Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Upgraden via USB lukt niet.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn die geprobeerd hebben om bij de Cee'd met ingebouwde navigatie het geluid en/of nederlandse taal te upgraden?

Bij mij werkt het upgraden naar nederlandse taal in ieder geval niet. Zie mijn vorige berichtje onder 'het is einde van de maand' topic.

Nog even samenvattend:

Het bestand gedowload van mijnkia.nl en uitgevoerd. Het wordt dan uitgepakt op de USB stick. Na een minuut of vijf is het klaar en staat er op de stick het volgende:

- een folder genaamd 'Storage card'

- een tekstbestand

- een PDF bestand (de handleiding)

- een bestand genaamd 'upgrade.lgu'

Deze stick gaat in de Cee'd en dan krijg ik het upgrade scherm met de keuze systemupgrade of firmware upgrade waar ik dus niet op kan klikken (zou wel moeten).

Wat ik al geprobeerd heb, maar waarbij het upgraden nog steeds niet lukt:

-5 verschillende soorten/merken USB sticks van verschillend formaat.

-De stick geformatteerd als FAT en als FAT32

-Alle bestanden uitgepakt op de computer,daarna pas gekopieerd op USB.

-Accu losgekoppeld van de auto, zodat alles gereset is.

-Upgraden bij draaiende motor.

Muziek afspelen vanaf USB lukt wel, dus de aansluiting is niet defect.

Upgraden van bluetooth geluid lukt ook niet, ik krijg dan de melding 'Empty device' terwijl de bestanden er toch wel op staan.

Graag hoor ik van mensen die dezelfde ervaringen hebben. Ik ga toch langs bij de dealer, want zelf lukt het toch niet.

alvast bedankt voor je reactie.

Geplaatst

Volgens mij hoeft de handleiding niet op de usb stick te staan, deze is alleen nuttig als naslagwerk bij de installatie.

Geplaatst (aangepast)

Bij mij lukte de installatie van de upgrade met de Nederlandse taal in eerste instantie ook niet. Achteraf denk ik dat dat komt omdat ik er nog een usb-stick met muziek in had zitten. Nadat je die hebt verwijderd is het belangrijk dat het systeem schoon opstart, dus met het scherm van KIA motors.

Als dit niet gebeurt, zet het contact dan uit en ga eerst 20 minuten wat anders doen. Laat dan het systeem opstarten, zonder usb-stick! en stop dan, als het systeem is opgestart met het KIAscherm, de usb-stick met de software in het apparaat. Je zult zien dat het dan wel lukt!

Succes,

Henk

aangepast door Noordsij
Geplaatst

Ik heb dus een ander navimaar ik denk dat deze hetzelfde doet.

Ik steek eerst een lege geformateerde stick in he radio.

Daarna zet ik de motor aan een als de navigatie er helemaal op het scherm te zien is, dan motor uitzetten.

Stick verweideren en dan pas de update op de stick zetten.

Dan stick terug in auto, auto starten en wachten totdat het navigatie weer compleet op het scherm staat.

Nu is mijn navigatie geupt.

Ik heb wel een pioneer die zo geupt moet worden, maar denk dat dit ook zo met die van jou moet gebeuren.

Dus begin eerst eens met een lege stick zoals in het begin is beschreven, want je navigatie zet dan eerst een paar files op de stick, die later nodig zijn voor je update.

Gr DE Mier

Geplaatst
Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn die geprobeerd hebben om bij de Cee'd met ingebouwde navigatie het geluid en/of nederlandse taal te upgraden?

Bij mij werkt het upgraden naar nederlandse taal in ieder geval niet. Zie mijn vorige berichtje onder 'het is einde van de maand' topic.

Nog even samenvattend:

Het bestand gedowload van mijnkia.nl en uitgevoerd. Het wordt dan uitgepakt op de USB stick. Na een minuut of vijf is het klaar en staat er op de stick het volgende:

- een tekstbestand

Deze stick gaat in de Cee'd en dan krijg ik het upgrade scherm met de keuze systemupgrade of firmware upgrade waar ik dus niet op kan klikken (zou wel moeten).

