ger.w. Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Las vanmorgen een artikel over Bclean2 een innovatief systeem om auto's te (laten) wassen zonder water. Zijn genomineerd voor de Gouden Kans 2010 (meest innovatieve ondernemer). Een leuk systeem (zeker voor de zakelijke rijder) waarbij gereinigd wordt zonder water,maar met speciale Australische was wordt gewerkt. E.e.a. staat in de volgende brochure: http://www.bclean2.com/pdf/factsheet-bclean2.pdf De speciale was schijnt ook beschikbaar te komen voor de consument (te bestellen via internet) De waterbesparing is natuurlijk giga, alhoewel het water is de wasstraat volgens mij wordt gerecycled. Mag ik de mening eens horen, met name van onze was- en poetsdeskundigen ? AlexVB ?? Quote
KiaVenga12 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Als dat allemaal waar is, lijkt het me een geweldig systeem. Als er een proefflacon beschikbaar komt, of ze rijden even langs bij me met hun cleanteam ben ik tot een proberen bereid. Quote
jos16 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Eigenlijk heeft meguiars ook al zoiets. Bij een niet te smerige auto, je lak inspuiten met detailer en afnemen met een microvezeldoek. Maar dit soort systemen kunnen volgens mij nooit goed werken als je auto erg smerig is. In naden en kieren blijft dan vuil zitten. Maar we zullen zien, blijft interessant om te volgen. Quote
ger.w. Geplaatst 11 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 11 Januari, 2011 Eigenlijk heeft meguiars ook al zoiets.Bij een niet te smerige auto, je lak inspuiten met detailer en afnemen met een microvezeldoek. Maar dit soort systemen kunnen volgens mij nooit goed werken als je auto erg smerig is. In naden en kieren blijft dan vuil zitten. Maar we zullen zien, blijft interessant om te volgen. oooo. Wist ik niet. Ben maar een eenvoudige "als de auto vuil is: dan de wasstraat" gebruiker Daarom is het prettig als de deskundigen zich even roeren. Quote
Remko .me Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Bij vuil is het belangrijk om dit er eerst af te spoelen. Het wassen zonder water met alleen een detailer kan maar pas op voor krassen vanweg vuil wa op je auto ligt. Ik ben niet voor deze methodes, ga maar door een borstelvrije wasstraat Ger, beter dan je auto schoon laten maken door dit soort bedrijven. Of neem zelf de moeite - je kunt een auto wassen in 30 minuten. Quote
Venga1 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 je kunt een auto wassen in 30 minuten. Wanneer kom je dit laten zien? Mijn auto is erg vuil nu, je bent van harte welkom. Koffie staat klaar. Ik haal dat echt niet. Quote
Remko .me Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Wanneer kom je dit laten zien?Mijn auto is erg vuil nu, je bent van harte welkom. Koffie staat klaar. Ik haal dat echt niet. Doen we het tegelijk... je wilt mijn auto nu echt niet zien.. van buiten niet maar van binnen ga je huilen zo vies jou ook? Ik bedoel de buitenkant he.. We moeten echt een keer een workshop van Alex krijgen - hij kan het zeker te weten ( de basis ) in 30 minuten. Quote
Venga1 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 van buiten niet maar van binnen ga je huilen zo vies jou ook? Ik ga hier niet teveel op reageren, maar ik denk dat mijn auto van binnen er beter uitziet als die van jou Quote
Remko .me Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Emmertje, trapje, sponsje, zeempje heeft dan ook wel z'n charmes:razz: Hoe lang ben je haha? Quote
Gast Angelique Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Hoe lang ben je haha? Niet eens lang genoeg om de vooruit schoon te maken (als je maar bij de pedalen kan....toch?) Quote
Alex VB Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Ik ben bekend met dit systeem.. Meguiar's heeft dit ook voor de Australische markt. [/url]Om de vraag van Ger te beantwoorden: Met de juiste accesoires en middelen is deze methode even effectief als de gewone wasmethode. Quote
KiaVenga12 Geplaatst 12 Januari, 2011 Geplaatst 12 Januari, 2011 Ik zie hier en daar ook een Spray and wipe van Poorboys. Is dat ook zoiets? Met welk soort doek doe je de 'Wipe'? Quote
antonief Geplaatst 12 Januari, 2011 Geplaatst 12 Januari, 2011 Ik ben bekend met dit systeem.. Meguiar's heeft dit ook voor de Australische markt.Om de vraag van Ger te beantwoorden: Met de juiste accesoires en middelen is deze methode even effectief als de gewone wasmethode. Ben ook een fan van Mequiar's en detailen maar dit zie ik me toch na deze winter niet doen, leuk voor een auto met stof in de zomer Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.