Kia ron Geplaatst 6 September, 2010 Geplaatst 6 September, 2010 Ok, Alvast bedankt weet je soms ook hoe je een andere stem kunt selecteren Quote
Peter75 Geplaatst 7 September, 2010 Geplaatst 7 September, 2010 Ik heb eerst de handleiding uitgeprint en twee keer goed doorgelezen. Vervolgens precies gedaan wat er op staat en het werkt in 1 keer. en dat zonder problemen of schroefjes over te houden Quote
Smart Geplaatst 7 September, 2010 Geplaatst 7 September, 2010 Volgens mij was dat ook het uitgangspunt van Kia NL. Wanneer je inderdaad goed leest, staat in de handleiding dat je het programma moet installeren (uitpakken) op de usb-stick. Dat voorkomt ook dat je de melding op het scherm krijgt dat er 'geen media' op de usb-stick staat. Ik heb ook geen problemen ondervonden met beide updates. Quote
HobbyRobby Geplaatst 7 September, 2010 Geplaatst 7 September, 2010 Smart: Even recapituleren (de manual is voor tweeerlei uitleg vatbaar): staat er nu wel of geen folder "storage card" op de usb-stick? Want voorzover ik het nu zie, zou je kunnen lezen dat je de bestanden uit die folder op je stick moet zetten, ipv de hele folder. En als je dat doet krijg je inderdaad een update bestand van 0 bytes. Quote
Smart Geplaatst 7 September, 2010 Geplaatst 7 September, 2010 @HobbyRobby: hoe letterlijk wil jij het nemen? Het enige wat ik nog gedaan heb, is de handleiding verwijderd uit die bestanden en daarna naar een usb-stick uitgepakt. Quote
gstar Geplaatst 7 September, 2010 Geplaatst 7 September, 2010 ...Vervolgens precies gedaan wat er op staat en het werkt in 1 keer. Precies..... dus niets verwijderen/aanpassen op de usb!! gewoon de handleiding volgen!! dus downloaden, uitvoeren op de usb stick en deze in de auto steken en hier de aanwijzingen op het scherm/handleiding volgen. Niet meer en niet minder Grtz. Gstar Quote
HobbyRobby Geplaatst 8 September, 2010 Geplaatst 8 September, 2010 @HobbyRobby: hoe letterlijk wil jij het nemen? Het enige wat ik nog gedaan heb, is de handleiding verwijderd uit die bestanden en daarna naar een usb-stick uitgepakt. Ik zou dat ook zo doen, maar aangezien anderen meldden dat ze een bestand hadden van 0 bytes, vermoed ik dat ze het op die manier hadden gedaan. Ik sta te popelen om het zelf te doen, maar ja... nog 9 nachtjes slapen.... Quote
mgennip Geplaatst 8 September, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 September, 2010 Ik denk dat we inmiddels wel kunnen vaststellen dat er twee groepen mensen zijn; 1: Waarbij het upgraden volgens de handleiding wel lukt. 2: Waarbij het upgraden volgens de handleiding niet lukt. Kia is in ieder geval onzorgvuldig geweest met het uitrollen van deze update. Er is blijkbaar onvoldoende getest op de verschillende modellen Cee'd/Venga. De handleiding klopt ook niet, want er wordt verwezen naar het bestand "AVN_Update_Ceed_Venga_4.5.7.2Q1" terwijl het gedownloade bestand "UpdateBestandenNLV2" heet. Er wordt in de handleiding ook gezegd: "De software wordt uitgepakt en op uw USB stick geplaatst. Dit uitpakken duurt ongeveer 20 minuten - 30 minuten afhankelijk van de snelheid van uw internetverbinding" Dit is onzin, want het bestand was namelijk al gedownload naar je buroblad. Kunnen we een overzicht maken van wel gelukt/niet gelukt met daarbij het type auto? Bij mij is het in ieder geval gelukt na aanpassing van de bestanden (zoals ik eerder in dit topic omschreven heb) Mijn type: KIA Cee'd SW 1.6 X-ecutive Sportpack. Ik heb het idee dat de upgrade volgens handleiding alleen lukt bij de se7ven types? Klopt dit? Quote
