanneer je bij je nieuwe Cee'd na een maand rijden gaat kijken dat hij ook al helemaal bruin is. Doe je niks tegen en kwaad kan het ook niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 klopt dit gebeurt bij elke auto.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob D Posted June 14, 2010 Author Share Posted June 14, 2010 Dank allemaal, ik had het alleen bij mijn Peugeot 307 HDI nog nooit gezien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Dank allemaal, ik had het alleen bij mijn Peugeot 307 HDI nog nooit gezien. Waarschijnlijk omdat het uitlaatspruitstuk helemaal afgedekt is door een hitteschild . Bij de Rio zit er zoals je op de foto kan zien ook een hitteschild (die grijze plaat) maar hij bedekt niet volledig het uitlaatspruitstuk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 of het viel bij de peugeot niet op omdat daar het spruitstuk aan de achterkant van de motor zit? zoveel opties he.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts