Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

zomerbanden 215/70/R16 H

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Welke zomerbanden zijn het beste in de maat 215/70/R16 H

brigestone dueler h/t 687

brigestone dueler a/t 694

pirelli scorpion str

michelin latitude cross 100t

goodyear wrangler at/sa (4-rib) 100t

michelin latitude tour hp

goodyear wrangler hp

goodyear wrangler hp allweather

continental crosscontact lx

vredestein Wintrac 4 xtreme: High performance SUV

Of heeft iemand nog iemand goede ervaringen met 4-Seizoenen banden.

aangepast door hwijers
Geplaatst

De meeste heb ik geen ervaring mee, maar de bridgestone dueller vind ik niet best in de regen, weinig grip

Geplaatst (aangepast)

Ik ben helemaal tevreden over de Hankooks die er standaard onder liggen; en ik heb er nu winterbanden op zitten; ben vergeten welk merk; ook prima.

En als ik lees dat er nu problemen met de stuurbekrachtiging zijn dan denk ik dat dat probleem vele malen berlangrijker is en in de praktijk ook daadwerkelijk merkbaar is voor de gemiddelde automobilist dan het merk banden dat onder de auto ligt.

De meesten van ons zijn immers geen ervaren testrijders die de auto op de limiet rijden want in zo'n situatie zijn de verschillen ook echt merkbaar en weten zo'n rijders hoe ermee om te gaan. De meesten van ons komen niet verder dan: 'ze maken weinig rijgeluid' of 'ze zijn slijtvast' .............

Maar er zullen ongetwijfeld automobilisten zijn die de verschillen wel duidelijk ervaren en bijvoorbeeld het verschil merken of er lichtmetalen velgen onder zitten of gewoon stalen velgen. Want dat verschil in gewicht zal voor automobilisten die de nodige rijvaardigheidstrainingen en slipcursussen gevolgd hebben ongetwijfeld merkbaar zijn.

Maar ondanks dat ik een ervaren automobilist ben ik bang dat ik dat verschil daadwerkelijk pas ga merken als ik in een situatie terecht ben gekomen waar ik niet blij mee zal zijn en ik zonder rijvaardigheidstraining of slipcursus ik nauwelijks raad mee weet.

Misschien een tip: kijk eens op onderstaande site; hier staan testuitslagen van honderden zomerbanden. Je kunt ook de tests lezen van winterbanden. Vaak zijn er per band 2 of meer testverslagen aan gelinkt.

http://www.testberichte.de/testsieger/level3_reifen_und_felgen_sommerreifen_441.html

Ik hoop hier niemand mee beledigd te hebben, want dat is de bedoeling absoluut niet. Want automobilisten die het verschil in de normale dagelijkse praktijk w

aangepast door der Rudi
Geplaatst

Heb net Goodyear Wrangler hp eronder,is een 4 seizoenenband , in winterse omstandig heden grip genoeg, geldt in Duitsland voor de wet als winterband, maakt niet meer geluid als mijn zomerbanden, red. grof profiel, dus ook in zand modder wel meer grip als met z banden, handig met caravan.

In de maat 235/60R16 voor nog geen 550 eur klaar.

05 08 2012 Edit; na ong 15000 km beginnen de banden te zingen, en nu nog 3 mm te gaan, maken ze flink wat lawaai, en gaan wat

"cuppen" ,volgend voorjaar gaan ze eraf en er komen zeker geen Wrangelers meer op van wege de herrie .

Geplaatst

Ik raad iedereen aan altijd de kiezen voor 1 van deze merken: Pirelli, Dunlop, Continental, Michelin en Bridgestone.

Waarbij Pirelli en Dunlop er voor mij met kop en schouders boven uit steken qua prijs, veiligheid, zuinigheid en geluid.

Je kan ook eens kijken op www.kiesdenieuweband.nl Hier staan banden die voldoen aan de nieuwste eisen die gesteld gaan woorden in de EU.

Geplaatst

Als het goed is in 2011 ergens....................

Och, deze winter bevestigd weer dat de millieu mensen het nog voor eventjes verkeerd hebben mbt de "global" warming. Op dit moment is het een global cooling..

Geplaatst

De vraag is eigenlijk, om het zwabbergedrag van de sportage/ix35 tegen te gaan.

Moet je dan een band hebben met stijve/versterkte wangen.

Zou zo'n “goodyear wrangler at/sa” of “goodyear wrangler hp allweather” dan iets zijn.

Of moet je dan een echt off-road band hebben voor de stevigheid?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...