Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben je daar blij mee of ga je ervan huilen?

Geplaatst

Je uitschieters zijn duidelijk de E40 richting Keulen (Kuelle) of verder Duitsland in..;)

Het zal niet van de stadsautobaan zijn bij Heerlen, want daar hebben ze in die periode nieuw asfalt gedropt.

Geplaatst
Ben je daar blij mee of ga je ervan huilen?

Op dit moment ben ik er nog een beetje :-( van...

Maar het verbruik was wel zo'n beetje voorspeld door de dealer hoor... eerlijk is eerlijk!

Bij dat is het de benzine uitvoering... mischien dat we beter voor de diesel hadden kunnen kiezen.

Echter onze keuze werd ook bepaald door de "directe" beschikbaarheid, dus zo :-( hoef ik niet te zijn... "elk nadeel heb z'n voordeel" of zoiets :mrgreen:

Geplaatst
Je uitschieters zijn duidelijk de E40 richting Keulen (Kuelle) of verder Duitsland in..;)

Het zal niet van de stadsautobaan zijn bij Heerlen, want daar hebben ze in die periode nieuw asfalt gedropt.

:mrgreen: ja die reactie had ik verwacht... :-P maar ben niet in duitsland geweest, helaas!

Bovendien bied NL meer dan voldoende mogelijkheden... bij ca.120(+) zie je de meter "met het blote oog" al gewoon zakken.

Echt aerodynamisch is ie zowieso niet... hadden we het model maar niet zo mooi moeten vinden.

Geplaatst
:mrgreen: ja die reactie had ik verwacht... :-P maar ben niet in duitsland geweest, helaas!

Bovendien bied NL meer dan voldoende mogelijkheden... bij ca.120(+) zie je de meter "met het blote oog" al gewoon zakken.

Echt aerodynamisch is ie zowieso niet... hadden we het model maar niet zo mooi moeten vinden.

Zo denk ik er ook over.

We vinden de Soul een hele mooi auto, wel met de stroomlijn van een rijdend flatgebouw, dus echt zuinig zal zo'n auto nooit zijn.

Maar het rijdt fantastisch, dan maar wat vaker Shell sponseren.

Geplaatst

Tja, echt zuinig niet. Gemiddeld tussen 1:13 en 1: 16, daar moet ik het ook mee doen. Met de cw van een pak melk rijd je niet echt zuinig. Maar, wel exclusief. Als je al een SOUL tegenkomt, wordt er vaak gezwaaid, ook leuk, lid van een apart clubje auto rijders...

:cool:

Geplaatst

dat viel mij ook al op, ik had een 1.6 kia soul mee als vervangende auto, je zag inderdaad bijna letterlijk de tankmeter zakken op de snelweg!

• 3 weken later...
Geplaatst
dat viel mij ook al op, ik had een 1.6 kia soul mee als vervangende auto, je zag inderdaad bijna letterlijk de tankmeter zakken op de snelweg!

Deze verloopt inderdaad niet echt lineair.

De laatste keer was het verbruik 6,1 liter per 100km.

• 4 weken later...
Geplaatst

Na 1 jaar staat mijn verbruik netjes op 1:16 (of 6,29l/100km) en daar ben ik best tevreden mee.

Deze ochtend de eerste servicebeurt voor 249,18 euro en ook dat valt behoorlijk mee.

In het algemeen ben ik best tevreden over de Kia Soul 1.6 crdi

Geplaatst

Er is een duidelijk verschil te zien tussen de cvvt en de crdi...

Ga eens even een tabelletje opzetten met vergelijk tussen beide...

Wie weet wordt het volgende keer toch een diesel...

Geplaatst

Handig lijstje...

Alleen is de benzineprijs niet meer actueel. Volgens de prijzen op nu.nl en unitedconsumers is Euro 95 NU 1,645 en diesel 1,324. De verschillen worden dan iets groter..

Geplaatst (aangepast)

We willen weten wanneer het omslagpunt is bij de volgende gegevens:

literprijs benzine: 1,645

literprijs diesel: 1,324

verbruik benzine: 1 liter op 12,20 km

verbruik diesel: 1 liter op 16,00 km

wegenbelasting benzine: 468

wegenbelasting diesel: 1140

We willen dus weten wanneer de kosten gelijk zijn:

(x km * (1,645/12,20))+468 = (x km * (1,324/16,00))+1140

x km * (0,13484) = x km * (0,08275) + 672

x km * (0,13484 - 0,08275) = 672

x km = 672 / (0,13484 - 0,08275)

x km is ongeveer 12900 kilometer.

Omslagpunt bij deze gegevens is dus rond de 13000 km.

Dan moet je wel dit verbruik blijven halen, de prijs van de brandstoffen mag niet veranderen en de wegenbelasting moet gelijk blijven.

Zit er overigens geen verschil in de verzekering ivm verschil in aanschafwaarde ;)

PS. Klopt het een beetje meneer Chrones ?? Ben ik geslaagd ? Is alweer lang geleden dat ik zo met wiskunde bezig was ;)

aangepast door scorpioshuma
toevoeging
  • 2 weken later...
Geplaatst
Zit er overigens geen verschil in de verzekering ivm verschil in aanschafwaarde ;)

Dat zit er dik in... m.a.w. het omslagpunt licht naar verwachting bij nog wat meer km's per jaar...

• 4 maanden later...
Geplaatst

Op onze teller staat bijna 7000km en gemiddeld verbruik is 1:12 tot 1:14,5.

Snelweg, 80km weg en veel bebouwde kom.

Rij vlot door, dus ons verbruik vinden wij erg meevallen voor een Soul.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...