Jump to content

Ruitenwisser sproeier Rio 2004

jvanzijp

Recommended Posts

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij het pompje van de ruitenwisser sproeiers kom van mijn Kia Rio 2004?

Ik weet dat hij rechts voorin helemaal onderaan tegen het reservoir gemonteerd zit.

Als ik het kunststof scherm boven het rechter voorwiel los kan krijgen dan kan ik er bij, maar hoe krijg ik dat scherm los? Het zit met een soort klemschroeven onderaan vast, maar hoe krijg ik die schroeven los?

Bedankt voor jullie reactie

Jan

• 5 months later...
  • 4 months later...

Toch jammer dat Jan nooit meer heeft aangegeven hoe hij dit nu heeft gedaan.. Had zeker wel waardevol geweest... Jan??

Sorry dat ik hier nooit antwoord op heb gegeven. Sinds die tijd ben ik niet meer op dit forum geweest.

Die schroeven kun je met een kleine schroevendraaier iets omhoog wippen, daarna kun je ze er met een kruiskop uitdraaien. Verder zit er nog een gewone schroef.

Ik heb alleen de schroeven bij het wiel er uitgehaald, hierdoor had je net genoeg ruimte om met je hand tussen het scherm te komen en het pompje eruit te halen.

2 slangetjes en de connector los en je kan het pompje er zo uit trekken. (je reservoir loopt dan wel leeg). Nieuw pompje gehaald en er weer ingezet.

Het is een beetje klungelen maar het lukt wel.

Groeten,

Jan

• 3 weeks later...

Toch jammer dat Jan nooit meer heeft aangegeven hoe hij dit nu heeft gedaan.. Had zeker wel waardevol geweest... Jan??

Sorry dat ik hier nooit antwoord op heb gegeven. Sinds die tijd ben ik niet meer op dit forum geweest.

Die schroeven kun je met een kleine schroevendraaier iets omhoog wippen, daarna kun je ze er met een kruiskop uitdraaien. Verder zit er nog een gewone schroef.

Ik heb alleen de schroeven bij het wiel er uitgehaald, hierdoor had je net genoeg ruimte om met je hand tussen het scherm te komen en het pompje eruit te halen.

2 slangetjes en de connector los en je kan het pompje er zo uit trekken. (je reservoir loopt dan wel leeg). Nieuw pompje gehaald en er weer ingezet.

Het is een beetje klungelen maar het lukt wel.

Groeten,

Jan

Jan, bedankt voor je antwoord. Beter laat dan nooit, nietwaar?