cycloon60 Geplaatst 5 November, 2010 Geplaatst 5 November, 2010 Kan iemand uitleggen hoe de hill hold werkt op de nieuwe sportage. Moet je hier iets voor doen of doet die dit automatisch? Quote
Gast asterix Geplaatst 5 November, 2010 Geplaatst 5 November, 2010 Ik heb het toevallig vanmiddag uitgeprobeerd in een lokale parkeergarage met mijn Sportage automaat. Gaat helemaal automatisch. Ik zette de Sportage stil, op een steile helling omhoog, door te remmen. Toen ik mijn voet van de rem afhaalde rolde de Sportage niet direct naar achteren, maar pas na enkele seconden. Tijd zat om je voet van de rem naar het gas te bewegen en rustig gas te geven. Ik had dit nog nooit eerder in mijn vorige automaten ervaren, maar ik vond het wel praktisch zo vanmiddag. Grappige functie. Nou de downhill assist nog uitproberen maar daar heb je volgens mij een wat langere "downhill" voor nodig. Marcel Quote
cycloon60 Geplaatst 5 November, 2010 Topic Starter Geplaatst 5 November, 2010 Naar de downhill was ik ook wel nieuwsgierig hoe dat gaat en werkt dat ook met een aanhanger? Quote
KiaZeker Geplaatst 5 November, 2010 Geplaatst 5 November, 2010 Ik heb het toevallig vanmiddag uitgeprobeerd in een lokale parkeergarage met mijn Sportage automaat. Bij een automaat ga je bij een helling nog vaak vanzelf omhoog. Dus voor het terugrollen is dit niet nodig. Maar wel handig dat je je voet niet op de rem hoeft te houden als het het tegen een ander effect dan waar het voor bedoeld is. Quote
der Rudi Geplaatst 6 November, 2010 Geplaatst 6 November, 2010 Naar de downhill was ik ook wel nieuwsgierig hoe dat gaat en werkt dat ook met een aanhanger? Ik moet zeggen dat je er in de praktijk niet veel aan zult hebben. Ik rij een automaat en heb ook een caravan. Laatst reden we ergens op een camping met een steil stukje erin; tja en dan gaat hij met 35km p/u (want dat is de grens) toch net te hard. Dus moest ik toch gewoon bijremmen. En voor de gewone weg is 35 km p/u te langzaam. Quote
cycloon60 Geplaatst 8 November, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 November, 2010 Gaat die dan nog zo snel ????? Ik dacht dat het veel langzamer zou gaan. Maar hoe gaat de hill hold met een caravan? Quote
Gast asterix Geplaatst 8 November, 2010 Geplaatst 8 November, 2010 Ik heb van het weekend die downhill assist geprobeerd. Werkt ook prima. Gewoon in een parkeergarage de (lange) helling naar beneden. Met de downhill assist aan kruipt de Sportage met zo'n 10km/h naar beneden, continue een beetje remmend. Ook best wel weer handig maar zal het niet heel veel gebruiken denk ik zo. Marcel Quote
der Rudi Geplaatst 8 November, 2010 Geplaatst 8 November, 2010 Ik heb van het weekend die downhill assist geprobeerd. Werkt ook prima. Gewoon in een parkeergarage de (lange) helling naar beneden. Met de downhill assist aan kruipt de Sportage met zo'n 10km/h naar beneden, continue een beetje remmend. Ook best wel weer handig maar zal het niet heel veel gebruiken denk ik zo.Marcel Marcel: je zult best gelijk hebben maar bij mij was het 35 km/p/u; ik reed toen met een caravan maar dat zou niets mogen uitmaken. Zal het over een tijdje op een geschikte plek nog eens proberen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.