Patrick Posted July 3, 2006 Posted July 3, 2006 Wie heeft er ervaring met de picanto in de bergen? Dan bedoel ik met name stijle hellingen (19%). Hoe gaat ie hier tegen op? Dit zou ik graag willen weten omdat ik aankomend weekend naar Oostenrijk ga met, jullie raden het al.... de Picanto! Alvast bedankt! Quote
Tazteam Posted July 3, 2006 Posted July 3, 2006 Hey Patrick, Ik weet niet welk model je hebt, 1.0 of 1.1. Maar de 1.0 is eigenlijk te licht voor de bergen, je komt gewoon tekort. Zelf heb ik dit ondervonden in Duitsland, en je schaamt je rot. Daarom worden in de ons omringende landen alleen maar de 1.1 verkocht, deze zijn net iets sterker, een iets beter koppel en daardoor presteren ze beter in de bergen. Maar je kan gerust naar oostenrijk gaan, maar verwacht geen wereld resultaten, maar houdt wel je brandstofmeter in de gaten, deze gaat tijdens de rit naar boven snel naar beneden. In ieder geval een zeer fijne vakantie, en houdt ons op de hoogte van je ervaringen. Philip Quote
Patrick Posted July 3, 2006 Author Posted July 3, 2006 Ik heb gelukkig een 1.1 sport!! Dus dan zal die de bergen wel opvliegen......haha! Ik verwacht ook geen wereldresultaten, ik was gewoon benieuwd of er hier ervaringen mee waren. Afgelopen winter heb ik ze wel zien rijden tijdens de wintersport. Maar toen waren we met de Kia Joice van mijn ouders. Dus het kan wel! In ieder geval bedankt! Quote
Rio-man Posted July 3, 2006 Posted July 3, 2006 Ik weet niet of je hier misschien nog wat aan hebt, maar deze site kwam ik toevallig tegen op het internet tijdens het surfen: http://www.paulwitteveen.nl/kia.html Even een quote voor de Picanto: Type orgineel vermogen pk vermogen winst pk getuned vermogen pk toename trekkracht Nm Type: Kia Picanto 1.0 Standaard vermogen (PK): 61 Winst (PK): 6 Vermogen na tuning (PK): 67 Toename trekkracht NM: 12 Type: Kia Picanto 1.1 Standaard vermogen (PK): 65 Winst (PK): 7 Vermogen na tuning (PK): 72 Toename trekkracht NM: 13 Of het betrouwbaar is, of het zichtibaar effect heeft en hoe duur het is kan ik zo snel niet vinden.. Quote
Patrick Posted July 28, 2006 Author Posted July 28, 2006 Zo daar waren we weer... Heel wat kilometers rijker met de picanto. En hij heeft het goed gedaan hoor. Hij had nauwelijks moeite met de bergen op de snelweg. Zolang ik hem maar boven de 130 hield ( is 4000 toeren) kon ik zelfs nog gas bij geven, maar kwam ik eronder dan zakte hij goed af. En over het verbruik heb ik ook zekers niet te klagen. over 1190 kilometer heeft hij 1 op 16,44 gereden! En dan ook gewoon continu 145 tot 150 op de autobaan. Het is gewoon een super auto!! Quote
Tazteam Posted July 28, 2006 Posted July 28, 2006 Hallo Patrick, zo te lezen is de vakantie met de Pica goed bevallen. En dat het brandstofverbruik zo goed is gebleven verbaasd mij wel heel erg. Ben er zeer jaloers op. Maar in ieder geval is alles positief verlopen en dan kan je altijd nog met een gerust hart terugkijken op een schitterende vakantie. En langs deze weg..................nog veel veilige en zuinige kilometers verder Philip Quote
Recommended Posts