pkooijman Posted May 29, 2006 Posted May 29, 2006 Hallo Kia rijders en liefhebbers, Ik heb een Kia Sorento Diesel automaat uit maart 2003. Deze heeft tijdens het rijden een irritant zoem rechts voor. Ook geeft hij wel eens een brommend geluid maar dit verdwijnt weer als ik de moter uit en weer aan zet. Wat ik wel merk is dat ik ook power verlies. Ben bij de dealer KIA geweest waar de auto is gekocht maar deze kan mij niet verder helpen. Is dit voor iemand een bekend probleem en hoe is dit opgelost. Graag reactie indien mogelijk pkooijman@tiscali.nl Quote
Antonis Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 Ik had van de week ook een zoemend geluid vooral bij het gasgeven. Dit was ongeveer 600 km nadat de turbo was vernieuwd. Bleek een slang van de luchtfilter losgeschoten te zijn. Als je tegen de voorkant van de auto staat zit het luchtfilter linksvoor. Aan de achterzijde was bij mij de slag losgeschoten wat niet te zien was. Dit veroorzaakte een zwaar brommend geluid vooral bij gas geven. Heb zelf ook een diesel aut. Quote
Hans Bom Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 Even een vraagje over het vervangen van de turbo, waarom is die vervangen. Heb wel wat berichten gehoord, dat de turbo's niet zo goed zijn! Quote
Antonis Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 Mijn turbo is vervangen omdat deze geheel kapot was gedraaid en niet meer te gebruiken was. Nadat deze was vervangen heeft de auto weer 1000 km gereden en daarna is de motor vastgelopen. Staat nu in de garage en men is aan het uitzoeken was ermee gebeurd moet zijn. Hij is vastgelopen nadat hij een minuut stationair had gedraaid en daarna stil werd gezet. Over slechte turbo's is mij niets bekend. Volgens de dealer komt dit ook niet vaak voor. Quote
Recommended Posts