AJ Mol Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 UITNODIGING Voor de leden van Kia Club Nederland is er weer de mogelijkheid om een basiscursus terreinrijden te volgen. De cursus wordt gegeven door 4WD Travel van 4WD SUV & Auto-Magazine. www.4wdautomagazine.nl De cursus vindt plaats in Oss of in Zeumeren en start om 9.30 uur en eindigt die dag om 16.45 uur. Lunch inbegrepen. De kosten zijn voor leden ? 150,00 (normaal ? 176,00) en voor elke bijrijder ? 18,00 (normaal ? 22,00). De kosten kunnen ter plekke voldaan worden aan de instructeurs. Er is keuze uit drie datums. In Oss kan men de cursus volgen op 14 of 21 mei en in Zeumeren kan dit op 28 mei. Nog even het programma: - De cursus vindt plaats in Oss, Noord Brabant of in Zeumeren, Gelderland. - De dag begint rond 9.30 uur met een kop koffie, dan een uur theorie over o.a. de werking van 4WD. - Dan gaan we het terrein in voor de eerste oefeningen. - Rond 12.30 uur gaan we terug naar binnen voor een stevige lunch. - Om 13.15 gaan we weer het terrein in en draaien we de moeilijkheidsgraad omhoog. - Veel is afhankelijk van de weersomstandigheden. - Regenkleding en goede schoenen of laarzen zijn aan te bevelen. - Op technische mankementen na kunnen wij zeggen al 18 jaar schadevrij de cursussen te geven. - We rijden op een ongelofelijk uitgebreid motorcrossterrein waar u bijna alle soorten van terrein tegenkomt. - Dus ook modder, bos, trial, lange hellingen en afdalingen etc. - De praktijkdag loopt af zo rond 16.45 uur en dan gaan we weer naar binnen om een afscheidswoordje en borrel te genieten. - Na afloop ontvangt u een certificaat en tevens wacht u een verrassing. - Rond 17.45 bent u vrij om huiswaarts te keren. Heb je belangstelling voor deze cursus geef je dan op via de website: www.kiaclubnederland.nl. Dit kan door in het menu op ?evenementen? te klikken. Rechts bovenin staat dan aanmelden. Dit aanklikken. Gegevens invullen en verzenden. U kunt u ook opgeven door een e-mail te sturen naar info@kiaclub.nl. Geef Naam, Voorletters, Adres, Postcode, Woonplaats, Telefoon en Type auto door. En vermeld extra dat het gaat om de basiscursus terreinrijden 2005. Na aanmelding wordt de exate locatie en een routebeschrijving toegestuurd ter bevestiging toegestuurd. Alleen leden van de Kia Club kunnen aan deze actie meedoen. Dus ben je nog geen lid regel dit dan snel en proviteer van de korting. Het bestuur
AJ Mol Posted April 21, 2006 Author Posted April 21, 2006 De routebeschrijvingen naar de cursussen. ROUTEBESCHRIJVING CURSUSTERREIN OSS Neem op de N59/A59, Den Bosch-Nijmegen (of andersom) de afslag Oss-Oost. Kies onderaan de afrit bij de stoplichten richting Oss. Na het ?Total? tankstation de 1ste weg links. Dan weer de 1ste weg links. Daarna de 2de weg links. Na ca. 100 meter aan uw rechterhand is de ingang van het motorcrossterrein. U vindt ons daar in ?Het Gebouw?. Het adrs is: Motorcrossterrein ?De Witte Ruysheuvel? Aengelbertlaan 60 Oss Tel: 0412 - 62 60 58 ROUTEBESCHRIJVING CURSUSTERREIN ZEUMEREN Neem op de A1/E30, Amersfoort/Apeldoorn (of andersom) afslag 16 Voorthuizen Haselaar. Vanuit westen: links onder viaduct door en direct de Zeumerseweg op. Vanuit het oosten: rechts en direct links voor het viaduct de Zeumerseweg op. Na ca. 500 m links, de Zeumerseweg volgen tot na ca. 1200 meter rechts, direct na ingang Zeumerseplas, de theetuin. Het adres is: de Theetuin Zeumerseweg 5 3781 PB Voorthuizen. Tussen de gebouwen door naar achteren rijden en parkeren.
