Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Help bandenspanning band klapt zo wat

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een vet probleem en ik ben in Assen en moet naar huis.

Mijn rechter voorband zegt dat hij 1.2 bar heeft en de banden luchtpomp bij de bp en bij de esso blijven maar blazen maar hij komt niet verder dan die 1.2/1.3. De band oogt veel voller dan de 2.6 bar van mijn ander banden.

Ik krijg hem niet meer normaal... En nu kan ik rijden wat moet ik doen?

De band deukt minimaal in en heb hem al iets leeg laten lopen.

Help iemand??

Geplaatst

200 km verder

Eng!! Ik denk dat ik gewoon moet rijden... Volgens kia heb ik net mee gebeld kan het. De banden van de venga kunnen wel 7 bar max aan tot ze echt knallen ofzo... Vaag lijkt me Maarja....

Uhh misschien toch maar voor de zekerheid?

Geplaatst

Kia heeft daar gelijk in. Bij mijn proceed staat op de banden geschreven dat er maximaal 69psi in mag, dat is 4,8 bar zon beetje..

En daar zit nog wel weer een veiligheids marge op.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Het is opgelost!

Zit nu overal 2.7 bar in... gekke was dat na het aantal km rijden hij ineens weer in orde blijkt te zijn. Misschien dikke pech en tot twee keer toe een pomp gehad waarbij het niet klopte?

In ieder geval bedankt voor de reacties! :)

Geplaatst

Jij hebt de banden flink opgepompt....!:shock:

Jij hebt toch 15 inch banden?

Geplaatst (aangepast)
Jij hebt de banden flink opgepompt....!:shock:

Jij hebt toch 15 inch banden?

16inch :P

[edit] je laat mij twijfelen... ja ik heb de originele velgen hoor duurste versie dus 16 inch.. ;)

Ik heb het altijd op 2,5 ik kreeg de tip volgens mij van een andere venga rijder hier.. en het rijdt toch echt iets fijner... vind ik zelf maar is persoonlijk en het scheelt toch wel iets in brandstofgebruik.

[edit 2] het was je maat :P Bigwade: http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=35850&postcount=7

en natuurlijk jantje: http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=35815&postcount=5

attachment.php?attachmentid=1489&d=1274045181

attachment.php?attachmentid=1490&d=1274045181

weet je het weer? ;):P

aangepast door Chrones
Geplaatst

Oh ja, klopt ook. Jij hebt destijds de 16 inch velgen als extra aangeschaft.

Dan is 2.5 Bar zeker een hele mooi waarde! Teveel komt het rijgedrag ook niet ten goede.

Geplaatst
Oh ja, klopt ook. Jij hebt destijds de 16 inch velgen als extra aangeschaft.

Dan is 2.5 Bar zeker een hele mooi waarde! Teveel komt het rijgedrag ook niet ten goede.

Oh, ik had 2,7 neergezet inderdaad... er zit gewoon 2.5 in hoor... ik bedoelde dat die voorband met 2.7 gevuld was... (heb ik blijkbaar nooit getypt) stupide onduidelijk weer van mijn kant :D

[edit] wist je trouwens dat ik die velgen voor 700 euro gehad heb inclusief band.

Geplaatst
Gelukkig... :P ik heb trouwens echt veel gehad aan je problemen lijstje.. thanks daarvoor!

Dat is fijn om te lezen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...