Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik ben Kia Sportage rijder vanaf 2005 nieuw model en het viel mij op, dat als je de achter deuren opent er water druppels op de grond vallen.

Nu blijkt zich water achter de rubbers te verzamelen en ook zit er water in de rubbers.

Ook bij de voordeuren zit water.

Als je onder aan de deur op de rubbers drukt komt er water uit de ontluchtings gaatjes.

Ik moet tzt naar de dealer voor de lak controlle en ga dit zeker even melden.

Mischien zijn er ook anderen in deze forum met de zelfde klacht ??

Verder viel mij op bij het wisselen van de voorlamp dat er nogal wat vuil zich verzamelt in de spatbord. Zoals stof en bladeren.

Anderen dit ook al opgevallen??

Groeten Gerrit,

Posted

Beste Gerrit,

Volgens mij is er niets aan de hand :)

Los van het feit dat het beetje water dat zich via de ramen toch nog naar binnen werkt, zijn de vier zij-panelen d.m.v een hoop klipjes aan de portieren bevestigd.

De binnenzijde van deze panelen zijn gedeeltelijk voorzien van afsluitrubber maar 100% is het nooit.

In de portieren zitten dus een hoop gaten om deze klipjes vast te kunnen zetten.

En je weet het: water komt overal :!:

Ludo

Posted

De Kia rubbers zijn niet van topkwaliteit in elk geval.

Bij onze Rio scheurde ze al na een maand of drie. Ze zijn toen vervangen, maar nu al weer gescheurt. Maar ach, ze lekken niet dus het is wel goed zo.