Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hee hallo,

ik heb een zwarte Sorento 2,5 Crdi, VAN uitvoering sinds 2005 (nieuw aangeschaft), klik op de foto's links in m'n profiel.

De afgelopen jaren heb ik er het volgende aan veranderd:

- KONI Gold schokdempers laten monteren: wat een verschil met de originele, zeker met de caravan erachter!

- Chromen grill: ik heb het zwarte gedeelte van de originele grill weggepoetst zodat de chromen onderlaag tevoorschijn komt. Had ik op een duitse site gezien. Wel een hoop werk!

- Spatbordranden en bumpers in kleur v.d. auto laten spuiten. Dat had ik gezien op de Amerikaanse site, daar kon je toen kiezen voor duotone of monotoon (alles 1 kleur). Later, na de facelift in 2006, werden automatisch de bumpers en spatbordranden in de kleur van de auto uitgevoerd.

- Achterspoiler, apart besteld en mee laten spuiten met spatbordranden.

- Type-aanduiding eraf gefohnd: vind ik strakker staan, zeker wegens de (subtiele) reclame.

- Aanbrengen reclame

- Achterruit laten tinten met donkere folie: Staat mooier vind ik en beperkt 't zicht op de lading.

- afneembare trekhaak

- Xenon set: ik wil nooit weer anders. Mooi gezicht en prachtig lichtbeeld.

- 20 inch Chroom/zilverkleurige MAK Canyon velgen. YEAH! Ik hou wel van een paar goed gevulde wielkasten! Echter, nu heb ik wel problemen met de velgen, ze zijn behoorlijk onderhuids aan 't roesten, allemaal roestbultjes onder de lak, en dat al na 18 maanden!

Leverancier/importeur wil er niks van weten, garantie is 1 jaar. Schandalig!

Op twee dikke pechmomenten na (turbo kapot, daardoor motor bij de dood weggehaald en later injectoren gereviseerd) is het een superbak!

Mijn vrouw heeft een leuke kledingzaak en als binnenkort onze nieuwe witte Sportage (2.0 Crdi, 2WD, handgeschakeld, X-ecutive plus pack, orange pack, panoramadak) wordt afgeleverd, krijgt de Sorento nieuwe bestickering van de winkel en kunnen we die mooi inzetten voor de kledingtransport en beurzen. De Sorento blijft dus!

Posted

Ik heb even Gegoogled en vond op diverse sites dat op de velg en op de lak van de MAK Canyon twee jaar garantie zit. Ik heb nog even de site van MAK bezocht www.makwheels.it maar kon daar zo gauw niets vinden over garantie. Ik heb daar nog wel een vraag gesteld over de garantie. Verwacht dus nog antwoord.

Ik vermoed dat de importeur geen zin heeft om het op te lossen. Wordt vervolgd!

Oh ja, bijna vergeten! Een hele mooie Sorento, mag je trots op zijn.