Guest lund1775 Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 vandaag proef gereden in de captiva,rij eigenschappen op verharde wegen zijn beter dan de s,het remmen voelt ook iets gretiger aan als in de s,de algemene veiligheid van de captiva moet op papier beter zijn als de s maar er zijn nog geen bots proeven met de captiva gedaan dus we zien wel met de tijd of de captiva de 4 sterren haalt net als de sorento,stuur eigenschappen van de captiva vind ik minder dan van de s de captiva stuur met hoge snelhijd wat vaag,de afwerking in de kaptiva vind ik minder als bij de s,de stoelen van de captiva zitten niet lekker ,te hard te smal geen goede zijdelinkse steun, bijrijdersstoel zijn de zijflanken heel dun opgevuld met schuimrubber en met een rare kunstof paneel wat in de zijflanken is gedruk,ik kan met mijn rechter been niet zo wijt zitten als in de s je zit met je knie tegen het midden console op een rand zit niet prettig maar ik zelf ben niet zo lang als je wat langer ben als 169 mischien minder las er van,het midden console heeft wel mooie knopjes met een fijn randje groom,het leer van de stoelen ziet er goed uit van de captiva,de metallook inlegstukken bij handgrepen zijn niet mooi afgewerkt,ik vind het in de captiva er wat kil uitzien,bij de handgreep van de deur aan de bestuurders kan zitten 2 knopjes 1 voor de achter ruit te openen en als je de deur van binnen uit open doet dan raak je makelijk de knopjes ik heb het al 2keer gehad met 1 proefrit ,knopjes zitten op een onhandige plaats, op het tank klepje zit een verdiking om je vinger achter te zetten om open te trekken was niet goed mee gespoten zag nog grond lak,scharnieren bij de deuren dun gespoten zie je de grond lak en scharnieren niet afgekit, bij sorento wel ziet er wat netter uit,algemene indruk van de captiva is een mooie auto maar totaal gezien vind ik de sorento veel stoerder en de afwerking van somige dingen mooier en binnen in vind ik de s warmer aan voelen.de in ruil prijs van de s was om te huilen,ik blijf er nog wel wat jaartjes in de s rijden,een setje nieuwe schokbreker er onder doet ook wonderen.gr r van de s Quote
AJ Mol Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 Ik heb vandaag ook een uitnodiging gehad om te gaan kijken. Het is een goed ogende wagen. Zal best wel hoge ogen gooien en zal zeker een concurrent worden van de Sorento. Ik ben blij dat de Sorento de voorkeur blijft houden, althans volgens jouw reactie. Ik hoop dat het er meer zijn die er zo over denken als jij. We zullen de reacties afwachten. In ieder geval bedankt voor je vergelijking. Quote
Guest Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 beste andre het kan wel een concurrent voor de s worden maar dan aleen de buite kant (het jasje). want de s mag en kan veel meer trekken en door zijn laaderschasie is de s veel stijver dan de captiva.en ik denk dat de s meer terreinwaardige is dan de captiva. de kaptiva 2.4 geremd1500 kg.3.2 2000 kg geremd de 2.0diesel 2000 geremd 2.0 diesel automaat 1700 kg geremd. ik heb twee folders van de captiva maar die klopen niet met elkaar. want deze zeg dat de 3.2 1700 kg geremd mag trekken en koppel en snelheid kloppen ook niet met elkaar .ik denk ook dat de sorento toch iets meer in uitsraling heb als menegene koreaanse suv.ik vind de sorento meer een hipe als andere koreaanen ik krijg heel vaak van niet suv rijders compliment over de sorento. dus als je proef gaat rijden ben ik van jou benieuwd wat nou klopt van deze folders. gr r van de s Quote
Rio-man Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 Zou je wellicht iets minder willen bezuinigen op de hoofdletters, leestekens en enters? Dat leest wat prettiger. Quote
Guest lund1775 Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 gaan we weer zijken over iemands die iets wel of niet kan je begrijp toch wat er staat Quote
