Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hebben jullie dat nou ook ?

Ik kan het zitcomfort van bestuurdersstoel niet geweldig vinden.

De stoelzitting vind ik te kort, geen goede steun in de holtes van m'n knie?n.

Ik draai regelmatig aan de draaiknoppen, maar ik vind het niet top.

Verder vind ik de zittingen vrij zacht en de rugleuning geeft ook onvoldoende steun.

Ligt het nou aan mij en wordt ik een dagje ouder :roll: ?

Of zijn er ook anderen die dit herkennen?

Hans

Posted

Inderdaad.

De stoelzitting vind ik ook iets te kort.

En ik ben niet erg groot en dus geen lange benen.

Vooral bij langere ritjes begint dat wel op te vallen.

Frans

Posted

Mijn vrouw is 1,60 en ik 1,80. Daarom is het altijd een compromis zoeken wat je het prettigst vindt. Zij zit vorstelijk (zegt ze) en ik heb toch ook het idee dat ik fit na een lange rit uitstap. Dus ik klaag niet. Mijn vorige auto was een SEAT Toledo en die was nog zachter. overigens ga ik volgende week naar Tjechi? en zit ik zo'n 11 uur op die stoelen. Je hoort mijn ervaring nog wel.

Wim

Posted

Ik sluit me helemaal aan bij Hans. Ik vind de bestuurdersstoel ronduit slecht zitten!

Ja, de stoelzitting vind ik te kort (ben 1,82 cm), geen goede steun in de holtes van m'n knie?n.

Ik draai ALTIJD aan de draaiknoppen, maar ik vind het niet top.

Verder vind ik de zittingen wel lekker zacht maar de rugleuning geeft onvoldoende steun. Bij een bocht slinger ik de halve wagen door!!

Dus wees gerust Hans je wordt geen dagje ouder maar Kai mag wel eens wat aan die stoel doen!! Wij zijn europeanen en geen koreanen!!

Ik vind de auto verder perfect! Maar dat vind ik een echte afknapper...

het meeste dat je met je auto doet namelijk is erin zitten....

ik tenminste wel.

Bij een evt. volgende KIA g aik hier erg kritisch op letten. Zitcomfort komt dan met stip op 1!!

Hmm, een nieuwe stoel bestellen wil vast niet lukken....

Posted

Het nadeel van zo'n schele stoel is dat je interieur er niet meer uitziet met 2 ongelijke stoelen.

Of je moet er 2 nemen. ?????

Posted

Ik heb wel eens zo'n stoel gezien in een Zafira.

Gewoon een totaal anders gevormde stoel.

ZIt geweldig voor die persoon.

Wordt op maat voor ??n persoon gemaakt.

Ziet er alleen niet uit zo'n vreemde stoel in een gestyled interieur.

Wie mooi wil zijn moet het met de originele stoel doen denk ik.

:wink:

Posted

Ik heb er de laatste ritten er nog eens goed opgelet.

De lengte van de zitting is voor mij eigenlijk prima.

Vanaf mijn knieholte tot de zitting nog geen 10 cm.

Dus kan dit eigenlijk geen probleem zijn.

Wat wel zou kunnen zijn is dat de tegendruk van de rand van de stoel is en hoe die zich gaat houden na bv 50.000 km.

Van het weekend heb ik voor het eerst gereden met mijn favorite schoeisel, namelijk geen schoenen.

Dit doe ik normaal zomers en dit rijdt super, eerst ff wennen, maar als je er aan gewend bent is het heerlijk.

Dit komt nog uit de tijd dat ik zomer naar een warm land ging en veel te hete voeten kreeg. Sc hoenen uit dus.!

Immers te hete voeten is een te warm hoofd !

Zonder schoeisel aan is mijn zithouding perfect.

Met de Cruisecontrol aan heerlijk ontspannen mijn benen languit of voor de afwisseling weer gebogen recht naar beneden.

Met schoenen kan ik niet mijn benen strekken anders kom ik tegen de pendalen m.a.w. kan ik mijn draai niet vinden.

Wel heb ik dan de stoelzitting vlak bij mijn knieholte op de hoogste stand en de andere kant naar persoonlijk gevoel ingesteld.

Wat betreft het bochtenwerk vind ik juist dat de stoell juist prettige steun geeft aan de zijkant van mijn lichaam en goed op mijn plaats blijf zitten.

Dit verschil voelde ik al gelijk met de overstap van de Joice naar de Sportage.

Ik heb de Executive uitvoering en weet niet of de stoelen van de goedkopere uitvoering (Comfort geloof ik) minder luxe/anders is.

En ik denk toch ook wel dat de leeftijd al een klein rol gaat spelen dat je een bepaalde houding sneller zat bent en gaat zoeken weer naar een andere houding.

Ik ben tevreden dus.

Posted

Al bij de proefrit die ik maakte stond voor mij vast dat

ik de huidige stoel door een ander zou vervangen.

Uiteraard ben ik mij er van bewust dat dit wat vreemd afsteekt

tegenover de rest van het interieur maar dat vind ik niet erg.

Ik heb deze auto genomen vanwege zijn hoge instap en de hoofdruimte.

Vandaag heb ik alvast de binnenspiegel laten verwijderen en er een kleinere op de voorruit geplaatst waardoor ik een zee van zicht heb op de zijstraten van rechts.

Posted

Nog even een update op mijn reactie eerder. Afgelopen week dus naar Tjechi? geweest en dat betekent zo'n zit van 12 uur. Zowel mijn zoon als ik zelf hadden beiden het gevoel na de rit er even fit uit te stappen als toen we begonnen. Dus wat mij betreft een prima stoel. (afgezien natuurlijk van veroudering) Ik heb de achterste hoogte verstelling maximaal omhoog staan en de voorzijde zodanig dat deze net tegen de bovenbenen drukt. Daarbij de rugleuning redelijk steil rechtop, dus niet in de stoel liggen! Dan kan ik in ieder geval de wereld rond.

Vr gr. Wim

• 1 month later...
Posted

De stoel is belangrijk, vooral bij lange ritten.

Net zoals bij een bureaustoel zal een ieder de stoel

"anders" beleven, naar gelang zijn lengte/benen enz.

In mijn geval (1.82M) bevalt de huidige stoel prima, ook op

langere ritten, de rug beetje achterover en stoel naar achter

zodat ik bijna met rechte armen kan sturen en de zitting in de hoogste stand.

Dat ligt heerlijk.........voor mij althans :D

• 4 months later...
Posted

Ik heb ook geen problemen met de stoel pas nog een weekje Spanje geweest 4000 KM in een week geen probleem en het verbruik was 10,7 op de 100 KM een 2.0 2 WD . ( In Spanje ? 0,89 )