Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Dashboard reflectie in voorruit Venga

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even een vraag aan de Venga rijders,

De refelctie in de voorruit van het dashboard vind ik best hinderlijk ik moet er echt bewust doorheen kijken. Het maakt ook niet uit of er nu wel of geen zon op schijnt het is er altijd. behalve s' avonds als het echt donker is.

Zijn er meer die hier last van hebben en wat is er evt. tegen te doen?

Ik hoor het graag, gr Labwerf

Geplaatst

Ik heb hier met diverse auto's wel in meerdere of mindere mate last van gehad.

Enige dat echt kan helpen is een donkere handdoek of iets dergelijks erop leggen, zodat je er geen last meer van hebt.

Geplaatst

Ik heb er niet zoveel last van in mijn Venga. Kan het zijn dat je glanzend dashboardspray hebt gebruikt? Dit veroorzaakt vaak ook hele lastige dashboardreflecties in de voorruit.

Geplaatst
Ik heb er niet zoveel last van in mijn Venga. Kan het zijn dat je glanzend dashboardspray hebt gebruikt? Dit veroorzaakt vaak ook hele lastige dashboardreflecties in de voorruit.

Bedankt voor de weer snelle reactie,

Smart ik heb geen dashboardspray gebruikt.

Gr Labwerf

Geplaatst

Er is dacht ik ook cockpit spray die geen glans achterlaat. Misschien kun je dit gebruiken. Wellicht helpt het nog een beetje.

Groet,

Peter

Geplaatst

Als ik je foto's hier zo zie

http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=36632&postcount=11

heb je een wat lichter interieur.

Daar helpt geen spray tegen.

Je moet eens goed kijken wat er nou precies spiegelt, volgens mij is dat vooral de rand vanaf je klokkenwinkel tot aan het raam.

Leg daar eens wat zwarte kartonnetjes neer om te kijken of de reflectie weg is of minder is.

Als dat zo is kun je overwegen de strook het dichtst bij het raam te laten bekleden met zwart vilt oid.

Suc6

Geplaatst

Dat is een vertekend beeld bigwade en wordt veroorzaakt door de zoninval. Het interieur en het dashboard is in matzwart uitgevoerd, net zoals mijn autointerieur.

Geplaatst (aangepast)
Dat is een vertekend beeld bigwade en wordt veroorzaakt door de zoninval. Het interieur en het dashboard is in matzwart uitgevoerd, net zoals mijn autointerieur.

Nee, labwerf heeft de lichte kleurstelling.

Dashboard is in 2 kleuren leverbaar!!

op deze foto zie je duidelijk de roosters zitten

De roosters zijn donkerder als de rest van het dashboard, die knallen er in het raam er helemaal uit.

(foto krijg ik niet kleiner sorry!, wie kan het even aanpassen?)

Weggehaald ivm grootte

het weerkaatsen heeft volgens mij met de lichte kleurstelling te maken

aangepast door Venga1
Geplaatst

Dat klopt en als je nou dat eerste stukje donker kunt maken ben je vanwege kromming van de ruit al een heel end denk ik.

Geplaatst

Sorry, jij/jullie hebben gelijk, ik heb niet goed gekeken!:oops:

Dan is dat in ieder geval het verschil. Ik heb zelf namelijk

geen problemen met reflectie.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Heel hartelijk dank voor jullie reactie en meedenken, ik heb inderdaad de lichtere interieur (Bruin) ik zal eerdaags eens het dashboard afdekken met iets mats en donkerders kijken of dit inderdaad scheelt. Als dat zo is dan is de kleur de schuldige maar wat dan? kan het moeilijk mat zwart spuiten.

Ik ga eerst eens het een en ander afdekken en kijken wat er dan te zien is. ik meld mijn reactie nog wel.

Gr Labwerf

Geplaatst (aangepast)

Malletje maken en een stukje zwart stof op die maat evt met klittenband.

Probeer het eerst maar uit tot waar je moet afdonkeren.

Om je een idee te geven wat ik bedoel:

4438818785_fe9f78231c.jpg

Ik heb net zo'n auto gehad en zonder dat zwarte deel was er niet door de voorruit te kijken.

Zat er overigens standaard in.

Bij jou zal het een smallere band kunnen zijn.

aangepast door bigwade
plaatje
Geplaatst

In NL is de Venga X-ecutive uitvoering leverbaar in zwart of met beige (bruin) halflederen bekleding. Het dashboard en andere kunststof bekledingsdelen zijn dan ook in het zwart of beige. Is een standaard levering voor de Venga.

Geplaatst (aangepast)

Ik wil hier eens de overweging neerleggen dat de spiegeling niet door het dashbord komt maar door de ruit.