Guest Herman Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Is er nog een minimum aantal deelnemende auto's besproken?
AJ Mol Posted April 21, 2006 Author Posted April 21, 2006 Herman vroeg: Is er nog een minimum aantal deelnemende auto's besproken? Nee herman, De voorgaande jaren hadden we alrijd 1 datum ter beschikking voor de kia club. De eerste keer kwamen er 10 Sorento's, de tweede keer kwamen er 7 of 8. Nu heb ik meerdere datums afgesproken en draaien we mee met iedereen die zich op dat moment opgeeft ongeacht het type auto. Dus er zijn al anderen die zich opgegeven hebben. Voor 21-5 zijn dit er al 6. Ed Gerritse heeft zich bij ons ook al opgegeven. Hij kan alle datums en ik zal hem indelen op 21-5, zodat er in ieder geval een mede kiarijder aanwezig is. De groep bestaat meestal uit 6 a 8 man. Zijn het er meer dan wordt een extra instructeur ingezet, zodat er altijd voldoende aandacht blijft voor iedereen en de groep niet te groot wordt. Ook zullen wij de clubleden persoonlijk nog een uitnodiging sturen. Dus kunnen er nog meer bij komen.
AJ Mol Posted May 15, 2006 Author Posted May 15, 2006 Er zijn nog steeds mogelijkheden om je op tegeven voor de basiscursus terreinrijden. Datums 21 en 28 mei zijn nog beschikbaar. Het is een leuke cursus waar je een hoop leert. Het is voor iedereen aan te bevelen die in het terrein wilt gaan rijden of als je een keer een paadje in rijdt in het buitenland.
Guest Herman Posted May 20, 2006 Posted May 20, 2006 Er is in Brabant een flinke plas regen gevallen. Laarzen mee!!!! Beloofd een spannende dag te worden. Alle deelnemers veel plezier en tot morgen
Guest Herman Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Dit was nu echt een leuke dag... Beetje prijzig voor wat je ervoor krijgt...speciaal voor de bijrijders... maar toch... We waren afgelopen zondag met eigenlijk allemaal verschillende auto's. Voordeel hiervan is dat je goed de verschillen kan zien. We hadden ons allemaal voorbereid om de eigenaar van de Audi Q7 (96000 euro) uit te lachen..... maar electronica doet veel. Er waren: Audi Q7 Suzuki Grand Vitara xg7 (deed het geweldig) weinig gewicht, zware motor Kia Sportage (oermodel, niet af te beulen, deed het perfect) Nissan X-Trail (had al snel de terechte bijnaam NIXTrail) Nissan Navarra Toyota LandCruiser Jeep Wrangler (met terreinbanden en lier voor de X-Trail) Kia Sorento (de mijne) Mitsubishe Pajero (Oude model, deed het erg goed) Jonge erg enthousiaste mensen erbij. Wel terreinbandjes erop LandRover Defender TD5 (need I say more) Hyundai Terracan (helaas in alle gevallen opvallend onopvallend) kwam wel gewoon overal door Range Rover (begeleiding, de enige met technisch mankement (lekke band)) Helaas heeft mijn vrouw vrouw wat onenigheid gehad met haar fotocamera waardoor er maar weinig foto's gemaakt zijn (na proberen kwaliteit te verbeteren volgen ze). Gelukkig wel een uur film wat ik hier alleen helaas niet kan plaatsen (volgens mij)? Wederom heeft de Sorento mij niet teleurgesteld in het drassige circuit. Er was de afgelopen dagen voldoende regen gevallen om er een spannend dagje van te maken. Eigenlijk zonder problemen alle hindernissen genomen en zelfs als eerste!!! binnen twee minuten de eerste proef afgelegd (zonder stil komen te staan). Ter vergelijking: met de eerste auto zijn we met zijn allen!!! bijna een uur bezig geweest en heeft uiteindelijk de lier uitkomst moeten bieden (X-Trail).
