Jump to content

levertijden & CO2 emissie problemen 2.4 ?

Recommended Posts

Posted

Beste Forum leden en Andre in het bijzonder,

Zoals je misschien op thefancommunity hebt kunnen lezen is er momenteel weinig nieuws over de levertijden van de S. Het lijkt erop dat ik de enigste ben die momenteel af en toe mijn ongenoegen laat horen omdat ik steeds weer een uitstel van levering krijg voorgeschoteld.

( jullie ook lijkt mij ? )

Daarnaast is er de laatste maanden niks meer vernomen van het front van de importeur vwb de vertraging en problemen die er zijn ( tenminste als ik mijn dealer mag geloven )

Als voorbeeld is mij ter ore gekomen dat de S 2.4 CO2 uitstoot niet aan de nieuwe norm voldoet ( whatever that is ) en daardoor opnieuw de 2.4 levering is uitgesteld; in september werd mij gezegd niet eerder dan dec2004 verwachten we weer levering van de 2.4 en vorige week had mijn dealer het over een brief die naar de klanten zou gaan over het feit dat in februari 2005 alles zou worden opgelost. ( Alles? ik weet niet of hij dat zelf ook gelooft maar overtuigend kwam het niet over ) Nou heb ik allang het geloof verloren in de beloftes van mijn dealer gewoon omdat hij geen enkele invloed heeft op het leverproces en dus alleen zijn klanten maar zoet wil houden... ( "U mag kosteloos annuleren hoor..." wat een waardeloos voorstel trouwens ) Tuurlijk de dealer heeft ook een zure appel om die inruil auto's nog te verkopen voor een inruil prijs van een jaar geleden maar dat is de fout van de fabrikant/importeur niet de mijne.

Mijn vraag dus aan Andre als voorzitter.

Kan jij deze berichten bevestigen ofwel eens nagaan bij Milco wat er nu aan de hand is. Want de stilte breekt mij op ( en ik denk met mij zovelen )

Ik vraag me ook af - nu dat mij huidige auto op een gevoelige leeftijd komt van 4 jaar ( als ik mijn S had gehad was die met 3 jaar al ingeruild ) ik dus door KIA onnodig op kosten wordt gedrongen. 4 jaar voor een auto is DE leeftijd voor de gebruikelijke repararatie van Banden/Uitlaat en remsysteem. En dat was nou de reden om over te gaan op een nieuwe mooie S.

Ik zou graag eens een visie horen van de KIA club NL en of jullie mijn mening delen of dat ik in jullie ogen ietwat overdrijf.

PS: ik wacht nu 11 maanden.

Ik hoor graag jullie reactie.

Groetjes

Aad ( Delft )

Posted
Beste Forum leden en Andre in het bijzonder,

Ik zou graag eens een visie horen van de KIA club NL en of jullie mijn mening delen of dat ik in jullie ogen ietwat overdrijf.

PS: ik wacht nu 11 maanden.

Ik hoor graag jullie reactie.

Groetjes

Aad ( Delft )

Wat een dood forum zeg. Is er wel iemand die dit leest ...

Aad

Posted

Ik kan je frustratie best begrijpen, maar ik weet niet echt wat ik hieraan kan toevoegen.

De dealer kan NIKS doen en wil je wel tegemoet komen, en Kia Nederland kan ook geen antwoord geven.

Maak je maar niet druk over de inruilwaarde bij de dealer: die zal gewoon gehanteerd blijven en als dat niet zo zal zijn, zal KIA Nederland wel een schappelijk voorstel doen, lijkt mij.

In Europa gelden bepaalde voorwaarden aan de uitstoot van uitlaatgassen en als daar vanuit de fabriek niet aan voldaan kan worden, ja dan is er een probleem.

Hoe kan de dealer/importeur iets leveren wat niet volgens de normen werkt?

En om dan te klagen over de eventuele kosten van uitlaat enz enz, dat kan ik niet goed begrijpen, je maakt toch steeds dankbaar gebruik van je KIA??

En wat van dat dood forum: Het bericht staat er pas kort op en al druk gelezen, wat wil je dan nog meer?

Guest V-zesje
Posted

Ik kreeg toevallig vorige week een telefoontje van mijn dealer dat mijn V6 op de boot staat en dat het chassisnummer bij hun binnen was.

Wordt 1e week december binnen verwacht, levering dus 1e week januari i.v.m. kenteken op 2005.

Ik heb hem 16 december 2003 besteld dus ongeveer 1 jaar moeten wachten.

Wat dat betreft zijn de levertijden inderdaad niet opgeschoten, ik hoorde wel van mijn dealer dat de 2.4 een gigantisch probleem is en dat er al veel annnuleringen zijn.

Maar het lijkt mij dat als ze een dikke 3.5 V6 aan de emissieeisen kunnen laten voldoen dat dat met een 2.4 liter toch ook moet kunnen???

Eric

Posted

Ik heb een S 2.4 LX besteld in januari 2004. Ik kreeg toen te horen dat de levertijd 3 tot 4 maanden was. Het kon hooguit 6 maanden worden. Inmiddels wacht ik bijna 10 maanden en begin nu erg ongeduldig te worden. Naar aanleiding van de berichten op het forum ben ik vrijdagmiddag naar mijn dealer gegaan om te vragen of ze meer info hierover hadden. Nee volgens hun alleen maar roddels. Zij hadden te horengekregen dat eind december de S 2.4 allemaal geleverd zouden worden????? 's Avonds lees ik op het forum dat er zelfs brieven naar kopers worden gestuurd. Ik heb zo'n brief tot op heden niet gehad, dus kan er nog niets over zeggen. Ik begin alleen een beetje te balen van de onduidelijkheid omtrent de leveringen. (Ik begin een beetje hetzelfde gevoel als Aad te krijgen) En sorry hoor maar annuleren is voor mij geen optie omdat ik inmiddels 17000 km meer op mijn teller van mijn huidige auto heb staan en geen dealer die deze inruilprijs die ik zou krijgen bij aankoop van de S nog geeft. Wat moet je dan? Gewoon afwachten!!! Begin er een beetje moedeloos van te worden. Groet Icebleu

Posted

Ik heb een S 2.4 LX besteld in januari 2004. Ik kreeg toen te horen dat de levertijd 3 tot 4 maanden was. Het kon hooguit 6 maanden worden. Inmiddels wacht ik bijna 10 maanden en begin nu erg ongeduldig te worden. Naar aanleiding van de berichten op het forum ben ik vrijdagmiddag naar mijn dealer gegaan om te vragen of ze meer info hierover hadden. Nee volgens hun alleen maar roddels. Zij hadden te horengekregen dat eind december de S 2.4 allemaal geleverd zouden worden????? 's Avonds lees ik op het forum dat er zelfs brieven naar kopers worden gestuurd. Ik heb zo'n brief tot op heden niet gehad, dus kan er nog niets over zeggen. Ik begin alleen een beetje te balen van de onduidelijkheid omtrent de leveringen. (Ik begin een beetje hetzelfde gevoel als Aad te krijgen) En sorry hoor maar annuleren is voor mij geen optie omdat ik inmiddels 17000 km meer op mijn teller van mijn huidige auto heb staan en geen dealer die deze inruilprijs die ik zou krijgen bij aankoop van de S nog geeft. Wat moet je dan? Gewoon afwachten!!! Begin er een beetje moedeloos van te worden. Groet Icebleu