Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Weet iemand iets van een campagne waarvoor de venga terug moet naar de garage?>

Zag op een mail van mijn Kia dat mijn Venga terug moet naar de garage.

Kia n. zegt voor een campagne.

Weet iemand wat voor campagne. Rij een venga 1.4 x-ecutive van begin juli.

Wie kan me helpen??

aangepast door ronald43
foutief geschreven
Geplaatst

Die is volgens de garage gedaan in de fabriek. Heb de vraag per mail aan mijn dealer gesteld. Zij zullen het wel weten. Hoopte dat iemand op het forum wat meer weet.

Geplaatst

Zou de radiator koelvin kunnen zijn.

Heb in juni dit jaar in Frankrijk mijn motor in de prak gereden door een falende koelvin. De Franse dealer dacht dat het met een nieuwe zekering wel opgelost was. Niet dus. Volgende dag zat ik weer met een dijk van een oververhitting. Daarna had de Franse dealer er geen zin meer in. Zijn Franse klantjes waren belangrijker en mijn auto ging op transport naar NL. Diagnose: koppakking lek, dus cylinderkop eraf en gevlakt. Daarna bleek olielekkage. Beide krukas-keerringen hadden het begeven. Omdat niet bekend was welke ellende hier nog meer achter zat, is besloten de motor te vervangen voor een nieuwe. Ook het euvel van de radiator koelvin werd eindelijk onderkend. Deze liep aan waardoor de weerstand te hoog opliep en de zekering eruit knalde.

Met voldoende en koele rijwind is het probleem volgens mij altijd op de achtergrond gebleven, maar bij serieuze hitte of als veel vermogen wordt gevraagd loop je tegen een ernstige oververhitting aan.

Dit geintje heeft ons de 2e week van onze vakantie gekost, mede door een falende Franse Kia dealer :twisted:, lees internationaal Kia dealer netwerk.

Pluim voor Kia Internationale Wegenhulp. Mijn Nederlandse Kia dealer heeft mij vanaf begin juli tot afgelopen week mobiel gehouden, conform garantievoorwaarden.

Leermomentje voor Kia designers: Plaats standaard een temperatuurmeter in iedere auto! Verkeerde zuinigheid, jongens. Zo'n dingetje kost de fabriek EUR 7 inkoopprijs.:roll:

Waarom een Kia C'eed SW wel en een Venga niet?

Hopelijk heb jij en overige Vengarijders iets aan mijn verhaal.

Groetjes,

Janiak

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...