Jump to content

Rio 2003 slechte 'koude' start

MarcoV

Recommended Posts

Mijn Rio start slecht bij de eerste start van de dag.

Wat kan er aan de hand zijn? Hij is echt aan het twijfelen of hij zal lopen of afslaan. Ik moet hem eigenlijk een zetje met het gaspedaal meegeven om te zorgen dat hij hem doorpakt.

Kwaliteit benzine zat ik inderdaad ook aan te denken. Vraag ook even bij de locale dealer welke bougies ze gebruiken. Zou zomaar kunnen dat ze door het climaat wellicht andere bougies adviseren..?

Ja, ik zal beide items eens checken. Ik heb in het verleden ook wel eens problemen gehad met mijn Mercedes. Ik had in Wit-Rusland de tank volgegooid met benzine, maar die benzine vond hij niet zo lekker.

Ik moet wel zeggen dat de Rio hier de hele dag in de brandende zon staat. Misschien dat het daar ook door komt?

• 6 months later...
  • 1 year later...

Goede avond ik zal mij even voor stellen mijn naam is gerard ,ik heb sinds jan.2011 een nieuwe kia rio bij de dealer gekocht heeft het een maand of 4á 5 goed gestart

moest weleens 2 keer starten maar dan deed hij het gewoon heb vermeld bij een servies beurt ik moet maar eens een poosje shell of een andere beter merk benzine nemen heb ik gedaan, maar geen resultaat . zien de volgende 2 filmpjes

http://members.tele2...t_in_1_keer.ASF

http://members.tele2...t_in_2_keer.ASF

heb toen van elke start een filmpje gemaakt .

Ik heb toen een nieuwe antennen om het contact slot gehad zonder resultaat

een week later 4 nieuwe bougie kabel met 4 nieuwe bougies zonder resultaat

hier heb ik een hele tijd mee gerommeld maar ik werd het wel zat, Weer bij de garage geweest

en heb die allemaal laten zien .

Toen is KIA nederland geweest , ik moet even wachten en niet zo vlug starten moet de computer even bedenk tijd geven .

met het volgende resultaat zie filmpje

http://members.tele2...n_op_advies.ASF

Ik heb een keer gestart en moest de sleutel 27 sec. vast houden voor dat de motor op eigen benen liep

ben weer bij de garage geweest en die zei dat moet je maar niet meer doen dat is niet goed voor de startmotor

dus maar weer in 2 keer starten ( hij doet het ook wel eens goed)

de garage heeft nu de filmpjes door gestuurd naar kia nederland

wacht nu op uitslag, als nieuwe berichten hoor dan horen jullie dat ook

M.V.G. Gerard

garage

3-10-2012 Wordt nieuwe benzine pomp besteld

10-10-2012 Pomp in binnen

12-10-2012 pomp gemonteerd

12-10-2012 na 3 keer starten probleem nog aanwezig ik ga weer terug

15-10-2012 de garage garage gaat weer kia nederland melden