Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo,

hoelang heeft een dealer modig om een invoorraad staande auto rijklaar te maken en het kenteken aan te vragen?

alvast bedankt

Posted

Ligt eraan wat er mee moet gebeuren, minimaal 2 dagen voor het rijklaarmaken, ongeveer 4 dagen voor de kentekenaanvraag. Wij houden meestal een dag of 5 aan !

Posted

het duurt nu al 5 weken en zeggen steeds dat het kenteken nog niet binnen is. moest alleen een trekhaak onder veder niks byzonders

Guest Jantje
Posted

Raar verhaal.

een trekhaak is niet bepaald een moeilijk verhaal lijkt me voor zo'n auto..

Hebben ze de auto wel al staan??

Posted

Tanja,

Niet alle dealers zijn zo kapitaalkrachtig, auto moet eerst betaald worden bij importeur door die dealers voordat ze het kenteken krijgen afgestuurd. Als zo'n dealer net een paar auto's (leaseauto's bijv.) en daar alle geld nog van binnen moet krijgen kan het zijn dat je een paar weken moet wachten voordat er weer voldoende geld is voor een andere auto af te leveren. Of ze zitten op een moment erg vol met gebruikte auto's en geen budget om er nog 1 bij te in de voorraad te krijgen dan kan het zijn dat er eerst een gebruikte auto verkocht en afgeleverd moet worden voordat er weer een gebruikte auto bij kan.

Bij een gebruikte auto krijgt de dealer minder geld binnen (meestal) dan dat hij moet betalen aan importeur voor de auto. Hij gaat pas verdienen als die inruiler weer verkocht word (mits hier weer niet een inruiler op binnen komt).

Maar je moet gewoon met je subdealer (of rechtstreeks met de hoofddealer welke er boven zit) bellen en het kenteken opvragen die is gegarandeerd bekend. Of met de meldcode de importeur bellen en vragen of er een kenteken opzit.

Heb het wel meer meegemaakt dit soort gevallen en dat is niet leuk! Vaak word de schuld aan derden zoals importeur en rdw gegegeven maar dat kan een keer maar niet 5 weken lang!!!!

Posted

heb de auto 23 juni gekocht .de auto moest van de kia dealer fase uit alpen aan de rijn naar de kia dealer in waddinxveen van mannekes , de auto staat er al ruim drie weken hij stond vorige week zelf als in de garage en waren er mee bezig. maar tot op heden niks gehoord. er was gezegt levering duurt 2 weken en zijn nu al 5 weken veder en hoor niks?

Posted

Fase is de hoofddealer en de dealer in Waddinxveen is een sub dealer van Fase. Ik zou ze gewoon bellen of mailen en eisen dat de auto binnen een week afgeleverd word. En pas de auto betalen bij aflevering zodat je het zeker weet dat hij ook afgeleverd word.

Posted

vanmiddag bij de dealer geweest weet nu waarom het zolang heeft geduurd er waren heel veel nieuw auto's verkocht en er waren veel reperaties aan auto's en weinig personeel. het kenteken is vandaag aangevraagt de auto staat klaar als het kenteken binnen is kan ik hem ophalen zaterdag of maandag

Posted

Wel zeer slecht gecommuniceerd door de dealer. In ieder geval niet klantvriendelijk.

Posted

Ach ja, een communicatiecursus zouden wel meerdere dealers mogen volgen. Mijn Ceed zou in de 2e helft van juni binnenkomen, ik heb 'm nog niet. Fail!!!

Posted

@ Rob heb je al iets meer gehoord dan wanneer de jouwe komt?

@ Tanja en heb je hem nu? Of maandag? Je zou dan in ieder geval de kentekengegevens moeten hebben gehad.... dit zou een kenteken moeten zijn met **-N**-* nummer anders gaat er van het verhaal van problemen met kenteken aanvraag niets op.....

Posted

nee heb hem nog steeds niet kenteken was nog niet binnen ze hopen hem nu mandag met de post mee te krijgen auto staat rijklaar in de showroom dus is wachten op het kenteken

Posted

heb ook de gegevens over het kenteken niet gehad moet de dealer maar geloven, maar de auto staat echt rijklaar in de showroom ben zaterdag nog langs geweest

Posted

dit wordt echt te gek voor woorden. Ik zou toch ongeveer beginnen met vertellen dat je de auto annuleert, hebben ze zelf een probleem. Er zijn waarschijnlijk zat andere dealers die, na het horen van dit verhaal, je heel snel een auto kunnen leveren, al was het alleen maar om je huidige dealer te narren. Suc7

Posted

@tanja, laat ze dan in ieder geval het kenteken nummer doorgeven dan weet je al wat meer...... denk echt dat het te maken heeft met een financieel zwakkere dealer die eerst moet betalen bij kia voordat hij zijn kenteken krijgt. Als je nu het nummer al hebt dan kan ik wel nakijken wanneer dat is aangevraagd. Straks rij jij nog met een 'oud' nummer rond terwijl we al dik in de N bezig zijn.....

Posted (edited)
@ Rob heb je al iets meer gehoord dan wanneer de jouwe komt?

De laatste berichten zijn halverwege Augustus, dat is het bijna, dus.

Ik zal eind deze week eens kijken of het klopt.

Het heeft nu bijna 4 maanden geduurd.

Mijn zin om ooit nog een nieuwe Kia te kopen is nu behoorlijk bekoeld. Het lijkt me dat ik nu toch genoeg geduld heb getoond?

Sinds een paar weken heb ik al wel een andere telefoon; No-Kia

Edited by Rob D
Posted
.......Sinds een paar weken heb ik al wel een andere telefoon; No-Kia

Weer een probleem erbij....!

Alhoewel ik heb ook een No-Kia en het werkt allemaal redelijk.

Posted

Weer een probleem erbij....!

Alhoewel ik heb ook een No-Kia en het werkt allemaal redelijk.

He Smart, ik zie dat jij in Doetinchem woont. Heb jij jouw Kia ook via Wassink. Hoe lang duurde de levering bij jou?

Posted

goed nieuws kan hem morgen ophalen kenteken was zoek geraakt bij importeur zijn hem persoonlijk wezen halen in vianen ga hem morgen halen

Posted

Gefeliciteerd! Eind goed al goed laten we maar zeggen.... En dealer heeft er een mooi verhaal van gemaakt.... (kenteken komt namelijk niet eens binnen bij importeur maar word door een extern bedrijf afgehandeld.....) maar ben nog wel benieuwd welke letter reeks je hebt gekregen in je kenteken!! Maar slaap lekker vannacht en morgen fijn je nieuwe auto ophalen!

Guest Jantje
Posted

Is dat zo kiafan?

Bij het merk waar ik voor werk komen ze wel binnen bij de importeur.