Jump to content

versnellingsbak met vreemde geluiden

meer carens met versnellingsbak probleem  

117 members have voted

1. 1. meer carens met versnellingsbak probleem

• ja dat geluid dat kan ik
    • niet geen last gehad met mijn versnellingsbak
      0

Recommended Posts

Posted

ik heb een Kia Carens nu een jaar oud met 45000km erop staan ,vanaf het begin zat er al een vreemd geluid in de bak bij het wegtrekken en rijden met lage toeren als ik dan gas geeft dan is het wel weer weg maar het word steeds erger,ik vraag me af of er meer mensen zijn die deze problemen ook hebben het gaat om een Carens diesel uitvoering.de dealer beaamde het probleem na veel aandringen en ik kreeg er een nieuwe bak in ,dat dacht ik achteraf is het nog mijn oude bak want hij was wel heel mooi schoongemaakt maar mijn streepje zat nog precies op de zelfde plaats en de geluiden waren nog precies hetzelfde,mijn vraag is wat kan je hier nu aan doen want ik rijd taxi met die auto en mijn klanten vinden het ook niet een erg prettig geluid,voor de rest is het een prima auto met veel ruimte,maar goed wie heeft er meer problemen mee gehad en hoe zijn jullie verder geholpen.

• 3 weeks later...
Posted

eindelijk zou er iemand bij komen van Kia Nederland de auto 2 dagen gestaan bij de dealer in Amsterdam ,kom de auto ophalen en ze hadden het gevonden wat dat gieren was in de lagetoeren in de versnellingsbak ,er was een kabel van de bak die uit een rubber was geschoven en tegen de motor trilde en dat was verholpen .Ik rij weg en alles nog precies hetzelfde ,ik heb nu een brief naar Kia nederland gestuurd met dat ik alleen maar in de maling word genomen en dat ze er niks aan doen ,ik heb nog antwoord gehad ook met de mededeling dat het in behandeling word genomen ,nou ik wacht maar af,het rijd gelukkig nog dus ik sta niet stil dat zou nog veel erger zijn maar goed nog 16 maanden en dan is die 3 jaar oud en dan gauw weg met dat ding ik ga maar weer 2ehands auto kopen en ben nu wel genezen van een nieuwe auto .garantie 3 jaar ,nou ik geloof daar niet meer in.

Posted

Neem een dag vrij op een dag dat er een inspecteur van Kia Nederland aanwezig is, volg de gehele reparatie (moet mogelijk zijn) en rijd mee met de testritten. Zo zie ik geen andere oplossing meer voor de dealer om alles te vervangen.

Wat je ook kunt doen is vragen om de defecte onderdelen in de kofferbak te leggen zodat je deze mee naar huis kunt nemen. Ze zijn van jou, dus de dealer kan dit niet weigeren. Op deze manier weet je (zodra de bak vervangen wordt) in elk geval dat er een andere versnellingsbak inzit.

Succes!

Posted

het verhaal is dat Kia Nederland er van weet dat sommige bakken van de Kia Carens niet goed zijn,ik ken een ander verhaal ook van iemand met een Kia Carens diesel die precies hetzelfde had en daar werd ook niks aan gedaan ,maar dat werd ook eerlijk gezegt tegen de man ,van Kia Nederland weet er van maar de versnellingsbak daar kan je 180000km mee rijden voor dat die echt stuk gaat ,okay daar kan ik dan mee leven maar om je konstant in de maling te nemen en maar zeggen dat ze het verhelpen en ze doen er niks aan dan weet je niet meer waar je aan toe ben,zeggen ze nu de bak is inderdaad rot maar je kan er makkelijk 180000km mee rijden voor dat die stuk gaat dan zal ik in de toekomst in ieder geval geen Kia meer kopen maar dan kan ik altijd zelf nog een ruilbak erin laten stoppen alleen natuurlijk niet door de Kia dealer want die vertrouw ik niet meer.bedankt voor je reactie en prettige feestdagen.

• 7 months later...
Posted

Hallo ik rij met een carens van 2005 noch niet anders dan problemen met gehad wanneer hij koud staat gaat hij zeer moilijk over van eerste naar tweede ssyncro is zogezegd veranderd probleem juist het zelfde kia lacht je gewoon uit ik ben al meer dan 35 keer op 2jaar binnen geweest heb 9 vervangwagens gehad dewelke ik dan noch mocht betalen ook men heeft hem al 2x van voor mijn deur mogen komen wegslepen en in brussel heb ik nu de naam van een moeilijke klant te zijn , ik heb mijn buik vol van hun power to surprise

Posted

ik ben ondertussen alweer wat maanden verder en ik heb inderdaad een KIA man erbij gehad hij starte de motor en weer uit en toen wist die het al maar toch maar even gaan rijden ,bleek de hele versnellingsbak er niks mee te hebben er was een veer in drukgroep kapot en die gaf dat rare geratel in de bak.nieuw setje erin gezet en inderdaad alles was weg en ik had voor het eerst een fijne auto op een kleinigheid na ze vergaten de plug van het oliecontrolle gaatje erop te draaien en na een week ontdekte ik toen ik de olie ging controleren dat het plugje van de versnellingsbak weg was en ook al de olie in de versnellingsbak nou vraag ik je wat zijn dat voor monteurs het mooiste was dat erna ook nog een rekening kreeg van de vernieuwde olie in de versnellingsbak maar goed ik had het op tijd ontdekt alleen op zaterdag en dan kan je nergens terecht bij Kia alleen de verkoper was aanwezig en die wist niet wat hij er mee aan moest dus maar een stopvan een gasbuis erin gedraaid en daar rijd die nu nog mee en 2 liter olie uiteraard.

Ik ben met die auto ook niet meer terug gegaan naar KIA AMsterdam ik ga nu naar Zandvliet in Beverwijk ook niet goedkoop maar ze doen wel hun werk goed ,maar dat slecht schakelen naar zijn 2de versnelling als die koud is dat doet de mijne ook zo gauw die warm is dan is het over je kan er speciale olie voor kopen zodat als die koud is ook zijn smering krijgt,maar goed ik heb nu naar een hyundai gekeken maar het komt allemaal uit de zelfde fabriek en het zijn allemaal dezelfde motoren ik vind ook de service beurten veel geld laats een grote beurt 670 euro in guldens zowat 1500 gulden maar goed wat is er nog goedkoop tegenwoordig.

Posted

Niet schrikken, maar mijn laatste garagegekening voor onderhoud bedroeg ruim 1500 euro. Omgerekend in guldens dus ongeveer ? 3200.