BaBaCC Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Beste Lund1775, Mag ik je er even op wijzen dat er aan het gebruik van dit forum enkele voorwaarden zijn verbonden. E?n ervan is het niet is toegestaan om elkaar persoonlijk e/o op grove wijze te benaderen of te beledigen. Ook is agressiviteit niet toegestaan. Ik volgde even de woordenwisseling tussen jou en Rio-Man en verbaasde me een beetje over je uitval en de wijze waarop je reageerde. Op het forum wordt niemand (persoonlijk) bekritiseerd over de aangekaarte onderwerpen en eventuele schrijf- e/o taalfouten. Dus jouw reactie vind ik dan ook niet gepast. Niet om vervelend te doen, maar met name bij je eerste bericht over de proefrit had ik ook moeite om de draad van het verhaal vast te houden, door de afkortingen, het ontbreken van leestekens en nieuwe zinnen. De door jou geplaatste onderwerpen zijn wel prettiger te lezen als deze onderdelen in je tekst zijn aangebracht. Dat heeft niets met kritiek of iets te maken. En zo vreemd vond ik het verzoek van Rio-Man dus niet. Jammer dat jij het meteen persoonlijk maakt en je aangevallen voelt. Dat zegt niet zo zeer iets van de vraagsteller, maar meer iets over jou! Hopelijk dat je in de toekomst met het verzoek van Rio-Man rekening kan houden. Barry Quote
Guest Two Plugs Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 Tja, de Deawoo Captiva... Of Deawoo Antara (want zo gaat 'ie er ook komen). Nix niet chevrolet. Het is een leuke auto, smoeld leuk, maar hij is qua opzet en techniek meer te vergelijken met de Sportage als met de Sorento. Wil ik een Captiva in exact dezelfde uitvoering als de Sorento (dus m?t 4WD, lage gearing is niet leverbaar) ben ik qua prijs niet eens zoveel goedkoper uit als bij de KIA dealer... Wat mij enorm tegenviel was de kwaliteit van de gebruikte materialen in het interieur. Erg plastiekerig, allemaal. In ieder geval niet de kwaliteit die de vraagprijs rechtvaardigd. Dan zou ik nog eerder richting een Vitara gaan shoppen. Rijgedrag zal meer confortabel zijn als de Sorento, maar de Captiva heeft immers ook geen ladderchassis maar een zelfdragende koets. Over het forumgebruik... We zijn - gelukkig maar - niet allemaal auteurs of schrijven veel. In principe mogen we blij zijn met ieder lid / KIA rijder die zich hier meld. Als je een opmerking hebt over iemand zijn / haar schrijfgedrag, stuur deze persoon dan gewoon een persoonlijk berichtje. Dat kan immers op dit forum, en is wel net zo netjes. Aan de andere kant: ik ben er van overtuigd dat de opmerking van RIO man absoluut niet kwaad bedoelt is, maar meer als 'opbouwende' kritiek. En dat is iets waar iedereen voor open moet staan! Just my 2 Euricent.... CU Quote
Rio-man Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 De varianten op de Captiva: Uiteraard de Chevrolet Captiva zelf, de Opel Antara, de Daewoo Windstar, en dan heeft Saturn voor de toekomst de Prevue gepland. Zoals we dat op mijn eigen forum noemen is dit een mooi voorbeeld van Badge Engineering, en dat mag wat mij betreft zo snel mogelijk de wereld uit worden geholpen. Over de Captiva: Nog niet in gereden, 'k heb hem al wel zien staan en hij oogt helemaal niet zo verkeerd. In het zilver vind ik 'm mooier als in het donkerblauw (bijden zien staan). Quote
Guest Two Plugs Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 Laatste nieuws... Op basis van de nieuwe Land Rover Freelander komt er ??k een Volvo softroader, de XC60 (overigens gebasseerd op de S40/V50 en dus niet op de S60!) En als we het toch over badge engineering hebben... PSA komt eind volgend jaar met een SUV (Jawel, PSA, Peugeot en Citro?n!) die de bloedlijn deeld met... de nieuwe Mitsubishi Outlander! Quote
Rio-man Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 Ik ben er allemaal van op de hoogte. Sterker nog: Ik krijg al dat nieuws zo in mijn postvak IN vanaf verschillende importeurs. Quote
Bert van der Molen Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 Had ik afgelopen zomer al gelezen(en gezien) in de franse jaarboeken,Toutes les voitures du Monde en een soort gelijk boekwerk. Staat ook een foto van de SUV van Renault , ik meen dat deze samen met Samsung (niet alleen tv's) gemaakt zal worden. Quote
Recommended Posts