Wat ik al geprobeerd heb, maar waarbij het upgraden nog steeds niet lukt:

-5 verschillende soorten/merken USB sticks van verschillend formaat.

-De stick geformatteerd als FAT en als FAT32

-Alle bestanden uitgepakt op de computer,daarna pas gekopieerd op USB.

-Accu losgekoppeld van de auto, zodat alles gereset is.

-Upgraden bij draaiende motor.

Muziek afspelen vanaf USB lukt wel, dus de aansluiting is niet defect.

Upgraden van bluetooth geluid lukt ook niet, ik krijg dan de melding 'Empty device' terwijl de bestanden er toch wel op staan.

Graag hoor ik van mensen die dezelfde ervaringen hebben. Ik ga toch langs bij de dealer, want zelf lukt het toch niet.

alvast bedankt voor je reactie.

Je moet de software downloaden op het computer systeem (bv. bureaublad) en daarna uitvoeren naar USB stick.

Hans

Geplaatst

Hoi,

bij mij is het ook niet gelukt zowel de ned taal niet als de telefoon update bij telefoon geeft hij empty device en bij de ned taal inderdaad een balkje waar je niet op kan klikken.

Groet

Geplaatst

moet morgen bij de dealer zijn voor een probleem met remvloeistof reservoir ze doen dan gelijk de upgrade voor bleutooth en de navigatie ik heb zo iets van laat hun het maar doen volgens mij kun jij dat ook het beste doen hoort gewoon bij de service

Geplaatst

Ik weet niet wat iedereen voor tips geeft (o.a. henk) maar daar deugt niks van !

Allereerst de update op je pc zetten, dan pas op je usb stick. Zorg dat alleen de update op je stick staat, verder niks.

Contact aanzetten (stand 1) dan de USB stick in de aansluiting stoppen en dan werkt alles vanzelf !

Geplaatst

Eindelijk, het werkt! (KIA maakt er een zootje van)

Ik geloof niet dat er iemand is op dit forum waarbij het upgraden gelukt is.

Er zit namelijk een fout in het bestand wat op mijnkia.nl staat.

Nadat je het bestand gedownload hebt naar buroblad, krijg je een verzameling bestanden:

- een tekstbestand

De bestanden in de folder 'storage card' kopieer je naar de USB stick.

Het bestand 'upgrade.lgu' (van meer dan 300mb groot) kopieer je ook naar de USB stick. Overschrijf hiermee op de USB stick het bestand upgrade.lgu (van 0 bytes).

Als je dit gedaan hebt, heb je als het goed is een USB stick met de volgende bestanden:

- een map 'System' met daarin Abraham, Lisa, Mona en snowball

bestanden.

- een bestand lge.upgrade van 35 bytes

- een bestand upgrade.lgu van 312 Mb.

Deze stick in de Kia gebruiken volgens handleiding en het werkt.

Succes hiermee en toch bedankt voor alle goedbedoelde tips.

Geplaatst (aangepast)

Als je een bestand upgrade.lgu van 0 bytes groot op je stick had staan heb je volgens mij echt zelf iets verkeerd gedaan... toch? De stick uit de PC gehaald zonder "veilig verwijderen" ?

En er waren al mensen bij wie het wel gelukt was.

aangepast door HobbyRobby
Geplaatst

Bij mij is het gewoon in 1 keer goed gegaan, bestanden binnengehaald van mijnkia, laten uitvoeren op de (hema)usbstick deze in de auto gedaan en een paar keer op de juiste melding toetsen en de rest gaat vanzelf.

Enige nadeel van de update is de nederlandse stem, de kinderen lachen zich kapot... ik twijfel al of ik niet de gewoon de engelstalige weer selecteer...:?

