Smart Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 (edited) Reactie Director After Sales Kia NL n.a.v. storingen/problemen cruise control Sorento: Sorento cruise control: Er is een aantal Sorento rijders die ervaren dat zo nu en dan (‘eens per 5-10 keer’) de cruise control niet inschakelt. Dit is KMNL bekend en we hebben er melding van gemaakt bij de fabrikant die e.e.a. aan het uitzoeken is. De storing is ook door onze technici gereproduceerd bij die auto’s waar de melding van bekend was. Herstarten van de auto herstelt de storing. Wat we veel vaker tegenkomen is dat berijders vergeten eerst de rem te bedienen. Pas daarna werkt de cruise control. Dat is overigens bij de meeste modellen het geval. Alvorens de cruise control inschakelt wil de computer zeker stellen dat de remlichtschakelaar correct functioneert. Daar kun je je wel iets bij voorstellen. Wat vaak gebeurt is dat men op de snelweg rijdt, de motor uitzet, gaat tanken, wegrijdt en dan bij 100-120 probeert de cruise control aan te zetten. Maar die werkt dan niet. De rem kort aantippen en de cruise control werkt wel. Geplaatst door: bigwade ger.w. Alex VB Smart Edited November 12, 2010 by Smart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opa Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Reactie Director After Sales Kia NL n.a.v. storingen/problemen cruise control Sorento: Sorento cruise control: ...... Wat we veel vaker tegenkomen is dat berijders vergeten eerst de rem te bedienen. Pas daarna werkt de cruise control. Dat is overigens bij de meeste modellen het geval. Alvorens de cruise control inschakelt wil de computer zeker stellen dat de remlichtschakelaar correct functioneert. Daar kun je je wel iets bij voorstellen. Wat vaak gebeurt is dat men op de snelweg rijdt, de motor uitzet, gaat tanken, wegrijdt en dan bij 100-120 probeert de cruise control aan te zetten. Maar die werkt dan niet. De rem kort aantippen en de cruise control werkt wel. Geplaatst door: bigwade ger.w. Alex VB Smart [/color][/font] Misschien kunnen jullie Kia Nederland vragen om dit fenomeen (remcheck van de cruise control) in de instructieboekjes op te nemen. Drie jaar geleden kwam mijn dealer er bij mijn Ceed pas, na meer dan een half jaar en nodeloze vervanging van allerlei onderdelen, achter dat dit de oorzaak van de "falende" Cruise Control was. Tot mijn verbazing zag ik dat in de Sportage III handleiding hier nog steeds niets over vermeld staat (althans ik kon het niet vinden). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts