Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Software update motormanagement??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De 15.000 km beurt

Mijn Venga 1.4 benzine, is afgelopen vrijdag voor de 15000 km beurt geweest. Helaas was het me weer niet gegund om in een keer een goede pits stop te krijgen. De volgende morgen het motorolieniveau even zelf gecontroleerd in de garage (vlakke vloer) en.... jawel, een cm boven het bovenste pijl. Gelijk maar weer terug en het werd meteen keurig opgelost. Dat moet ik wel zeggen, mijn dealer pakt 't wel goed op. Zelfs nog een aardigheidje van 'm gehad.

Motormanagement update?

Ondertussen wat meer met de auto gereden. Hierbij valt me iets op. De auto reageert anders op het gasgeven dan voorheen. Ook lijkt de auto minder zuinig te rijden dan voor de beurt.

Er is met geen woord over gerept bij de beurt, maar het lijkt wel alsof er een update in de software van het motormanagement is doorgevoerd.

Zijn er dealers onder ons die hier iets over kunnen zeggen? Hebben anderen ook iets gemerkt van een ander motorgedrag na een beurt?

'k Zal maandag eens bellen met m'n eigen dealer en maandag ook van een gewone woonwerk rit het gebruik checken om te kijken of het gebruik echt anders is. Misschien zit het wel tussen mijn oren of in mijn rechter voet....:-D

Geplaatst

Vorige week naar voor mijn 1e beurt (op 20.000km) geweest en nadien ook gekeken en jawel die staat ook boven het maximum (+-8mm). Ik twijfel nog om er voor te bellen. Kan het echt zo veel kwaad dan?

Geplaatst

Volmondig JA! Een teveel aan olie kan gevolgen hebben voor de motor. Wat t

Geplaatst

BTW! Venga OK, waarom ben jij gegaan voor de 15.000 kilometer beurt, terwijl je pas n

Geplaatst
Mijn dealer had ook wel even wat kunnen zeggen trouwens....

Wij gingen vroeger altijd voor de winter voor de grote beurt, of het nou wel of geen tijd was. Auto was buiten de garantie, hoefde dus niet 1x per jaar, maar ik wachtte niet op de juiste hoeveelheid km's.

Geplaatst
Wij gingen vroeger altijd voor de winter voor de grote beurt, of het nou wel of geen tijd was. Auto was buiten de garantie, hoefde dus niet 1x per jaar, maar ik wachtte niet op de juiste hoeveelheid km's.

Ja maar met de terreur van de garantie (al dan niet) zit je vast aan intervallen.

Zelf deed ik het ook anders, haha!

http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=17683&postcount=15

Geplaatst

...Ook lijkt de auto minder zuinig te rijden dan voor de beurt.

....maandag ook van een gewone woonwerk rit het gebruik checken om te kijken of het gebruik echt anders is. Misschien zit het wel tussen mijn oren of in mijn rechter voet....:-D

Vandaag m'n gewone woon-werkverkeerritje gemaakt. Over 38 km, waarvan 20km snelweg, volgens de boordcomputer (gereset bij start, zowel heen als terug):

Heen: 5.8 l/100km (wind tegen)

Terug: 5,3 l/100km (wind mee en een beetje geluk gehad bij de stoplichten...)

De heen waarde komt overeen met waarde van voor de beurt. Terug is een absoluut record voor me. Moet wel eerlijk zeggen dat ik er de laatste km's wel een beetje op gereden heb...

Kortom qua verbruik dus geen verschil. Misschien zelfs wel beter...

Groet,

Peter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...