gstar Geplaatst 8 September, 2010 Geplaatst 8 September, 2010 Ik heb het idee dat de upgrade volgens handleiding alleen lukt bij de se7ven types? Klopt dit? De update was toch ook voor de se7en types Quote
mgennip Geplaatst 8 September, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 September, 2010 De update was toch ook voor de se7en types Volgens de website: "Voor Kia-modellen, die met het afgebeelde originele navigatiesysteem zijn uitgerust, is kosteloos een upgrade van de software beschikbaar." Dus ook voor andere Kia's dan se7en. Quote
Yobaco Geplaatst 8 September, 2010 Geplaatst 8 September, 2010 Ik heb een SW, gelukt volgens de handleiding. Zonder enig probleem. Gr Yolanda Quote
gstar Geplaatst 17 September, 2010 Geplaatst 17 September, 2010 Vandaag is de auto voor de 15000km beurt naar de dealer geweest. De mederwerker was licht verbaasd om te horen dat de NL update er al opzat en dat dit in 1 keer goed was gegaan. Blijkbaar was het nog niet vaak goed gegaan bij de mensen zelf...?? Hij gaf aan dat het bij hun ook de ene keer goed ging en de ander keer werd dezelfde usb stick niet herkend. Grtz.Gstar Quote
Richard Limburg Geplaatst 17 September, 2010 Geplaatst 17 September, 2010 Vandaag is de auto voor de 15000km beurt naar de dealer geweest. De mederwerker was licht verbaasd om te horen dat de NL update er al opzat en dat dit in 1 keer goed was gegaan. Blijkbaar was het nog niet vaak goed gegaan bij de mensen zelf...??Hij gaf aan dat het bij hun ook de ene keer goed ging en de ander keer werd dezelfde usb stick niet herkend. Grtz.Gstar Dit heb ik ook al gehoord, stick zou dan geheel geformatteerd moeten worden na elke update en de update opnieuw op de stick gezet worden. Quote
mex Geplaatst 20 September, 2010 Geplaatst 20 September, 2010 beste gstar welke dealer heb jij ? volgens mij eentje in de buurt of in arnhem . ik heb opgenoord arnhem ik was de eerste bij hun voor deze update maar het lukte hun niet ze zouden nu bellen als ze de originele van kia binnen hadden maar ze hebben nog niet gebeld ben benieuwd Quote
gstar Geplaatst 21 September, 2010 Geplaatst 21 September, 2010 @Mex: Ik ben inderdaad bij opgenoord in Arnhem zuid geweest Quote
mgennip Geplaatst 13 Oktober, 2010 Topic Starter Geplaatst 13 Oktober, 2010 Update: KIA Nederland heeft inmiddels ook in de gaten gekregen dat de eerste update die ze beschikbaar stelden via Mijnkia.nl niet werkte. Inmiddels hebben ze de update aangepast volgens mijn eerder beschreven tip. De update die nu aangeboden wordt via Mijnkia.nl werkt nu wel. succes allemaal! Quote
kroespeter Geplaatst 18 Oktober, 2010 Geplaatst 18 Oktober, 2010 Ik heb dus ook problemen gehad met het updaten via USB. Heb van alles geprobeerd maar lukte niet, o.a. bestand gedownload naar bureaublad en laten uitpakken naar een lege USB stick => resultaat in nav system "geen mediafiles beschikbaar". Daarna geprobeerd om bestand uit te pakken in een map op harde schijf en daarna de files direct gekopieerd naar wederom lege USB stick => resultaat in nav system "geen mediafiles beschikbaar". Ja en toen?? ff rustig nadenken wat voor mogelijkheden heb ik nog. OK het volgende: USB stick geformateerd (dus echt helemaal leeg). Daarna gewoon de files (eerder uitgepakt in een map op Harde schijf) op de stick gekopieerd. Daarna stick in NAV system geprakt en jahoor het werkt!!!!!. Kleine note nog. start de motor bij de update actie, dan krijg je geen accu besparende melding dat het systeem uitgeschakeld wordt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.