Jump to content

Deurpinnetjes (om deur op slot te doen) vervangen

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

ik was benieuwd of er iemand ervaring mee heeft om de pinnetjes die aan de binnenkant van de deuren zitten te vervangen. Als de auto namelijk op slot zit dan steken de pinnetjes nog een behoorlijk stuk uit. Dit maakt het makkelijk voor een inbreker om ze open te trekken, helaas spreek ik uit ervaring (2x zelfs :cry:).

Beide keren is het kleinste ruitje ingeslagen en konden ze eenvoudig bij het pinnetje. Ik zou dus graag nieuwe pinnetjes hebben die helemaal verzonken zijn als de auto op slot zit.

Heeft iemand een idee? Zelf heb ik al gezien dat het huidige pinnetje gewoon op een stuk ijzer zit. Ik weet alleen niet of ik het pinnetje er zo kan aftrekken.

deurpin.gif

Sorry voor de wazige foto, maar het gaat om het idee.

Posted

Allereerst welkom op dit forum.

Over die pinnetjes van de deuren.

Kijk eerst even bij de dealer OF ze te bestellen zijn, zo ja, is het een simpele optie om de originele pinnetjes af te zagen en de kopjes met een fijne vijl mooi rond te maken.

Zo niet te bestellen, verzamel dan alle moed en zaag het alsnog af, maar als het mis gaat, weet je bijna zeker dat je nog veel verder moet zoeken naar een ander onderdeel, bv op de sloop.

Zelf ben ik op zoek naar iets anders, bv een rvs pinnetje wat ook bij een VW Golf in te bouwen is, is nl ook ovaal.

Wat ook het resultaat is.....................laat het even weten.

Groeten

Philip

Posted

Hoi Philip,

bedankt voor je reactie. Ik wil eerst kijken hoe ik ze kan demonteren. Gewoon de pin van het ijzer aftrekken lukt namelijk niet.

Als ze eraf zijn kan ik beter zien wat ik ermee kan.

Groeten Sjors

Posted

Hij is los. Het was gewoon schroefdraad dus dat was makkelijk.

Nu kijken wat voor mogelijkheden er zijn.

Posted

Weet je toevallig ook de maat van de schroefdraad????

Misschien dat ik dan iets op mijn werk kan laten maken...........................

in RVS :lol::lol::lol::lol::lol:

Houd ons op de hoogte :wink:

Philip

Posted

Hoi Philip,

heb net even gekeken, het is 4 mm. Heb het met schuifmaat opgemeten en voor de zekerheid met een M4 boutje gepast en dat klopte.

Ben wel benieuwd of (en wat) je op het werk kan maken.

Posted
zou wel super zijn!! als ik namelijk over een weg rijd waar geen asfalt ligt rammelen die stomme plastic knoppen

Dat heb ik met mijn deurhendel... daar wordt je echt gek van. Weet alleen nog geen oplossing.

Posted

De binnenhendel. Maar hoe zie je dat precies dan? Het is namelijk echt alleen het hendeltje en niet de "ombouw" van de hendel.

Posted
Weet je toevallig ook de maat van de schroefdraad????

Misschien dat ik dan iets op mijn werk kan laten maken...........................

in RVS :lol::lol::lol::lol::lol:

Houd ons op de hoogte :wink:

Philip

Hoi Philip,

En? Zijn er mogelijkheden? Of ben je daar niet meer aan toegekomen?

Sjors

Posted

We zijn al aan het bekijken van hoe en wat, maar gaat waarschijnlijk zeer tijdrovend worden omdat ze ovaal zijn.

Maar dit gaat zeker vervolgd worden.

Philip