Gast Efraim Geplaatst 29 November, 2004 Geplaatst 29 November, 2004 Hallo allemaal, Net nieuw hier op het forum en gelijk een vraag. Mijn vriendin wil een nieuwe auto kopen, niet te duur lekker rijdend, voor stadsritjes etc. Na heel wat speuren is onze keuze verkleind naar twee auto's. De Ford Ka en de Kia Picanto. We vinden de keuze erg moeilijk en zijn daarom op zoek naar mensen die beide auto's in hun bezit hebben/hebben gehad. Kunnen jullie ons helpen met de keuze? Groetjes, Efraim & Els Quote
Tazteam Geplaatst 29 November, 2004 Geplaatst 29 November, 2004 Hallo kijk even hier: http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=29 Philip Quote
Gast Efraim Geplaatst 29 November, 2004 Geplaatst 29 November, 2004 hoi philip thanks voor de snelle reactie! die had ik inderdaad al gezien en hoopte stiekem op nog meer reacties / uitgebreidere uitleg die ons kan overtuigen Quote
Lowlander Geplaatst 30 November, 2004 Geplaatst 30 November, 2004 Hallo Efraim & Els, Wellicht een gekke vraag: heb je al een uitvoerige proefrit gemaakt? Niet even "3 keer om de kerk" maar echt de wegen welke je in het dagelijkse leven ook gaat rijden? En dan een uurtje of 2 rondcrossen? Ik ben er zeker van dat beide auto's 'voors en tegens' hebben, de definitie van "comfort" e.d. is natuurlijk heel persoonlijk. Wellicht is het handig om v??r een proefrit op te schrijven wat je ?cht verwacht van een auto en dit tijdens een rit te toetsen. Reacties van andere rijders geeft hun perceptie weer en je kunt je afvragen of dat aansluit op jullie wensen of verwachtingen. Quote
Gast Efraim Geplaatst 30 November, 2004 Geplaatst 30 November, 2004 Hoi Peter, De proefrit staat voor zaterdag op de planning! gevoel van comfort is inderdaad een zeer persoonlijk iets.. een proefrit van 2 uur?, is dat normaal? wij hebben nog nooit een nieuwe auto gekocht dus zijn niet zo bedreven in dit soort dingen Quote
Hans Bom Geplaatst 1 December, 2004 Geplaatst 1 December, 2004 Hallo Efraim en Els, Welkom op het forum, een proef rit van een uurtje of twee is heel normaal hoor, een stuk snelweg, een paar (hobbelige) binnendoor weggetjes, een stukje stad, even goed door de auto kruipen, motor etc, en je bent zo een paar uurtjes bezig. In iedergeval veel suc6 met jullie beslissing. Quote
Lowlander Geplaatst 2 December, 2004 Geplaatst 2 December, 2004 Hallo Efraim & Els, Zoals Hans al stelt is dat rij normaal. Je wilt de motor warm draaien, da's dan al de eerste 15 km en mogelijk wil je daar 'testen' waar je de auto normaliter gaat gebruiken. Om een goed gevoel met de auto te krijgen moet je wel wat langer rijden. Een dealer welke welke vertrouwen in zijn product heeft ?n begrijpt dat jullie serieus zoeken en twijfelen tussen de Picanto en de Ka zal het alleen maar toejuichen als hij jullie daarmee over de streep trekt. Succes en veel plezier: laat even weten wat uiteindelijk de keuze gaat worden. Quote
Anja Geplaatst 21 Februari, 2005 Geplaatst 21 Februari, 2005 ik heb mijn ka ingeruild voor een picanto, de picanto voelt ruimer en volwassener aan naar mijn idee, echter de ka reed zuiniger... veel rondrijden met de twee en wellicht tijdens je proefrit de kofferbak volladen, de ka heeft meer ruimte als je de banken niet neerklapt maar als je de picanto banken laat neerklappen..... Quote
Nesvadba Geplaatst 27 Juli, 2007 Geplaatst 27 Juli, 2007 Ik weet dat deze vraag al oud is maar je weet het maar nooit dat er anderen zijn die ook twijfelen. Ik heb pas 5 juli 2007 mijn nieuwe Picanto gekregen en mijn Ka ingeruild (3 Ka's in 7 jaar gereden, de laatste was een nieuwe) maar ik ben veel blijer met de Picanto dan ik ooit was met de Ka het is meer een auto en rijd perfect (goede wegligging) en zuiniger ook 1:16,5 en ik rij alleen van thuis naar het werk v.v. en af en toe naar nabij gelegen Nijmegen over de snelweg. Groetjes Yvonne Carpe Diem Quote
Rio-man Geplaatst 28 Juli, 2007 Geplaatst 28 Juli, 2007 Dat is dan natuurlijk hardstikke mooi! Zo weet je in ieder geval dat je geen miskoop begaan hebt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.