Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Ik ben net vers hier op dit forum en zag dat de MOD graag wat dagboeken wil zien.

Lijkt me hartstikke leuk, dus hier gaat ie dan.

31-11-2004

Zojuist ben ik op mijn werk gebeld door mijn vrouw, de dealer heeft gebeld!

Het geld stond op hun rekening dus vandaag mogen we onze "nieuwe" auto ophalen!

We hebben een Clarus 1.8 SLX uit 1997 gekocht.

Per toeval kwam ik deze auto tegen op internet.

Omdat ik net de dag ervoor in de Rio van mijn buurman had gereden was mijn vooroordeel over Kia 180 graden gedraaid en was ik meteen enthousiast.

De kilometerstand is 90.000 kilometer, dat is dus nog geen 13000 km per jaar!

Meteen ging het beruchte "oude mannetje die alleen maar boodschappen doet en de auto in de garage heeft staan" door mijn hoofd en met een beetje argwaan belde ik de desbetreffende dealer.

Een vriendelijke mannenstem met een zuidelijk accent nam de telefoon op.

Ik informeerde naar de auto en ja hoor, hij stond er nog!

De verkoper was meteen vol lof over de auto en we maakten een afspraak om te gaan kijken.

Woensdag 24-11-2004 was het zover, we togen vol goede moed naar het zuiden des lands, de afgedrukte route van de ANWB site trouw volgend.

We kwamen in volgens mij het kleinste dorpje van nederland bij een keurig groot gebouw, het bleek een Opel garage te zijn die "voor de lol" wat occasionnetjes verkocht.

Ik had me helemaal voorbereid op schreeuwerige reclameborden van financieringsmaatschappijen en een aalgladde verkoper in een te duur pak en teveel after shave, maar nee, een nette jonge man in een stofjas kwam ons vanuit de werkplaats tegemoet.

Mijn vrouw heeft ook bij zo'n soort garage gewerkt en wist meteen dat dit wel goed zat, hier hoefden we niet bang te zijn voor malafide praktijken.

"We komen voor de Kia", riep ik triomfantelijk naar de jongen.

Ah, dus jullie zijn de bofkonten uit Almere, riep hij terug.

De auto stond binnen omdat hij 'sochtends onder het ijs zat, en werd naar buiten gereden dooe ??n van de monteurs.

Een beetje verbaasd over de grootte van de auto liep ik erom heen.

Deze auto leek wel nieuw!

Ik kon met veel moeite ??n minuscul krasje ontdekken op de passagiersdeur maar voor de rest was hij puntjegaaf!

Bij het openmaken van de kofferbak kwam de volgende verbazing, wat een zee van ruimte, en geen krasje op de tildrempel.

Ook in de rubbers was geen zand korrel te bekennen.

Tijd voor de motorruimte, ook hier hetzelfde verhaal, als je me verteld had dat deze auto alleen zijn testronde uit de fabriek had gereden had ik het ook geloofd.

Restte ons nog ??n ding, de testrit.

Al toen ik het terrein afreed was ik overtuigd, deze auto rijdt heerlijk.

Tikje Amerikaans met hele lichte stuurbekrachtiging en fijne vering.

Eenmaal terug was de koop snel gesloten.

Omdat wij niet het hele bedrag hadden wilde mijn schoonvader de rest wel voorschieten, dus wij hebben ons deel naar hem overgemaakt en mijn schoonpa zou het geld overmaken van een speciale spaarrekening naar de dealer.

Dus het hele weekend zat ik op hete kolen en maandag belde ik met bibberende handjes of het geld er al opstond, wat niet het geval bleek.

Totaal teleurgesteld hing ik op, ik was maandag roostervrij en had hem dan zelf op kunnen halen, de rest van de week heb ik dagdienst dus was mijn vrouw de gelukkige.

En dus werd ze vanmorgen gebeld dat hij opgehaald kon worden!

Er is maar ??n ding wat ik minder vondt aan de auto en dat is het feit dat er volgens mij de lelijkste wieldoppen op zitten die ooit gemaakt zijn.

Maar even wat knappers erop zetten tot ik mijn 17" velgen bij elkaar heb gespaard.

Ook zit er een vooroorlogse Sony radio/cass in, dus even naar de Media Markt vanavond voor wat beters.

Zodra ik een foto heb zal ik hem plaatsen en alle vorderingen zal ik ook hier vermelden.

Tot zover

de groeten van Marco uit Almere!

deze dag gaat vast heel lang duren.......

• 2 years later...
Posted

En hoe staat het nu met de Clarus? Nogsteeds net zo tevreden als eerst?