xurf4xs Geplaatst 2 Januari, 2007 Topic Starter Geplaatst 2 Januari, 2007 03/09/2006 Offroad Tour 2006 Quote
xurf4xs Geplaatst 2 Januari, 2007 Topic Starter Geplaatst 2 Januari, 2007 04/12/2006 Ook mijn Sorento heeft nu iets van P-Teq... Op het stuur heb ik nu een embleem van P-TEQ. P-TEQ Design for Sorento Quote
xurf4xs Geplaatst 2 Januari, 2007 Topic Starter Geplaatst 2 Januari, 2007 06/12/2006 In Nederland zijn winterbanden nog niet verplicht. Maar, omdat het er naar uitziet dat ik de komende tijd veelvuldig in Duitsland werkzaam zal zijn, heb ik besloten om toch winterbanden te kopen. Deze zijn namelijk in Duitsland verplicht in winterse tijden (onder 7 graden celcius) Op aanraden van de Sorento-Shop zijn het MICHELIN 245/70R16 107T TL LATITUDE ALPINE HP geworden. Ik ben echt verbluft. Het lijkt wel of de auto op het asfalt kleeft. Ook zijn hobbels of oneffenheden in het wegdek nauwelijks voelbaar. Of deze banden ook beter remmen bij lagere temperaturen of bij sneeuw, kan ik nog niet zeggen. Quote
xurf4xs Geplaatst 2 Januari, 2007 Topic Starter Geplaatst 2 Januari, 2007 16/12/2006 Vandaag ben ik naar Limburg (Duitsland) gereden voor de inbouw van een 4x4 Lock schakelaar. Uiteraard ben ik niet alleen voor de schakelaar naar Duitsland gereden. Ook wilde ik weer mijn Forumsvrienden uit Duitsland weer zien. Het gaat hierbij om een eenvoudige schakelaar met grote gevolgen. Hier is de schakelaar ingebouwd. De schakelaar zorgt ervoor dat de Sorento (zowel in hoge als in lage gearing) een krachtverdeling krijgt van 50% op de vooras en 50% op de achteras. Normaliter zorgt de computer van de Sorento voor een optimale krachtverdeling, echter met deze schakelaar zet je dit direct op 50/50. Met name als je van een gladde berg afrijd, kan het voorkomen dat de computer bijvoorbeeld een krachtverdeling van 70% op de vooras en 30% op de achteras brengt. Dit houdt in dat de achteras meer afgeremd wordt dan de vooras, waardoor de achterzijde van de auto uitbreekt. Dit kan tot ongelukken leiden. Bij het inschakelen van de schakelaar wordt ook direct het 4x4 teken in het dashbord getoond. Het is uiteraard niet de bedoeling dat deze schakelaar gebruikt wordt op droog wegdek. Deze is alleen in het terrein of bij sneeuw en eis te gebruiken. Quote
xurf4xs Geplaatst 2 Januari, 2007 Topic Starter Geplaatst 2 Januari, 2007 20/12/2006 Vandaag heb ik een Parrot 3200 handfree systeem in de auto ingebouwd. Tot op heden heb ik telkens gebruik gemaakt van een bluetooth oortje voor het telefoneren, maar dit irriteerde me telkens in het oor. Een lid van het duitse Sorento Forum heeft me gewezen op het bestaan van de Parrot 3200. Op dit system kunnen tot 5 bluetooth apparaten worden aangesloten (Mobiele telefoons, PDA's enz). Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen: - Elektronica voor bluetooth connectie (blauw kastje) - Kleuren display - Standaard ISO kabel - Microfoon De inbouw kost circa 30 minuten (zonder gebruikt te hoeven maken van tangen, schroevendraaiers enzovoort). Als eerste dient de middenconsole geopend te worden. Open hiervoor de asbak en evt. de lade. Trek vervolgens de houten panelen naar buiten. Als het houten paneel los is, kan deze eenvoudig weggenomen worden. Als het paneel verwijderd is, ziet het er zo uit ! Verwijder de radio, zodat de Parrot 3200 ingebouwd kan worden (achter de radio gelegd kan worden). Vrijwel elke radio maakt gebruik van ISO stekers. De Parrot 3200 heeft ook ISO stekers die vrij eenvoudig tussen de standaard kabel geplaatst kunnen worden. ISO steker van de radio verwijderen en de ISO kabel van de Parrot 3200 er tussen zetten. Vervolgens de ISO kabel van de Parrot 3200 verbinden met de blauwe kast. Dan het kleuren display (en evt. microfoon) aan de blauwe kast monteren. De microfoon kan zowel direct op de blauwe kast gemonteerd worden, alsmede op het kleure display. Alles weer terugzetten in de middenconsole... en klaar is Kees ! Het resultaat na 30 minuten werk (inclusief foto's maken) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.