Grtz. Gstar

Geplaatst
Als je een bestand upgrade.lgu van 0 bytes groot op je stick had staan heb je volgens mij echt zelf iets verkeerd gedaan... toch? De stick uit de PC gehaald zonder "veilig verwijderen" ?

En er waren al mensen bij wie het wel gelukt was.

Bestand van 0 bytes krijg je ook als je het uitpakt op de harde schijf. USB stick is dan nog niet in beeld geweest.

Geplaatst
Bestand van 0 bytes krijg je ook als je het uitpakt op de harde schijf. USB stick is dan nog niet in beeld geweest.

Bij mij is de upgrade.lgu in de storage card map ook 0 kB en de upgrade werkte hier prima. Is dus waarschijnlijk toch een combinatie met jouw systeem waardoor het niet lekker werkte.

Maar mooi dat het is opgelost, misschien hebben meer mensen wat aan de oplossing die bij jou werkte.

Geplaatst

Er is inderdaad een bestand van 0 bytes in de storage card directory. Maar in de ROOT directory staat wel een groot lgu bestand. Blijkbaar heb je niet de hele directorystructuur vanaf de rootdirectory, inclusief het grote .lgu-bestand, gekopieerd, of de inhoud van de storage card directory naar je rootdirectory van je stick gekopieerd ipv de directory als geheel. Dan overschrijf je inderdaad het goede .lgu bestand.

Geplaatst (aangepast)

Ik heb niets per ongeluk overschreven, alles volgens handleiding van KIA gevolgd met de eerder beschreven resultaten.

Zou kunnen dat er in de auto zelf een andere versie hardware en/of software zit.

Aangezien er meerdere mensen zijn waarbij het upgraden niet lukt, lijkt het me toch dat Kia hier wat steken laat vallen. Als je de service mijnkia.nl aanbiedt, moet je als KIA toch zeker van zijn dat dit te allen tijde gaat werken, ongeacht de verschillende versies van auto's die in omloop zijn.

Even ter aanvulling:

Ik heb een KIA Cee'd SW 1.6 CVVT X-Ecutive Sportpack met achteruitrijcamera.

aangepast door mgennip
Geplaatst

Heb het bestand zelf gedownload op stickie gezet en gewoon laten lopen de update ging bij mij zonder problemen.

Maar gelukkig is het je gelukt.

Greetz Ray

Geplaatst

ben vandaag bij de dealer geweest maar hun is het ook niet gelukt ze vertelden wel dat ze binnen 2 weken een originele update van kia binnen kregen ze zouden mij gelijk bellen en ik kon gewoon even binnen komen en dan zetten ze hem er op

Geplaatst

Er zit namelijk een fout in het bestand wat op mijnkia.nl staat.

Nadat je het bestand gedownload hebt naar buroblad, krijg je een verzameling bestanden:

- een tekstbestand

De bestanden in de folder 'storage card' kopieer je naar de USB stick.

Het bestand 'upgrade.lgu' (van meer dan 300mb groot) kopieer je ook naar de USB stick. Overschrijf hiermee op de USB stick het bestand upgrade.lgu (van 0 bytes).

Als je dit gedaan hebt, heb je als het goed is een USB stick met de volgende bestanden:

- een map 'System' met daarin Abraham, Lisa, Mona en snowball

bestanden.

- een bestand lge.upgrade van 35 bytes

- een bestand upgrade.lgu van 312 Mb.

Deze stick in de Kia gebruiken volgens handleiding en het werkt.

Succes hiermee en toch bedankt voor alle goedbedoelde tips.

PERFECT !!!!!!!! uitgevoerd zoals jij beschreven hebt en in

Geplaatst

Ik heb hem vorige week ook zonder problemen kunnen downen en installeren. Inderdaad de NL stem is echt lachwekkend. Gelukkig heb ik bijna altijd het geluid van de navi uit staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...