Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Versnellingsbak Carens III type xtra

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb na ongeveer een jaar rammelende geluiden uit de versnellingsbak eindelijk een dealer bereid gevonden om er onderzoek naar te doen.

Het gerammel is hoorbaar als je de auto start, niet als je start met ingedrukt koppelingspedaal.

Nam laatst een bocht en ging iets te laag in toeren en het gerammel was zo sterk dat de mensen op de stoep omkeken naar mij.

Hoor nu ook een vreemd geluid als ik de auto uit zet, ben benieuwd of de auto de afspraak eind september haalt.

Als hij nu gewoon kapot gaat dan weten we gelijk wat het probleem was, ja toch.

Groeten Cees

• 1 maand later...
Geplaatst
Heb na ongeveer een jaar rammelende geluiden uit de versnellingsbak eindelijk een dealer bereid gevonden om er onderzoek naar te doen.

Het gerammel is hoorbaar als je de auto start, niet als je start met ingedrukt koppelingspedaal.

Nam laatst een bocht en ging iets te laag in toeren en het gerammel was zo sterk dat de mensen op de stoep omkeken naar mij.

Hoor nu ook een vreemd geluid als ik de auto uit zet, ben benieuwd of de auto de afspraak eind september haalt.

Als hij nu gewoon kapot gaat dan weten we gelijk wat het probleem was, ja toch.

Groeten Cees

Een nieuwe drukgroep,druklager,koppelingsplaat, en het probleem was opgelost.

• 10 maanden later...
Geplaatst

Wanneer de auto geen last van een slippende koppeling heeft, is hier alleen het druklager de oorzaak, dit komt bij veel auto's voor.

Maar wanneer eenmaal de bak verwijderd is, is het raadzaam ook de rest te vervangen, een koppelingsplaat/drukgroep kost de kop niet, de hoge kosten zijn alleen voor het uurloon. demonteren/monteren door ervaren monteur, al vlug zo'n 4/5 uur..

Wanneer de herrie je niet zo veel stoort, kun je er gewoon mee door rijden, dat er meer kapot zal gaan, is vrijwel uitgesloten

Groet, Hans

[

Geplaatst

Wanneer de auto geen last van een slippende koppeling heeft, is hier alleen het druklager de oorzaak, dit komt bij veel auto's voor.

Maar wanneer eenmaal de bak verwijderd is, is het raadzaam ook de rest te vervangen, een koppelingsplaat/drukgroep kost de kop niet, de hoge kosten zijn alleen voor het uurloon. demonteren/monteren door ervaren monteur, al vlug zo'n 4/5 uur..

Wanneer de herrie je niet zo veel stoort, kun je er gewoon mee door rijden, dat er meer kapot zal gaan, is vrijwel uitgesloten

Groet, Hans

[

Het is dat ik de delen al weg gegooit heb.. Maar er kan/zal wel degelijk meer kapot gaan als je er mee door rijdt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...