Guest gwjans Posted May 7, 2006 Posted May 7, 2006 Omdat dit mijn eerste nieuwe auto is die ik wil gaan aan schaffen heb ik nog een vraag naar jullie ervaring met de aanschaf van de picanto. zoals ik al eerder vermelde wil ik graag een picanto m-bition airco aan schaffen zoals nu in actie is. Deze kost ? 9995,- inc. BPM e.d. er komen dan nog wel rijklaar maak kosten, lak behandeling, kosten voor metalic lak e.d. bij (toch bijna zo'n 1000,- extra). Hoeveel van dit bedrag zou er af te krijgen zijn bij de dealer? Het schijnt dat als je zegt dat je niets komt inruilen je extra korting kan bedingen. Wat is jullie ervaring hiermee? Hoeveel zou ik kunnen besparen? (ik blijf ook een Hollander mvg. Gerben Quote
Administrators Jheroen Posted May 7, 2006 Administrators Posted May 7, 2006 Ik zou als je gaat kijken bij de dealer niet heel enthousiast doen, als ze dat merken is het al gauw zoiets van "kat in 't bakkie". Laat wel merken dat je serieus bent etc. en als je dan alles hebt gezien en gehoord ga je eens de prijs als onderwerp aanreiken; noem op dat je voor het zelfde bedrag ook bij de concurrent iets moois kan halen (*). Al met al dus even wat proberen. Succes! Quote
xHansx Posted May 7, 2006 Posted May 7, 2006 Tsja, ik heb van afdingen en onderhandelen mijn hobby gemaakt. Ik ben het met Jheroen eens, niet al te enthousiast doen in eerste instantie. Vertel tegen de verkoper dat deze picanto eigenlijk iets boven je budget ligt. Je had op 10.000 gerekend en nu wordt het 11.000 euro. Laat af en toe stiltes vallen in de onderhandelingen, zodat hij weet dat menes is. Vraag op een bepaald moment voor welk bedrag je de auto nu kant en klaar kan meenemen. Ik denk dat 500 euro korting wel mogelijk moet zijn. Het hangt er wel een beetje van af of de uitvoering en kleur die jij wilt snel leverbaar is. Als er weinig mogelijk is, zou ik het spel zeker nog eens bij een andere kia dealer spelen. Voor het onderhoud kan je gerust weer terecht bij de dealer die zich het dichtst bij je woonadres bevindt. Dat is geen probleem. succes en laat horen wat je voor elkaar hebt gekregen Hans Quote
Guest gwjans Posted May 7, 2006 Posted May 7, 2006 Ik zou als je gaat kijken bij de dealer niet heel enthousiast doen, als ze dat merken is het al gauw zoiets van "kat in 't bakkie".Laat wel merken dat je serieus bent etc. en als je dan alles hebt gezien en gehoord ga je eens de prijs als onderwerp aanreiken; noem op dat je voor het zelfde bedrag ook bij de concurrent iets moois kan halen (*). Al met al dus even wat proberen. Succes! Bedankt voor je antwoord. Inderdaad kan ik bij de concurrent ook wat halen... De Fiat Panda is ca 800,- euro goedkoper met dezelfde opties. Tevens de chevrolet matiz (maar die vind ik niet mooi) is ook goedkoper. mijn voorkeur gaat echter volledig naar de picanto. Dat moet ik dan inderdaad niet teveel laten merken. Quote
Guest gwjans Posted May 7, 2006 Posted May 7, 2006 Tsja, ik heb van afdingen en onderhandelen mijn hobby gemaakt.Ik ben het met Jheroen eens, niet al te enthousiast doen in eerste instantie. Vertel tegen de verkoper dat deze picanto eigenlijk iets boven je budget ligt. Je had op 10.000 gerekend en nu wordt het 11.000 euro. Laat af en toe stiltes vallen in de onderhandelingen, zodat hij weet dat menes is. Vraag op een bepaald moment voor welk bedrag je de auto nu kant en klaar kan meenemen. Ik denk dat 500 euro korting wel mogelijk moet zijn. Het hangt er wel een beetje van af of de uitvoering en kleur die jij wilt snel leverbaar is. Als er weinig mogelijk is, zou ik het spel zeker nog eens bij een andere kia dealer spelen. Voor het onderhoud kan je gerust weer terecht bij de dealer die zich het dichtst bij je woonadres bevindt. Dat is geen probleem. succes en laat horen wat je voor elkaar hebt gekregen Hans Ja klinkt inderdaad erg entousiast over je hobbie. Haha. Ik zou bijna vragen of je niet mee kunt gaan lol. In ieder geval bedankt voor de tips. Quote
Recommended Posts