Als jezelf voor een spiegel staat, kun je aan hebben wat je wil, de spiegel reflekteert dit.

Zo ook met de voorruit. Als je die enigszins mat zou kunnen spuiten was het ook gedaan met de spiegeling.

B.v. als een fotograaf b.v. brillen of kerstballen fotografeert spuit hij daar een matte spray op.

Dat kan toch ook met die ruit...:)

O, ja, en wil iemand, die toegang heeft als beheerder tot deze site, die grote foto van Venga1 wat verkleinen, nu lopen alle teksten rechts uit beeld.

aangepast door KiaVenga12
Geplaatst

O, ja, en wil iemand, die toegang heeft als beheerder tot deze site, die grote foto van Venga1 wat verkleinen, nu lopen alle teksten rechts uit beeld.

ik vond het zelf ook vervelend, foto is weggehaald.

Is nog wel terug te vinden in het album

Geplaatst

Zo ook met de voorruit. Als je die enigszins mat zou kunnen spuiten was het ook gedaan met de spiegeling.

B.v. als een fotograaf b.v. brillen of kerstballen fotografeert spuit hij daar een matte spray op.

Dat kan toch ook met die ruit...:)

Toevallig ben ik fotograaf en kerstballen en brillen worden beslist niet mat gespoten want dat ziet er niet uit.

Nee, er wordt door middel van kartonnetjes en reflectie schermen voor een mooie belichting gezorgd.

Nogmaals, het is het dashboard wat reflecteert in de ruit en dan met name het eerste deel, zie plaatje Transsport.

Een mat gespoten ruit geeft trouwens weer andere problemen, je kunt er niet doorheen kijken en dat lijkt me voor een voorruit niet zo handig.

Geplaatst (aangepast)

http://webwinkel.hetbeeldgebouw.nl/category/187-foto-studio-effecten-condor.aspx

Ik weet dat omdat we jaren met het bureau waar ik werkte kerstsfeerfoto's en productfoto's maakte voor o.a. Intratuin.

Mat is in dit geval wel doorzichtig.

Maar van mij hoeft het echt niet hoor. Laat iedereen het maar oplossen op zijn manier want elke manier met resultaat is immers goed. De voorruit eruit is ook nog een optie :P

aangepast door KiaVenga12
Geplaatst
http://webwinkel.hetbeeldgebouw.nl/category/187-foto-studio-effecten-condor.aspx

Ik weet dat omdat we jaren met het bureau waar ik werkte kerstsfeerfoto's en productfoto's maakte voor o.a. Intratuin.

Heb je erbij gestaan en het toch niet begrepen :wink:

Die mattspray is een soort waslaag.

Never, never, never, nooit gebruiken voor andere doeleinden dan fotografie/film.

Het is een vieze kliederzooi......

Geplaatst

Hallo allemaal hier ben ik weer,

Ik heb met een zwartestof het dashboard afgedekt en de refelctie is zo goed als verdwenen. Tevens heb ik een wittestof geprobeerd, dan kun je bijna niet meer door de voorruit kijken. (porbeer zelf maar eens)

Conclusie: de kleur bruin van het dashboard is de schuldige

Maar wat nu? met een lapstof op het dashboard gaan rijden, dacht het niet. :-(:-(:-(:-(:-(

Gr. Labwerf

Geplaatst
Hallo allemaal hier ben ik weer,

Ik heb met een zwartestof het dashboard afgedekt en de refelctie is zo goed als verdwenen. Tevens heb ik een wittestof geprobeerd, dan kun je bijna niet meer door de voorruit kijken. (porbeer zelf maar eens)

Conclusie: de kleur bruin van het dashboard is de schuldige

Maar wat nu? met een lapstof op het dashboard gaan rijden, dacht het niet. :-(:-(:-(:-(:-(

Gr. Labwerf

Nee, leg dit probleem voor aan je dealer en KIA nederland!

Ik zou dit niet accepteren.

Maar aan de andere kant is het wel logisch dat een lichte kleur mee in je voorruit relecteerd.

Geplaatst

Gr. Labwerf

Heb je ook gekeken hoe GROOT de lap zou moeten zijn ?

Volgens mij is het alleen de eerste strook vanaf het raam.

Oplossing 2 is een polaroidbril opzetten, ben je het ook kwijt.

Geplaatst

Beste Bigwade,

Het hele dashboard is in de voorruit zichtbaar maar het voorste gedeelte is inderdaad het ergste.

Een Polaroidbril op sterkte, ik weet niet of die bestaat. ( Grapje :lol:)

Gr Labwerf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...