Tazteam Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Hallo Herman, Is wel een spannende dag geworden zo te lezen, ben erg benieuwd naar de foto's. Maar dat "echte" terreinwagens al snel bijnamen gaan krijgen verbaasd mij sterk, is de kwaliteit van die auto's in het terrein nou zo naadje, of is de chauffeur in dit geheel de zwakke schakel???? Maar ondanks alles ben ik wel blij dat jouw Kia het enorm goed gedaan heeft, maar je hebt langzamerhand toch ook wel wat terreinervaring opgedaan, en dat zal ook wel een stukje geholpen hebben. Maar je hebt een leuke dag in de modder gehad met je Kia en weer wat wijzer geworden en daar ging het toch om??? We wachten je foto's gespannen af......... Philip
Guest Herman Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 De Xtrail was gewoon het minst van de aanwezigen. Nu is dit, net als de Sorento, geen echte terreinwagen maar een SUV. Als nadeel had deze auto ook geen lage gearing...en inderdaad.....niet de beste chauffeur. Edoch, zelfs met een goede chauffeur had deze auto het niet gered. Verwar niet de Xtrail met de Pathfinder of Patrol, deze zullen een stuk beter presteren.
AJ Mol Posted May 30, 2006 Author Posted May 30, 2006 Zondag 28 mei zijn er weer 2 Sorento's naar de basiscursus terreinrijden geweest. Dit keer in Zeumeren. Aan de foto's te zien een mooi terrein om te rijden. Veel blubber en water. Hier een enkele foto:
Guest Herman Posted May 31, 2006 Posted May 31, 2006 Gaaf terrein! Weersomstandigheden waren natuurlijk ook perfect geweest de dagen ervoor
AJ Mol Posted June 1, 2006 Author Posted June 1, 2006 Een van de leden heeft de cursus gevolgd en vroeg mij zijn ervaring op het forum te plaatsen. Hier zijn e-mailbericht Hoi Andr?, en Harrie en Margreet Wij hebben een fantastische dag gehad met een kanjer van een instructeur (rode trui), helaas waren er maar twee Kia's waarvan mijn Kia (grijs kenteken) het veel beter deed dan de andere omdat de andere lage brede banden had en dat is in het terrein een groot nadeel gebleken, hij heeft hierdoor ook een kleine schade opgelopen. Zelf heb ik helemaal niet gereden omdat ik niet goed in mijn vel zat, doof als een kwartel door vocht achter de trommelvliezen en grieperig met wat koorts dus mijn zoon had mazzel en de dag van zijn leven, hij heeft de hele dag gereden waar ik ook van heb genoten. Wat ook echt fantastisch was, was dat de ploeg enorm goed bij elkaar paste en er daarom een enorm goede sfeer was, ik heb in tijden niet zo gelachen. Het terrein was moeilijk doordat het verschrikkelijk nat was, zelfs de instructeur is drie keer zo vast als een huis komen te zitten en moest door ??n van de cursisten worden los getrokken maar dat kwam de stemming alleen maar ten goede. Wij hebben allemaal een super dag gehad !!! Met vriendelijke groeten, Peter Ribbers
Guest Herman Posted June 2, 2006 Posted June 2, 2006 [quote name="Andr? Mol - Op technische mankementen na kunnen wij zeggen al 18 jaar schadevrij de cursussen te geven. [/quote] Nu niet meer dus! Hoop dat de schade meevalt. Zag hem inderdaad al tegen het boompje aanstaan
Recommended Posts