der Rudi Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Omdat ik vlakbij Duitse snelwegen woon heb ik vanmiddag eens gecontroleerd of de topsnelheid klopt ............. Niet dat dat ontzettend belangrijk is maar tegelijkertijd wilde ik eens ervaren hoe dan het weggedrag zou zijn. Ik heb een 2.0 automaat benzine uitvoering; volgens de specificaties moet hij 182 halen. De teller gaf na een betrekkelijk kort stuk plankgas (misschien 1,5 - 2 kilometer) 190/191 aan; wellicht als ik een stukje verder op die snelheid had kunnen rijden had ik misschien nog 1 of 2 kilometer harder gereden. Mijn Tomtom, een GO 1000 Live (da's het nieuwste type met snelle GPSfix, dus met goede snelheidsmeting), gaf toen een snelheid van 184 aan; dus al met al klopt het wel. En het weggedrag was prima op dat moment: heel stabiel, koersvast, keurig rechtdoor; ook vervolgens bij het aanremmen. Ik heb maar niet naar het verbruik gekeken ............... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts